ensimmäinen lasku puhelinliittymästä

  • 13 December 2018
  • 8 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Sain  asiani hoidettua jo chatissä

 mutta eikö telian kannattaisi  harkita kun   kuitenkin  ihmisillä varmaan alkaa  oleen pakettiliittymiä jo paljon 

 niin  laskutukseen  missä   laskutettais vain niiltä päiviltä kun  liittymä on ollu auki    että ei laskuteta kokokuukautta  kun   rajattomissa  pakettiliittymissä   ei voi siirtää    puheluita seuraavalle kaudelle  tietenkin  jos  ei ole rajaton   niin  käyttämättömät  minuutit/viestit siirtyy seuraavaan  kauteen .


8 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Pakettiliittymissä paketti kaikkine sisältöineen on tarkoitettu aina kuukausittaiselle laskutuskaudelle käyttöön kokonaisuudessaan. Niissä ei ole erillistä seurantaa käyttömäärien suhteen eri päivinä eikä sitä myöten myöskään eroteltu laskutuksesta pois kokonaan ilman käyttöä olleita päiviä.


Tähän on kuitenkin vaihtoehtoinen liittymä olemassa. Telia Dot.


Telia Dotissa laskutus menee täysin käytön mukaan (maksimissaan 1e/päivä). Siinä ei ole kiinteää kuukausimaksua laisinkaan ja jos käyttöön osuu sellaisia päiviä, ettei liittymää käytetä laisinkaan, ei myöskään laskuteta 🙂 Saat arvion Telia Dotin kuluista omassa käytössäsi lataamalla Telia Dot-sovelluksen omasta puhelimesi sovelluskaupasta. Kannattaa tutustua! 

Mun mielestä  asian tästä tekee  se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä  onko   eka laskutus kausi päivän vaiko  täyden kuukauden  mulla siis kolmisenviikkoo

eli  asiakas  voi ilman reklamointeja joutua  maksaan päivästä kuukauden hinnan 

 siksi olisi  toivottavaa että rupeaisitte  pakettiliittymissä  ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen   asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa   se olis tarpeen   konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle 

puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta 

vai onko  kaikki samaa mieltä  Joonaksen kanssa?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@MMALINEN@  kirjoitti:

Mun mielestä  asian tästä tekee  se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä  onko   eka laskutus kausi päivän vaiko  täyden kuukauden  mulla siis kolmisenviikkoo


eli  asiakas  voi ilman reklamointeja joutua  maksaan päivästä kuukauden hinnan 


 siksi olisi  toivottavaa että rupeaisitte  pakettiliittymissä  ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen   asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa   se olis tarpeen   konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle 


puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta 


vai onko  kaikki samaa mieltä  Joonaksen kanssa?




Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.


@JoonasLam@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Mun mielestä  asian tästä tekee  se erikoisen että asiakas avatessaan liittymää ei tiedä  onko   eka laskutus kausi päivän vaiko  täyden kuukauden  mulla siis kolmisenviikkoo

eli  asiakas  voi ilman reklamointeja joutua  maksaan päivästä kuukauden hinnan 

 siksi olisi  toivottavaa että rupeaisitte  pakettiliittymissä  ekan kuukauden osalta päivälaskutukseen   asia koskee kaikkia pakettiliittymiä mutta ennenkaikkea rajattomissa   se olis tarpeen   konka niitä ei voi siirtää seuraavalle kuukaudelle 

puhun tästä täällä että asia sais edes jonkinlaista julkisuutta 

vai onko  kaikki samaa mieltä  Joonaksen kanssa?


Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).
Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.


Kuka sen estää  ettei   päiväkohtasta laskutusta tule   ekan kuukauden osaltakin 

ei ainakaan suomenlaki

telia vaan ei taida olla  halukas muuttaan  käytäntöö  vaikka se olis asiakkaalle  edullinen  ja  se olis myös läpinäkyvä kun  tietää  alusta lähtien  miltä ajalta lasku tulee 

 mikä taho on se  mikä asiasta päättää ei ainakaan    asiakaspalvelu

eli mihin voi lähettää palautetta asiasta .

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@MMALINEN@  kirjoitti:


@JoonasLam@  kirjoitti:
Se on totta, että ensimmäinen laskutuskausi pakettiliittymissä voi olla hieman pidempi tai lyhyempi. Päivän mittaista laskutusjaksoa ei kuitenkaan tule eli ero normaaliin kuukauden mittaiseen laskutusjaksoon on yleensä joitain päiviä . Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).

Taustalla tässä on se, että meillä on tietyt laskutusryhmät käytössä, joiden mukaan laskutamme. Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä. Tästä johtuen ensimmäinen laskutuskausi ei välttämättä ole tasan kuukauden mittainen, vaikka seuraavat kuukaudet toki ovat.




Kuka sen estää  ettei   päiväkohtasta laskutusta tule   ekan kuukauden osaltakin 


ei ainakaan suomenlaki


telia vaan ei taida olla  halukas muuttaan  käytäntöö  vaikka se olis asiakkaalle  edullinen  ja  se olis myös läpinäkyvä kun  tietää  alusta lähtien  miltä ajalta lasku tulee 


 mikä taho on se  mikä asiasta päättää ei ainakaan    asiakaspalvelu


eli mihin voi lähettää palautetta asiasta .




Tämä on meidän asettama käytäntö, jolla mennään tällä hetkellä, mutta saadaan toki palaute eteenpäin tätäkin kautta ja viedäänkin :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@JoonasLam@  kirjoitti:

Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).


Jos ehdot ja liittymäsopimus poikkeavat toisistaan, ehdot jäävät toissijaisiksi. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee harvinaisen selvästi:

 


Laskutus

Liittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.


Tämän mukaan siis mennään.

 


@JoonasLam@  kirjoitti:

Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä.


Tämäkään ei toteutunut tapauksessani. Lähin laskutusryhmä olisi ollut 33, mutta Telia on jostakin kumman syystä arponut sen sijaan ryhmän 23.


@irritus@  kirjoitti:

@JoonasLam@  kirjoitti:

Tämä mainitaan myös ehdoissamme ja kuten totesitkin, käyttämättömät minuutit / viestit siirretään seuraavalle kuukaudelle (ellei käytössä ole rajaton paketti).


Jos ehdot ja liittymäsopimus poikkeavat toisistaan, ehdot jäävät toissijaisiksi. Saamassani tilausvahvistuksessa lukee harvinaisen selvästi:

 


Laskutus

Liittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.


Tämän mukaan siis mennään.

 


@JoonasLam@  kirjoitti:

Liittymä liittyy lähimpään laskutusryhmään näistä ryhmistä aina riippuen liittymän avauspäivästä.


Tämäkään ei toteutunut tapauksessani. Lähin laskutusryhmä olisi ollut 33, mutta Telia on jostakin kumman syystä arponut sen sijaan ryhmän 23.


Laskutusjakso 20.11.2018 - 09.12.2018 

Laskutusryhmä22   ja tältä ajalta telia   haluais periä kuukauden maksun

mikä on mielestäni   väärin koska  operaattori voittaa tässä noin 10 päivää mikä on paljon 

  sopimuksessa  sanottiin Palvelu on käytössäsi 20.11.2018 alkaen.

Vastaa