dns/hostname/tms ongema.


Viime päivinä en oo saanu ollenkaan hostnamea ip:lleni. Tästä johtuen en pääse ircnettiin.  Ja jotku muutki asiat vaatii hostnamea ip:n lisäksi joten nekään ei toimi. Tossa oli parisen päivää että toimi taas normaalisti.

Lokin mukaan taas viime yönä pätkäs 15 vaille 2 yöllä, eikä sen jälkeen oo toiminu.

Ei auta 4g modeemin bootit tai päivän päältä poissa olot tms. Tietokoneesta ei o kiinni koska sama ongelma kaikilla koneilla.


12 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sinulla siis yksinkertaisesesti DNS palvelin ongelma. Käytätkö Soneran DNS palvelimia? 

 

Yleensä operaattorien DNS palvelimessa on ongelmia usein. Kannattaa kokeilla Googlen DNS palvelimia, 8.8.8.8 ja 8.8.4.4. 

 

Mitä tarkoitat hostnamella? Reverse DNS osoitetta vai? 

hostnamella meinaan siis esim. "zeerios@mobile-access-xxxxxxx.dhcp.inet.fi"(tämä pitäis saada, nyt tulee vaan zeerios@xxx.xx.xx.xx ip).  "[21:48:27] -Notice- *** Failed to resolve your host. Using IP address instead (88.1xx.xx.xx)" Noin sanoo quakenetin puolellaki. Mut siel o niin väliä kun on bnc.

Ja juu googlen 8.8.8.8 ja 8.8.4.4 on aina ollu käytös. Mut ei auta ku en saa tota .dhcp.inet.fi hostia, pelkän ip:n.

 

edit: Ja siis kaikki surffailut jnejne. muut toimii iha niinku pitää kuitenki.

Ja siis IRCnetissä tulee vaan...

Closing Link: Zeerios[unknown@88.xx.xx.xx] (Unauthorized connection)

Tossa unknown@88.xx.xx.xx pitäs olla niinku esim. zeerios@mobile-internet-bcee0a-62.dhcp.inet.fi

Pari päivää se tossa toimi taas mut nyt taas ei o toiminu loppuviikkoo olleskaa. En usko että mun puolella on vika, kun en o mitää muutellu.
Testasin puhelimen saunalahti yhteydelläki ja sillä toimii mainiosti. Löytyy hostname (zeerios@85-xx-xx-xxx-nat.elisa-mobile.fi) niinkuin pitääki.

Eli... Soneran yhteydellä antaa tätä: Failed to resolve your host. Using IP address instead (xxxxxxxxxx)

Saunalahden(elisa) antaa tätä:  Found your hostname (xxxxxxxxxx-nat.elisa-mobile.fi)

Mitä tästä voimme päätellä....

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Soneran DNS palvelin vain ei toimi...  Ei kyllä ensimmäinen kerta... 

Jeps. Mut ei o kyllä ennen ollu näin kauaa jumissa.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Testailin että ainakin minulla reverse dns toimii...

No mulla ei toimi.

Tulee noilla lookup sivuillaki:

Results
(unable to resolve 88.xxx.xxx.xx)
Country IP Address: FINLAND
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Laittaisitko yksityisviestinä vanha käytössäsi ollut IP, jos muistat sen tai nykyisen. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tosiaan sinulla puuttuu lähettämästäsi IP:stä reverse dns osoite. 

 

Mutta kyseessä ei ole vikatilanne, sillä nimipalveluista puuttuu kokonaan PTR Recrodit usealle eri C luokalle. Niin paljon oli siinä osoitteita joten en alkanut kokeilemaan jokaista C-luokkaa. http://www.linux.fi/wiki/IPv4-osoiteluokat

 

En usko että Sonera tekee asialle mitään... Aika erikoista että osassa käyttämäsi aliverkosta tosiaan puuttuu reverse dns osoite.

Juu u. Kummallista on. Eilen toimi mainiosti taas, ku olin bootannu modeemin. Tänään taas ei o toiminu. Tosin menin taas boottaamaan ton masiinan. Pitää varmaa boottailla ja sitku osuu toimiva kohalle, nii antaa pöhistä 24/7

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Zeerios kirjoitti:

Juu u. Kummallista on. Eilen toimi mainiosti taas, ku olin bootannu modeemin. Tänään taas ei o toiminu. Tosin menin taas boottaamaan ton masiinan. Pitää varmaa boottailla ja sitku osuu toimiva kohalle, nii antaa pöhistä 24/7




Lähtikös siellä boottaamisen jälkeen taas homma toimimaan? Eihän tuo normaalilta toiminnalta vaikuta, että pitää tuolleen jumpata. Vikapalveluun voisi tietysti olla yhteyksissä, niin pystyisivät tutkailemaan asiaa.

Juu. Toimii kun boottaa modeemin niin monta kertaa että löytyy hosti. 3 kertaa nyt boottasin nii alko toimimaan taas.

188.238.xx.xxx ip nyt ja toimii. Noi ei toimivat alko 88.194.xx.xx

Vastaa