Ollut tässä siis ongelma yhteyspiste plussan (yhteyspisteen/opengaten maksullinen versio) kanssa, että viimepäivinä se on katkeillut ~20min-1h puolenyön jälkeen ja on vaihtelevasti kestänyt 20min-3 tuntia riippuen päivästä. Näitä ei tule JOKA päivä, mutta samalla ei mitään julkista tiedoitusta löytynyt ole löytynyt Telian sivuilta, joka viittaisi tälläisiin ongelmiin.
Näin selostuksena, APN on oikein (opengate), laite on TPlink archer MR200 (ei minkä alunperin sain, joka ei toiminut, mutta se on tarina toiselle ajalle, tämä laite on itse ostettu) ja en usko tällä hetkellä että ongelma olisi laitteessa (ei mitään configuraatioita päällä jotka saattaisivat aiheuttaa tälläistä sekä käytännössä kaikki mahdolliset conffikset on käyty läpi). Lähin torni johon luulen laitteeni yhdistävän taitaa olla paloheinässä.
Kun tämä katkeaminen tapahtuu, pääsee nettiin enään dynaamisen (mitä kaikki muut käyttävät) kautta, mutta tämä aiheuttaa ulkoisen IP-osoitteen vaihtumisen pois staattisesta sekä porttien sulkeutumisen joka vetää palvelimen täysin sulkeutuneeksi (jonka takia juuri käytän yhteyspiste plussaa). Takaisin ei pääse opengate APNllä kuin tietämättömän ajan jälkeen.
Se että tämä on alkanut ~viikko sitten ja ne tuntuvat lisääntymään tekee siitä hyvin oudon ongelman joka tuntuu olevan mahdollisesti Telian päässä tai jossain välissä oman laitteeni jälkeen. Myöskin outoa on se että ainoastaan opengate ei toimi ja standardilla pääsee ulkomaailmaan.
Kun kirjoitan tätä, on opengate APN kautta nettiin pääseminen mahdotonta ja on kestänyt jo ~ tunnin.