Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tiilix
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

eSIM tilaus vanhaan Samsung Galaxy Watch älykelloon

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Käyttöönotto ei onnistu ko. ohjeiden mukaan: https://www.telia.fi/kauppa/alykellot-esimilla/mobiiliyhteyden-kayttoonotto

Galaxy Wearable apissa pyytää qr-koodia vanhaan tapaan eli ei etene Telian sivuille.

Chatin mukaan he eivät enää pysty tekemään eSIM tilausta niin että saisi tuon koodin??

Kello ja appi ovat päivitetty viimeisimpään versioon. Mikäs avuksi?

5 vastausta
SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 405 custom-general.kudos
  • 685 custom-general.replies
  • 79 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heippa @Tiilix ja lämpimästi tervetuloa tänne Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

 

eSIM:n käyttöönotto pitäisi tosiaan onnistua tuolla kyseisellä ohjeella minkä linkkasitkin. Sellaisen myös varmistelisin, että onhan sinulla puhelimen ohjelmistopäivitys ajan tasalla? 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat

Tiilix
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...

 

Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

 

Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.

 

Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tiilix@  kirjoitti:

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...

 

Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

 

Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.

 

Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.


Kiitos arvokkaasta palautteesta. Nähtävästi ohjeistuksessa on parantamisen varaa, jotta Multi-SIM ja Yhteys Multi -palveluiden erot olisivat selkeät kaikille. Laitan tästä viestiä eteenpäin. Pääasia, että asia ratkesi lopulta ja Multi-SIM on siellä nyt käytössä. Toivottavasti kaikki toimii jatkossa kuten pitääkin.

ssool
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@IlariJR@  kirjoitti:

@Tiilix@  kirjoitti:

Noh niin, syy ongelmaan valkeni lopulta...

 

Tosiaankin tuo Yhteys-Multi palvelun tilaus mitä ko. ohje koskee vaatii Samsung puhelimen (S7 tai uudemman) toimiakseen. Eli ei toimi muiden valmistajien android puhelimissa. Tuo Galaxy Wearable sovellus toki muilta osin toimii kaikissa android puhelimissa. Ongelma ratkesi sillä että tilasin vanhaan tapaan tuon Multi-SIM palvelun älykellon eSIM:ksi https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/liittymien-lisapalvelut/multi-sim

 

Ärsyttävää tässä touhussa oli se että olin tekemisissä kolmen chat/asiakaspalvelijan kanssa jotka kaikki kirkkain silmin vakuuttivat että Samsung Galaxy Wacthiin ei enää eSIM palvelun tilaus onnistui kuin Galaxy Wearable sovelluksesta. Mitään käryä heillä ei ollut Yhteys-Multi/Multi-SIM palvelujen erosta, ei edes se että kerroin tilanneeni ko. palvelun aiemmin toiseen Samsung Galaxy Wacthiin tänä vuonna ja saaneni silloin sähköpostilla tuon QR-koodin.

 

Lopulta soitin teidän tekniseen tukeen missä he ymmärsivät asian saman tien ja asia ratkesi kahdessa minuutissa. Olisi varmaan hyvä tiedottaa/opastaa asiakaspalvelua näiden kahden palvelun eroista ja vaatimuksista jottei kovin monen muun tarvitse vääntää ongelmaa rautalangasta moneen kertaan.


Kiitos arvokkaasta palautteesta. Nähtävästi ohjeistuksessa on parantamisen varaa, jotta Multi-SIM ja Yhteys Multi -palveluiden erot olisivat selkeät kaikille. Laitan tästä viestiä eteenpäin. Pääasia, että asia ratkesi lopulta ja Multi-SIM on siellä nyt käytössä. Toivottavasti kaikki toimii jatkossa kuten pitääkin.


Eipä edelleenkään saa Multi-SIM QR-koodia asiakaspalvelusta Galaxy Watchille.

Linkitin jopa tämän keskustelun asiakaspalvelijalle numero 2 ja pitkän radiohiljaisuuden jälkeen vastasi ettei tiedä mistä QR-koodin saisi ja pyysi soittamaan (maksulliseen) tekniseen tukeen.

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 405 custom-general.kudos
  • 685 custom-general.replies
  • 79 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ssool@  kirjoitti:


Eipä edelleenkään saa Multi-SIM QR-koodia asiakaspalvelusta Galaxy Watchille.

Linkitin jopa tämän keskustelun asiakaspalvelijalle numero 2 ja pitkän radiohiljaisuuden jälkeen vastasi ettei tiedä mistä QR-koodin saisi ja pyysi soittamaan (maksulliseen) tekniseen tukeen.


Laitoin viestiä tästä tuonne asiakaspalvelumme tekijöille, ja kyllä sieltä on mahdollista lähettää sinulle QR-koodi Multi-SIM -liittymälle; uuteen tai nykyiseen Multi-SIMiin. Yhteys-Multi ei tosiaan tässä kohtaa ole mahdollinen, jos käytössäsi ei ole Samsungin älypuhelinta, mutta Multi-SIMin kautta kyllä onnistuu. 

 

eSIM, Yhteys-Multi ja Multi-SIM ovat palveluina melko uudehkoja etenkin näin älykelloissa hyödynnettynä. Asiakaspalvelullamme on käytössään ohjeistukset näihin, mutta toki opeteltavaa näissä on kovasti. Laitoin tästä viestiä eteenpäin, että ohjeistuksia olisi hyvä vielä käydä läpi ja kerrata jotta tämä olisi selvää pässinlihaa jokaiselle. 

 

Jos QR-koodi on yhä saamatta, niin laita meille vaikka chatin kautta viestiä ja päästään tätä uudemman kerran katsomaan! Chattiin pääset Minun Telia -sovelluksella, tai asiakassivuille kirjautuen

 

 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat