27-02-2022 13:15
Tälläistä tietoa on alkanut purkki pukkaamaan n. kerran päivässä.
Odottelu tuntuu olevan ainoa apukeino, pienen tovin jälkeen SIM pelittää ja yhteys toimii niin hyvin kuin 4G voi nyt toimiakaan. Mitä tuolle voisi tehdä? Tarvitsen yhteyttä päivittäin työn tekoon ja nuo yleensä sattuvat keskellä päivää arvaamatta.
Purkki on ostettu DNA:lta ja liittymä on Telian, mutta missä putiikissa kannattaa ensin poiketa? Ostettu näin koska Telia ei kyseistä laitetta myy ja DNA:n liittymä ei tällä käyttöpaikalla toimi. Laite ja liittymä ovat alle 3 kk vanhoja.
27-02-2022 17:59
@viikonloppu kirjoitti:
Tälläistä tietoa on alkanut purkki pukkaamaan n. kerran päivässä.
Odottelu tuntuu olevan ainoa apukeino, pienen tovin jälkeen SIM pelittää ja yhteys toimii niin hyvin kuin 4G voi nyt toimiakaan. Mitä tuolle voisi tehdä? Tarvitsen yhteyttä päivittäin työn tekoon ja nuo yleensä sattuvat keskellä päivää arvaamatta.
Itse asiassa olemme saaneet vastaavia ilmoituksia myös muilta asiakkailta, joilla on ZTE MC7010 ulkoyksikkö + meidän X2 reititin käytössä. Ongelmaa olemme eskaloineet laitetoimittajalle ja odotamme korjaavaa ohjelmistopäivitystä reitittimelle. Osa asiakkaista on raportoinut, että yhteys palautuisi käyttöön reititintä käynnistämällä uudelleen. Neuvoisin kuitenkin vielä ilmoittamaan ulkoyksikön jälleenmyyjälle ongelmasta.
27-02-2022 18:37
Kävimme kuitenkin varmuuden vuoksi hakemassa uuden SIM-kortin.
Mitenhän tuon ohjelmistopäivityksen kanssa käy kun kyseessä ei ole Telian laite? Joutuukohan sitten näiden takia ottamaan jonkun prepaidin ja käyttämään korttia vähän väliä laitteessa että saa päivitykset sisään...?
27-02-2022 19:22
@viikonloppu kirjoitti:
Kävimme kuitenkin varmuuden vuoksi hakemassa uuden SIM-kortin.
Mitenhän tuon ohjelmistopäivityksen kanssa käy kun kyseessä ei ole Telian laite? Joutuukohan sitten näiden takia ottamaan jonkun prepaidin ja käyttämään korttia vähän väliä laitteessa että saa päivitykset sisään...?
Lähtökohtaisesti pitäisi onnistua verkon yli myös toisen operaattorin verkon kautta. Tämä kannattaa kuitenkin varmistaa DNA:lta.
28-02-2022
00:31
Muokattu
28-02-2022
00:31
DNA:n tai Elisan brändäämä laite on tietenkin kyseisen operaattorin omalla ohjelmistolla. Siitä laitteen brändäämästä operaattorista on kiinni, tuoko se saataville juuri tuon bugin korjaavaa päivitystä.
Tietenkin päivitys latautuu Elisan tai DNA:n verkon yli jos se tulee saataville.
28-02-2022
08:41
Muokattu
28-02-2022
08:46
Juuri ZTE:n reitittimestä ei ole kokemusta, mutta kyllä Elisan toimittamat Zyxelin ja Bewanin valmistamat DSL-modeemit lataavat Elisan päivitykset Telian liittymillä. Samoin Dna:n toimittamat Huawein mobiilireitittimet lataavat Dna:n päivitykset myös Telian ja Elisan yhteyksillä.