ZTE MF831 ei asenna ohjelmaa

  • 26 September 2017
  • 11 kommenttia
  • 60 katselukertaa

Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.


 


Edit Ilari JR: Mokkulan malli lisätty otsikkoon.


11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Nozki kirjoitti:

Päivitin windows 10 ja nyt mokkula ei asenna omaa ohjelmaansa minkä se pitäs automaattisesti ladata.




Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Nozki! :smileyhappy:


 


Onko kyseessä mikä nettitikun malli? Useimmissa vanhoissa laitteissa ei enää tueta yhteensopivuutta uusien käyttöjärjestelmien kuten esim. Windows 10:nen kanssa. Jos kyseessä on tuo Mobile Partner -yhteysohjelmisto, niin oletko tehnyt manuaalisesti asennuksen eli mene Resurssienhallinta > Tämä Tietokone > Nettitikun kiintolevy > Avaa ja suorita (järjestelmänvalvojana) AutoRun.exe -tiedosto


 



 


Jos nettitikku ei näy "Laitteet ja asemat"-osiossa, niin kokeile vaihtaa usb-porttia. Onnistuiko asennus?


 


 

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831

Kunniamerkki +14

@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831




https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?


Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831




Ahaa. Uudempi malli siis. Telian tukisivustolla on seuraavanlaiset ohjeistukset:


https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831


 


 


Laitan vielä tähän alle...


Ohjeet Windows 10 -käyttöjärjestelmää varten


Kiinnitä USB-nettitikku tietokoneen USB-porttiin. Paina Windows-näppäintä ja X-kirjainta ja valitse Verkkoyhteydet.


Kaksoisnapsauta Matkapuhelinverkkoa ja valitse avautuvassa ikkunassa matkapuhelinverkko. Valitse Matkapuhelinverkko ja Yhdistä. Anna PIN-koodi, jos se on käytössä SIM-kortissa, ja valitse Seuraava. Laite muodostaa yhteyden matkapuhelinverkkoon.


 


 


Lisätietoa myös osoitteessa https://support.microsoft.com/fi-fi/help/10739/windows-10-cellular-settings :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:


@Nozki kirjoitti:

Tikkua ei tosiaan löydy tuolta. Olen jo kaikki usb portit käynyt läpi. Mokkula on ZTE MF831




https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/ZTE-MF831 tossa on Telian omat ohjeet, auttasko nuo? Jos tikku ei tunnistu ollenkaan niin voisi kokeilla sitä lisää/poista laitteita sovelluksessa lisätä käsin. Näkyykö se laitehallinnassa verkkosovittimena tai modeemina?


Eikä sitä mobilepartneria tms ole pakko käyttää, windowssin omassa dialupissa ei ole mitään vikaa.




@tilasto olit vähän nopeampi. Laitoin hieman kattavamman ohjeen. Niin, tuonne Laitehallintaan pääsee Windows + X -näppäinyhdistelmän tai esim. Windowsin hakukoneen kautta.

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.

Kunniamerkki +14

@PasiS kirjoitti:

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.




Juu, näin on. Tarkoitan sitä että niitä yhteysohjelmia ylipäätänsä ei ole pakko käyttää,kyllä jopa Windows osaa yhteydet hoitaa ilmankin. Turhia asennuksia kannattaa aina välttää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PasiS kirjoitti:

Mobile Partner taitaa olla Huawein yhteysohjelma ja nyt on kyseessä ZTE:n tikku. Joten sen voi kokonaan unohtaa.




Korjattu on. Tuossa alussa ei mainittu mallia, mutta Windows 10:ssä on oma yhteysohjelmisto minkä ohjeet laitoinkin. Mobile Partner on tosiaan kuopattu ajat sitten @Nozki :smileyvery-happy:

Kunniamerkki +14

Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Ja dialup löytyy jokaisesta Windows versiosta...




Asetukset > Verkko ja Internet > Puhelinverkkoyhteys


 




  1. Määritä uusi yhteys

  2. Muodosta yhteys Internetiin

  3. Määritä uusi yhteys joka tapauksessa

  4. Näytä myös yhteysvaihtoehdot, joita ei voi käyttää tältä tietokoneelta

  5. Puhelinverkkoyhteys

  6. Puhelinverkkoyhteyden numero: *99#

  7. Yhteyden nimi: Telia (esimerkiksi)

  8. Luo



@tilasto, oliko se näin? :smileyhappy:


 

Kunniamerkki +14

@Sekunti juuri noin se menee, hienot ohjeet teit kyllä ?

Vastaa