ZTE MF831 ja natin disablointi

  • 17 September 2016
  • 7 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Mitenköhän tuosta ZTE MF831 tikusta saa natin ja dhcp palvelimen pois? Yhteysosoitteeksi olen valinnut opengaten jolloin tikku itse saa julkisen iipparin mutta jakaa eteenpäin omia nat iippareitaan. ZTE:n tikun nattia ei pysty mistään konffaamaan, joten sen käyttäminen on hieman ongelmallista.

 

Aikaisempaan malliin on päässyt telnetillä kiinni ja sitä kautta saanut tuon ongelman korjattua. Tästä tikusta tuo mahdollisuus on blokattu.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Jos ei enään telnetillä pääse eikä graafisesti, niin sitten et pääse tekemään haluttuja muutoksia. 

Tokihan tuo webi interface toimii mutta se ei hirveästi lohduta koska sieltä ei pysty käytännössä muuttamaan kuin yhteysprofiilin.

Tähän nattiongelmaan ei ilmeisesti ole ratkaisua. Onkohan tuota tikkua mahdollista palauttaa tai vaihtaa toiseen?


@Kamsiinov kirjoitti:

Mitenköhän tuosta ZTE MF831 tikusta saa natin ja dhcp palvelimen pois? Yhteysosoitteeksi olen valinnut opengaten jolloin tikku itse saa julkisen iipparin mutta jakaa eteenpäin omia nat iippareitaan. ZTE:n tikun nattia ei pysty mistään konffaamaan, joten sen käyttäminen on hieman ongelmallista.

 

Aikaisempaan malliin on päässyt telnetillä kiinni ja sitä kautta saanut tuon ongelman korjattua. Tästä tikusta tuo mahdollisuus on blokattu.



Kyseisellä softaversiolla ei todennäköisesti pääse tuota tikun nattia pääse muuttamaan, mutta jos haluat, niin voimme hieman kysellä, että olisko tuohon saatavilla toista versiota. Loppuviimein kuitenkin suosittelisin tähän tarkoitukseen reititintä. Kysyit tuossa, että onko laitetta mahdollista palauttaa tai vaihtaa, niin näistä sovitaan aina tapauskohtaisesti. Suosittelen siis olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä numerolla 0200 1 7000 (ma-pe 8-20, la 9-16.30).

Toki haluaisin, että kyselisitte jos tuosta tuon natin saisi jotenkin pois. Tikku on kiinni reitittimessä joten se ei ole ongelma.


@Kamsiinov kirjoitti:

Toki haluaisin, että kyselisitte jos tuosta tuon natin saisi jotenkin pois. Tikku on kiinni reitittimessä joten se ei ole ongelma.



Tiedustelin asiaa ja ikävä kyllä tuohon ei ole tikun NAT:in muuttamista mahdollistavaa softaversiota. Tähän tarkoitukseen olisi varmasti reititin järkevin peli, niinkuin tuossa edellä mainitsinkin.


@EsaPi kirjoitti:

@Kamsiinov kirjoitti:

Toki haluaisin, että kyselisitte jos tuosta tuon natin saisi jotenkin pois. Tikku on kiinni reitittimessä joten se ei ole ongelma.



Tiedustelin asiaa ja ikävä kyllä tuohon ei ole tikun NAT:in muuttamista mahdollistavaa softaversiota. Tähän tarkoitukseen olisi varmasti reititin järkevin peli, niinkuin tuossa edellä mainitsinkin.


 

Sepä onkin huono homma. Soneran opengatesta ei ole kovastikkaan iloa tuon tikun takia. Minulla on siis jo reititin jolle tikun olisi tarkoitus antaa iippari. Reititin sitten vie liikenteen ulos tikun kautta. Reitittimeeni ei vain saa simmiä sisälle.

Vastaa