Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
viikonloppu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ZTE MC7010 ja Ei SIM-korttia tai SIM-kortti ei kelpaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tälläistä tietoa on alkanut purkki pukkaamaan n. kerran päivässä.

 

Odottelu tuntuu olevan ainoa apukeino, pienen tovin jälkeen SIM pelittää ja yhteys toimii niin hyvin kuin 4G voi nyt toimiakaan. Mitä tuolle voisi tehdä? Tarvitsen yhteyttä päivittäin työn tekoon ja nuo yleensä sattuvat keskellä päivää arvaamatta. 

 

Purkki on ostettu DNA:lta ja liittymä on Telian, mutta missä putiikissa kannattaa ensin poiketa? Ostettu näin koska Telia ei kyseistä laitetta myy ja DNA:n liittymä ei tällä käyttöpaikalla toimi. Laite ja liittymä ovat alle 3 kk vanhoja.

5 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 811 custom-general.replies
  • 66 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@viikonloppu  kirjoitti:

Tälläistä tietoa on alkanut purkki pukkaamaan n. kerran päivässä.

 

Odottelu tuntuu olevan ainoa apukeino, pienen tovin jälkeen SIM pelittää ja yhteys toimii niin hyvin kuin 4G voi nyt toimiakaan. Mitä tuolle voisi tehdä? Tarvitsen yhteyttä päivittäin työn tekoon ja nuo yleensä sattuvat keskellä päivää arvaamatta. 


Itse asiassa olemme saaneet vastaavia ilmoituksia myös muilta asiakkailta, joilla on ZTE MC7010 ulkoyksikkö + meidän X2 reititin käytössä. Ongelmaa olemme eskaloineet laitetoimittajalle ja odotamme korjaavaa ohjelmistopäivitystä reitittimelle.  Osa asiakkaista on raportoinut, että yhteys palautuisi käyttöön reititintä käynnistämällä uudelleen. Neuvoisin kuitenkin vielä ilmoittamaan ulkoyksikön jälleenmyyjälle ongelmasta. 

 

 

 


 

viikonloppu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kävimme kuitenkin varmuuden vuoksi hakemassa uuden SIM-kortin. 

 

Mitenhän tuon ohjelmistopäivityksen kanssa käy kun kyseessä ei ole Telian laite? Joutuukohan sitten näiden takia ottamaan jonkun prepaidin ja käyttämään korttia vähän väliä laitteessa että saa päivitykset sisään...? 

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 811 custom-general.replies
  • 66 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@viikonloppu  kirjoitti:

Kävimme kuitenkin varmuuden vuoksi hakemassa uuden SIM-kortin. 

 

Mitenhän tuon ohjelmistopäivityksen kanssa käy kun kyseessä ei ole Telian laite? Joutuukohan sitten näiden takia ottamaan jonkun prepaidin ja käyttämään korttia vähän väliä laitteessa että saa päivitykset sisään...? 


Lähtökohtaisesti pitäisi onnistua verkon yli myös toisen operaattorin verkon kautta. Tämä kannattaa kuitenkin varmistaa DNA:lta.

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2073 custom-general.kudos
  • 3403 custom-general.replies
  • 136 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

DNA:n tai Elisan brändäämä laite on tietenkin kyseisen operaattorin omalla ohjelmistolla. Siitä laitteen brändäämästä operaattorista on kiinni, tuoko se saataville juuri tuon bugin korjaavaa päivitystä.

 

Tietenkin päivitys latautuu Elisan tai DNA:n verkon yli jos se tulee saataville.

irritus
Konkari ☆
  • 733 custom-general.kudos
  • 1319 custom-general.replies
  • 104 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juuri ZTE:n reitittimestä ei ole kokemusta, mutta kyllä Elisan toimittamat Zyxelin ja Bewanin valmistamat DSL-modeemit lataavat Elisan päivitykset Telian liittymillä. Samoin Dna:n toimittamat Huawein mobiilireitittimet lataavat Dna:n päivitykset myös Telian ja Elisan yhteyksillä.