eSIM liittymä PUK-lukittu

  • 27 February 2021
  • 1 kommentti
  • 91 katselukertaa

Päivitin Active2:n ja yritin aktivoida puhelimen ja kellon liittymät kuntoon. Eipä onnistunut. 

 

Puhelin toimii ihan ok, mutta kello toimii ok lukuunottamatta ettei kellon (Yhteys Multi) toimi.

 

Kun käynnistin kellon, se kysyi tietenkin eSIM-liittymän pin-koodia. Syötin sen väärin, jonka jälkeen tuli puk-koodin syöttö. Koitin kaikkia sekä kellon että puhelimen puk1- ja puk2-koodeja. Mikään niistä ei kelvannut ja nyt liittymä on 10 puk:n jälkeen totaalisesti jumissa.

 

Eli:

- ilmeisesti nyt tämä lukossa ole kellon eSIM-liittymä pitää lopettaa ja ottaa uusi liittymä (ja tulee varmasti samanlainen kierre kuin äsken kävi).

 

Kyllä nämä puhelin ja kello bluetoothilla hyvin toimivat, mutta nyt tuosta puhelimen eSIMistä ei ole mitään hyötyä.

 

Olen tätä kysellyt täälläkin, asiakaspalvelusta ja chatissa. Olisi mukavaa, jos joku osaisi neuvoa. Ei tämä niin vaikea asia voi olla.


1 kommentti


@gustavus1523@  kirjoitti:

Puhelin toimii ihan ok, mutta kello toimii ok lukuunottamatta ettei kellon (Yhteys Multi) toimi.


 


Kun käynnistin kellon, se kysyi tietenkin eSIM-liittymän pin-koodia. Syötin sen väärin, jonka jälkeen tuli puk-koodin syöttö. Koitin kaikkia sekä kellon että puhelimen puk1- ja puk2-koodeja. Mikään niistä ei kelvannut ja nyt liittymä on 10 puk:n jälkeen totaalisesti jumissa.




Pyytääkö kello tällä hetkellä mitään koodia ja oletko kokeillut kellon palauttamista tehdasasetuksille? PUK-koodien kanssa on syytä olla varovainen. Jotkin laitteet voivat mennä ns. takalukkoon jolloin ainoa tapa aukaista laite on lähettää se laitevalmistajan huoltoon. Tätä ennen siitä kuitenkin löytyy erilaisia varomekanismeja jotka menevät aina PIN-koodi, PUK1/PUK2 -koodi ja mahdollisesti laitteen oma lukituskoodi järjestyksessä.

Oikea PUK-koodi on aina liittymää vastaava koodi. Sen löytää Minun Teliasta kyseisen liittymän alta.

Vastaa