Youtube ei toimi kunnolla Telia yhteydellä

  • 10 November 2017
  • 2 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Hienoa! Vaihdoin nettiyhteyden Telialle. Mobiililaajakaista, kun kilpailijan yhteys 4G toimi tänne n 2M nopeudella, Telian toimii 30-130M. Olen testaillut mm speedtestillä. Mulla oli myös kiinteä kilpailijalta mut max 24M. Ja se ikävä kyllä pätki... pyysivät jopa ostaan uuden modeemin itse, eikä auttanut. Siksi vaihdoin.

 

Ongelma on se että youtube ei toimi kunnolla tällä Telian nopealla yhteydellä. Kun laitan videon käyntiin, alkaa n 10s kuluttua "ladataan" ja oon sen jo niin monesti nähnyt että samaan aikaan ehtiny testillä nähdä että yhteyden nopeus on vähintään 30M, useimmiten paljon nopeampi. Kilpailijan kiinteä ei temppuillut youtuben kanssa. Mistä tällanen? Tympii aika paljon..


2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Telialla ollut aikaisemmin ongelmia Youtube:n yhteyden kanssa, mutta tämä ongelma on korjattu. Koska ongelma on Youtubeen eli silloin pitää selvittää onko se yleinen ongelma ja tietysti korjata. Itsellä on Telian kiinteä ja mobiili enkä ole huomannut ongelmaa. 


 


Tässä hyvä klikata Youtube videossa oikeaa hiirellä ja sitten valita "Statis for nerd", ja ottaa kuvankaappaus ja lähettää Telialle. Siinä näkee mistä yhteys tulee ja mistä videosta kyse niin voidaan selvittää onko Telian verkossa ongelma, streemissä tai tietyssä videossa pelkästään. Toki jos se muiden verkossa toimii, niin luultavammin on vain Cache-serverissä ongelma. Eli viimekertainen vika johtui Googlen palvelimen viasta, joka aiheutti pätkintää. Toivottavasti nyt ei ole kyseessä vastaavanlainen ongelma. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ilkkailkka2 kirjoitti:

Hienoa! Vaihdoin nettiyhteyden Telialle. Mobiililaajakaista, kun kilpailijan yhteys 4G toimi tänne n 2M nopeudella, Telian toimii 30-130M. Olen testaillut mm speedtestillä. Mulla oli myös kiinteä kilpailijalta mut max 24M. Ja se ikävä kyllä pätki... pyysivät jopa ostaan uuden modeemin itse, eikä auttanut. Siksi vaihdoin.


 


Ongelma on se että youtube ei toimi kunnolla tällä Telian nopealla yhteydellä. Kun laitan videon käyntiin, alkaa n 10s kuluttua "ladataan" ja oon sen jo niin monesti nähnyt että samaan aikaan ehtiny testillä nähdä että yhteyden nopeus on vähintään 30M, useimmiten paljon nopeampi. Kilpailijan kiinteä ei temppuillut youtuben kanssa. Mistä tällanen? Tympii aika paljon..




Jos voit kertoa, niin kerro jokin esimerkkivideo, jossa näin tapahtuu.


 


Kuten @olkitu tuossa kirjoittikin, on tärkeä rivi: 



 


Tuo host. Siinä tuo r-alkuinen rimpsu kuvastaa, miltä cache-palvelimelta tuota videota ladataan.

Vastaa