eSIM aktivointi ja Sony Xperia 10 IV

  • 15 September 2022
  • 3 kommenttia
  • 290 katselukertaa

Hei,

 

Minulla on upouusi Sony Xperia 10 IV, joka tukee eSIMiä ja tavallista SIMä, joten on näin "Dual" SIM puhelin. Olen tällä hetkellä ulkomailla ja tarvitsen paikallisen fyysisen SIM kortin lisäksi Telian liittymää samanaikaisesti. Vanha puhelimeni oli normaali Dual- SIM puhelin kahdella fyysisellä SIM- korttipaikalla.

 

Olin yhteydessä Telian asiakaspalveluun aikaisemmin, josta minua neuvottiin teknisen puolen konsultoinnin jälkeen, että tällä puhelimella on mahdollista käyttää Telian eSIMä. eSIMin tilaaminen ja aktivointi QR-koodin kautta sujuivat mutkattomasti, mutta verkkoja ei vaan löydy tuon eSIMin kautta. Android Verkko ja Internet asetuksista mobiilidata täpät ovat päällä ja ladattu eSIM on aktiivinen, silti näyttää ettei verkkoja ole käytettävissä. Kauan eSIMin käyttöönotto kestää?

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Onhan roaming(verkkovierailu) myös sallittu mobiilidatan lisäksi? Löytääkö manuaalinen verkkohaku mitään verkkoja vai onko jokin kielto tms. merkki siinä kohdassa, jossa normaalisti olisi signaalipalkit?

Nyt lähti toimimaan, asiakaspalvelusta oli unohtunut laittaa vanha fyysinen kortti inaktiiviseksi, näin käsitin. Toisen kerran chatin kautta jonotin ja osaava ihminen laittoi jonkun täpän sieltä ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimii.

 

En myöskään ymmärrä oikein Telian tuota yhteensopivien laitteiden listaa yhtään Sonyä siellä ei ole, siis onko niin ettei sen ulkopuolella olevien laitteiden kanssa pitäisi toimia vaikki eSIM puhelimia ovatkin? No Sony Xperia 10 IVeellä ainakin toimii Telian eSIM nyt.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@anarouhi  kirjoitti:

Nyt lähti toimimaan, asiakaspalvelusta oli unohtunut laittaa vanha fyysinen kortti inaktiiviseksi, näin käsitin. Toisen kerran chatin kautta jonotin ja osaava ihminen laittoi jonkun täpän sieltä ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimii.


 


En myöskään ymmärrä oikein Telian tuota yhteensopivien laitteiden listaa yhtään Sonyä siellä ei ole, siis onko niin ettei sen ulkopuolella olevien laitteiden kanssa pitäisi toimia vaikki eSIM puhelimia ovatkin? No Sony Xperia 10 IVeellä ainakin toimii Telian eSIM nyt.




Hienoa, että nyt yhteys toimii. Lisäämme laitteita manuaalisesti asiakastuki-sivustomme listalle. Syy miksi laitetta ei vielä listalta löydy voi olla se, ettei laitteen toimintaa verkossamme eSim-kortilla ole vielä pystytty varmistamaan. Tai tietoja yksinkertaisesti ei ole keretty listalle lisäämään. 


 


Laitoin nyt viestiä kyseisen laitteen osalta eteenpäin, jotta tämä epäkohta saataisiin korjattua.

Vastaa