Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64938
Kirjoituksia 176567

huawei e5186 yhteys katkeaa päivittäin



Highlighted

huawei e5186 yhteys katkeaa päivittäin

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

huawei e5186 yhteys katkeaa päivittäin

1/5

Hei,

 

Kysyin tästä ongelmasta jo Chatissa pari päivää sitten, mutta varmistan vielä täältä jos ratkaisua löytyy ennen kuin säntään modeemikaupoille. 

 

Ongelma:

Nettiyhteys katkeaa kokonaan monta kertaa päivässä eikä palaudu automaattisesti. Yhteyden saa palautumaan joko pitämällä resettiä 10-20 sek pohjassa tai ottamalla virrat pois pariksi minuutiksi. Yhteys katkeaa kuitenkin uudelleen viimeistään yön aikana.

 

Tietoja:

1. Laitteeseen yhdistettynä läppäri ja pöytäkone langattomasti. 

 

2. Kun yhteys katkeaa, muuttuu verkkoyhteyskuvake "verkkopalloksi", jonka alakulmassa on kieltomerkki. 

 

3. Verkkolaite päivitetty -> ei uusia päivityksiä saatavilla

 

4. Verkon hakua kokeiltu useilla taajuuslukituksilla (1800MHz only, 3G/4G auto, 800MHz only jne..) Telian ohjeen mukaisesti. 

 

5. Yhteyden katkeamisen jälkeen Windowsin vianmääritys sanoo: DNS palvelin ei vastaa

 

6. Ongelma alkanut noin 1-2 viikkoa sitten uudelleen. Toimi hyvin noin vuoden. Edellisellä kerralla onglma korjautui kun pakotti haun 1800MHz:aan (, mutta viimeksi ongelman ilmetessä nettiyhteyden kuvakkeeseen tuli keltainen huomiokolmio, nyt sitä ei tule. Eli ongelma taisi olla eri). 

 

7. Laite on noin 3,5 vuotta vanha. 

 

8. Kun yhteys katkeaa, modeemin valot ovat normaalin väriset (ei punaista ympyrää). 

 

9. Modeemin ilmaisema signaali 2/3 tai 3/3. Tietokoneiden ilmaisema signaalin voimakkuus: Minulla 2/5 tai 3/5 kun olen eri huoneessa ja toisella koneella 4/5 tai 5/5. 

 

Ulkoisesti siis kaikki vaikuttaa normaalilta, mutta jostain syystä yhteys vain katkeaa kesken normaalin käytön. Tietokoneen kautta yhteyttä ei saa enää aktiiviseksi vaan pitää käydä modeemia resetoimassa. Yhteys katkeaa mihin vuorokauden aikaan tahansa, myös aamulla ja yöllä. Vika on todennäköisesti modeemissa, koska yhteys katoaa kahdesta koneesta täsmälleen samaan aikaan. 

 

Olisiko siis ehdotuksia mitä kokeilla, että yhteyden saisi pysymään vähän pidempään ylhäällä ja yhteydessä? 

 

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
4 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 746 kpl

2/5

@talviPOS  kirjoitti:

Hei,

 

Kysyin tästä ongelmasta jo Chatissa pari päivää sitten, mutta varmistan vielä täältä jos ratkaisua löytyy ennen kuin säntään modeemikaupoille. 

 

Ongelma:

Nettiyhteys katkeaa kokonaan monta kertaa päivässä eikä palaudu automaattisesti. Yhteyden saa palautumaan joko pitämällä resettiä 10-20 sek pohjassa tai ottamalla virrat pois pariksi minuutiksi. Yhteys katkeaa kuitenkin uudelleen viimeistään yön aikana.

 

Tietoja:

1. Laitteeseen yhdistettynä läppäri ja pöytäkone langattomasti. 

 

2. Kun yhteys katkeaa, muuttuu verkkoyhteyskuvake "verkkopalloksi", jonka alakulmassa on kieltomerkki. 

 

3. Verkkolaite päivitetty -> ei uusia päivityksiä saatavilla

 

4. Verkon hakua kokeiltu useilla taajuuslukituksilla (1800MHz only, 3G/4G auto, 800MHz only jne..) Telian ohjeen mukaisesti. 

 

5. Yhteyden katkeamisen jälkeen Windowsin vianmääritys sanoo: DNS palvelin ei vastaa

 

6. Ongelma alkanut noin 1-2 viikkoa sitten uudelleen. Toimi hyvin noin vuoden. Edellisellä kerralla onglma korjautui kun pakotti haun 1800MHz:aan (, mutta viimeksi ongelman ilmetessä nettiyhteyden kuvakkeeseen tuli keltainen huomiokolmio, nyt sitä ei tule. Eli ongelma taisi olla eri). 

 

7. Laite on noin 3,5 vuotta vanha. 

 

8. Kun yhteys katkeaa, modeemin valot ovat normaalin väriset (ei punaista ympyrää). 

 

9. Modeemin ilmaisema signaali 2/3 tai 3/3. Tietokoneiden ilmaisema signaalin voimakkuus: Minulla 2/5 tai 3/5 kun olen eri huoneessa ja toisella koneella 4/5 tai 5/5. 

 

Ulkoisesti siis kaikki vaikuttaa normaalilta, mutta jostain syystä yhteys vain katkeaa kesken normaalin käytön. Tietokoneen kautta yhteyttä ei saa enää aktiiviseksi vaan pitää käydä modeemia resetoimassa. Yhteys katkeaa mihin vuorokauden aikaan tahansa, myös aamulla ja yöllä. Vika on todennäköisesti modeemissa, koska yhteys katoaa kahdesta koneesta täsmälleen samaan aikaan. 

 

Olisiko siis ehdotuksia mitä kokeilla, että yhteyden saisi pysymään vähän pidempään ylhäällä ja yhteydessä? 

 

 

 


Pystytkö testaamaan toista laitetta tai laitteessa olevaa sim-korttia toisessa laitteessa? 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 471 kpl

3/5

Saitko @talviPOS tämän kuntoon?

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

4/5

Moro,

 

En ole pystynyt kokeilemaan toisella laitteella, joten ei ole tullut ratkaisuehdotusta, jota voisi kokeilla. 

 

Nyt on tosin viikon ajan pysynyt yhteys toiminnassa ilman pätkimistä. Sain nyt lukittua tuon taajuuden 800MHz:n ja sen jälkeen on toiminut ok. Tosin sama ratkaisu ei toiminut muutamaa päivää aiemmin. En siis tiedä, mikä ratkaisi homman (ainakin toistaiseksi). 

 

Nyt siis viikko ilman ongelmia, joten seurataan tilannetta.

 

Edit ReOlivia: Muokattu allekirjoitus pois. Automaattisen allekirjoituksen saat käyttöön profiilin asetuksista.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 471 kpl

5/5

Kuulostaa hyvältä. Seurataan tilannetta ja infoa tännekkin päin, miten sujuu Hymiö Onnellinen

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.