Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HannuO99
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

eSIM ja mobiilivarmenne

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mahdollistako eSIM vahvan tunnistautuminen sähköisiin palveluihin ja sähköisen allekirjoituksen ?

Edit NikoNo: otsikkoa hieman täsmennetty

24 vastausta
ReOlivia
Moderaattori
Moderaattori
  • 297 custom-general.kudos
  • 479 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

@Jahola Muuta tietoa ei ole kuin, että mobiilivarmenne uudistuu ja uusittu Mobiilivarmenne toimii sekä eSIM:llä sekä fyysisellä SIM:llä varustetulla puhelimella yhtä hyvin, koska uusi Mobiilivarmenne ei pohjaudu SIM-korttiin, vaan on älypuhelinsovellus.

TeeEsPee
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies

No niin. Nyt on kohta kaksi vuotta eSimin julkaisusta Telialla. Mobiilivarmenne ehtii vanhentua tätä vauhtia käsiin, ennen kuin saatte ominaisuuden toimimaan. Palautin tänään Telialta tilatun uuden iphonen, koska mobiilivarmenne ei toimi ja asiasta ei mainita puhelimen tilaussivulla.

Elon Muskilla kesti lyhyempi aika yhdestä huuruisesta älynväläyksestä siihen hetkeen, kun ihmiset lensivät hänen raketillaan avaruuteen, kuin Telialla menee laittaa rivi koodia johonkin protokollaan, että tällainen yksinkertainen ominaisuus saadaan toimimaan.

Olen muuten odottanut kohta kymmenen vuotta naapurilinkkitornini päivitystä Espoossa, Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa, että netistä saisi joku päivä yli 5mbit/s vauhtia. Tämäkin on Telellä...eiku Soneralla...eiku Telialla vissiin edelleen "putkessa". Ehkä sitten parin organisaatiomuutoksen ja fuusion jälkeen...

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 174 custom-general.kudos
  • 410 custom-general.replies

Harmillista, että päädyit palauttamaan uuden puhelimen tuon ominaisuuden vuoksi. Kuten @ReOlivia tuossa yllä kertoi, niin mobiilivarmenne tulee uudistumaan, jolloin se toimii sekä eSIM:llä että fyysisellä SIM-kortilla, mutta toki ymmärrän ettei se juuri tässä vaiheessa hyödytä sinua, jos tarkoitus oli käyttöönottaa eSIM. 

Yhteisön moderaattori | TV & dekkarit | Samsung |
nettinimike
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos

Moi,

jos mobiilivarmenteen toteuttaminen takkuaa, niin kysykää neuvoa Swisscomilta. Heillä täysin vastaava mobile ID toimii nätisti eSIMillä.

Jahola
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies

@Jahola@  kirjoitti:

4.5.2020 tilanne yhä ennallaan, eSim ja mobiilivarmenne eivät keskustele keskenään. Mahtaako jollakin olla uutta tietoa?  

Itse itselleni vastaten: toimii 8.9.20 alkaen minulla, vinkin sain yhteisöltä. Jippii!!

Jahola
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies

Nyt olen muutaman päivän käyttänyt e-simmiä ja Telian mobiilivarmenne toimii kuin pitääkin. Toivottavasti jatkossakin 🤔

zirkoni
Kommentaattori
  • 25 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies

@Jahola@  kirjoitti:

Nyt olen muutaman päivän käyttänyt e-simmiä ja Telian mobiilivarmenne toimii kuin pitääkin. Toivottavasti jatkossakin 🤔

Niin minäkin, ja olen samaa mieltä. Ongelma syntyi siitä, kun poistin vanhan eSimmin ja latasin uuden. Uuden aktivointi jämähti jumiin, ja tarvittiin Vikapalvelun apua. Siellä osaava kaveri suoritti aktivoinnin manuaalisesti ja homma alkoi rokkaamaan!

seppoteppo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos

Hei! Miten aktivoit Mobiilivarmenteen eSIMiin? En löydä ohjeita siihen Telian sivuilta ja asiakaspalvelun chat-botti väittää, ettei Mobiilivarmenne toimi eSIMissä.

@Jahola@  kirjoitti:

@Jahola@  kirjoitti:

4.5.2020 tilanne yhä ennallaan, eSim ja mobiilivarmenne eivät keskustele keskenään. Mahtaako jollakin olla uutta tietoa?  

Itse itselleni vastaten: toimii 8.9.20 alkaen minulla, vinkin sain yhteisöltä. Jippii!

zirkoni
Kommentaattori
  • 25 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies

@seppoteppo@  kirjoitti:

Hei! Miten aktivoit Mobiilivarmenteen eSIMiin? En löydä ohjeita siihen Telian sivuilta ja asiakaspalvelun chat-botti väittää, ettei Mobiilivarmenne toimi eSIMissä.

@Jahola@  kirjoitti:

@Jahola@  kirjoitti:

Itse itselleni vastaten: toimii 8.9.20 alkaen minulla, vinkin sain yhteisöltä. Jippii!

Ensin poistin olemassa olevan eSIMin ja sit latasin uuden. Mobiilivarmenteen lataamiseen oli ohje Telian sivulla (muistaakseni...)

ReOlivia
Moderaattori
Moderaattori
  • 297 custom-general.kudos
  • 479 custom-general.replies

@seppoteppo@  kirjoitti:

@Jahola@  kirjoitti:

@Jahola@  kirjoitti:

Huomenta! Kiitos tästä huomiosta laitoin sen heti korjaukseen. Mobiilivarmenne on tosiaan saatavilla myös eSIMiin nykyään. ESIM pitää ladata uudelleen, Minun Teliasta valitset "Tilaa uusi SIM tai eSIM" ja sen jälkeen voit aktivoida mobiilivarmenteen käyttöön.