liittymien hinta


Miten on mahdollista että Sonera muuttaa liittymieni hintaa yllättäen ilman etukäteisilmoitusta ja minun hyväksyntää?Asiakaspalvelun mukaan näin vaan on tehty eikä paluuta entisiin hintoihin ja liittymätyyppeihin ole.Asia ei euromääräisesti ole iso mutta periaatteellisesti väärin

32 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@vaanol1 kirjoitti:
Miten on mahdollista että Sonera muuttaa liittymieni hintaa yllättäen ilman etukäteisilmoitusta ja minun hyväksyntää?Asiakaspalvelun mukaan näin vaan on tehty eikä paluuta entisiin hintoihin ja liittymätyyppeihin ole.Asia ei euromääräisesti ole iso mutta periaatteellisesti väärin

Minkälaisesta liittymästä/liittymistä on kyse? Onko sinulla ollut joku kamppanjatarjous voimassa, joka on nyt lakannut? Liittymien hinnanmuutoksista varmaan ilmoitellaan ainakin omilla sivuilla liittymän kohdalla, jota asia koskee.

Minulle tuli jokin aika sitten Soneralta kirje, mutta luin sen aika huolimattomasti. Nyt sitten Sonera on korottanut tabletissani olevan liittymän hintaa 152 %:lla. (1,90 Eur/kk => 4,80 Eur/kk) Määräaikainen sopimus on voimassa huhtikuuhun 2016 saakka. Sonera voi olla varma siitä, että liittymäsopimukseni päättyy tuolloin, ellei tule edullista tarjousta.

Kunniamerkki +14

@Riekkosak kirjoitti:

Nyt sitten Sonera on korottanut tabletissani olevan liittymän hintaa 152 %:lla. (1,90 Eur/kk => 4,80 Eur/kk) Määräaikainen sopimus on voimassa huhtikuuhun 2016 saakka.




 


Liittymän hintaa ei voida muuttaa kesken määräaikaisen sopimuskauden muutoin kuin pakottavan lainsäädännön puitteissa, esimerkkinä taannoin arvonlisäveron korotus prosenttiyksiköllä, joka saatiin vyöryttää hintoihin.


 


Mikäs liittymä sulla siellä tabletissa on?

Nettikortin hinta oli tähän saakka 1,90 Eur. Nyt on sen lisäksi ilmestynyt jokin "Sonera yhdessä", josta veloitetaan 2,90 Eur. Mitään muutosta en ole tehnyt liittymään. 

Voihan ne laskut joskus virheellisiäkin olla, kysy asiakaspalvelusta.

Kysyin asiakaspalvelusta ja sain tiedon, että ilmeisesti on tapahtunut virhe. Lopullista vastausta ei vielä.

Tänään yritin selvittää liittymän hinta-asiaa useammallakin tavalla, mutta huonolla menestyksellä. Lopulta sain sähköpostiin viestin, että liittymäni hinta on noussut 1..11.2015 alkaen. Ennakkoilmoitusta tällaisesta en ole saanut. Saamani ennakkoilmoitus löytyy liitteenä.

 

Ohessa vielä tietoa muutoksesta, joka tullut voimaan 01.11.2015 lähtien:

Yhdessä-palvelun Yhteisnetti S paketin ja Nettikorttien hinnoittelu muuttuu 1.11.2015 alkaen. S -paketti on aikaisemmin ollut maksuton, jatkossa hinta on 2,90 ?/kk. Nettikorttien uusi hinta on muuttuu 2,90 ?/kk (ennen 1,90 ?/kk).

Muutoksen yhteydessä asiakkaiden nettinopeus muuttuu nykyisestä 4G LTE 800-verkon 150 Mbit/s nopeudesta 300 Mbit/s nopeuteen (edellyttää 4G LTE verkkoa sekä sitä tukevaa päätelaitetta).
 
.

Soneran omien sivujen kysy meiltä -chatti ei toimi eikä kukaan Soneralla vastaa sähköpostiviesteihin. Palvelu ala-arvoista.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

 Soittaminen on sallittua asiakaspalveluun totta kai... Ja jos iskee hirvee köyhyys sinnekkin soittaessa niin soitappa myyntipalvelunumeron kautta  (ilmainen numero). Niin jonotuskin tuntuu makoisammalta.


 


Nettikortti on kuulunut kauan Sonera Yhdessä palveluun että jos sitä kyselet mikäs se on. Mihin osoitteeseen lähetät s.postia? Et kai robotille joka lähettää uutiskirjeitä ja laskuja?

Sain sähköpostia osoitteesta asiakaspalvelu@sonera.com, viestissä oli myös sen lähettäneen henkilön nimi. Viestissä ei mainita mitään siitä, että siihen osoitteeseen ei voisi lähettää postia. Olen siis lähettänyt viestejä mainittuun osoitteeseen.

Sonera vaikenee. Kertauksen vuoksi: saamani asiakastiedotteen mukaan liittymäni hinta nousee huhtikuussa 2016, todellisuudessa hintaa on jo nostettu tuolla 152 %:lla. Laitesopimuksen takia minulla pitää olla tabletissa soneran liittymä määräajan eli tuohon huhtikuuhun 2016 saakka, mutta sonera katsoo voivansa nostaa liittymän hintaa ennakkoilmoituksesta poikkeavalla tavalla.

 

Omien sivujen chattia en ola saanut toimiaan moneen päivään.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Riekkosak kirjoitti:

Sonera vaikenee. Kertauksen vuoksi: saamani asiakastiedotteen mukaan liittymäni hinta nousee huhtikuussa 2016, todellisuudessa hintaa on jo nostettu tuolla 152 %:lla. Laitesopimuksen takia minulla pitää olla tabletissa soneran liittymä määräajan eli tuohon huhtikuuhun 2016 saakka, mutta sonera katsoo voivansa nostaa liittymän hintaa ennakkoilmoituksesta poikkeavalla tavalla.


 


Omien sivujen chattia en ola saanut toimiaan moneen päivään.




Omien Chat toimii, se löytyy oikealta ala kulmasta nykyään. Poista Adblock / vastaava mainosesto / tracking esto käytöstä niin näet sen.

Chatti kyllä näkyy, mutta en ole saanut sitä toimimaan.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hei! Olemme juuri nyt kaikki varattuina, mutta jos maltat hetken niin pääsemme pian linjoille keskustelemaan kanssasi.


 


Tätäkö tarkoitat? 

Varattuna on oltu koko tämä viikko. Mitä hyötyä tuollaisesta on??

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@Riekkosak kirjoitti:

Varattuna on oltu koko tämä viikko. Mitä hyötyä tuollaisesta on??




Eipä mitään ole. Soita aspaan vain...

Tässä hinnanmuutoksessa on sellainenkin mielestäni omituinen piirre, etten ole soneran sivuilta löytänyt mitään mainintaa liittymätyypin hintojen muutoksista. Muutos on vain tullut voimaan ennakkoilmoituksesta poiketen.

 oletko laittanut viestiä meidän Facebookin kautta? Jos tuntuu, ettei chatissa ruuhka helpota, laita privaviestiä tuota kautta.


Viikonlopun aikana ei olla siellä paikalla, mutta arkipäivinä kyllä!

En käytä naamakirjaa. Sähköpostia olen lähettänyt ja saanut yhden aika epäselvän vastauksen, johon pyysin tarkennusta. Pystyvätkö neuvonantajat vastaamaan miksi-kysymyksiin?

Klaanin kautta ei päästä yksittäisiä caseja setvimään, mutta kyllähän tuo tutkia täytyy, jos muutos hintaan on tullut sinulle jo nyt, ja tiedotteessa muutospäiväksi sanotaan 11.4.2016.


Jos asia ei etene chatin kautta, suosittelen pirauttamaan meille päin, tai laittamaan yhteydenottopyynnön tulemaan.

Lauantaina minulle soitti Soneralta nainen (Elina, Elisa?), joka lupaili hyvitystä virheellisestä laskutuksesta.

Eli selvisikö mitä oli tapahtunut?

Ei aivan tarkkaan, mutta soittaja myönsi Soneran virheen eli liian aikaisin voimaan tulleen hinnankorotuksen ja lupasi hyvitystä.

Okei. Hyvä juttu, että virhe on korjattu nyt!

Edellisten viestieni jälkeen olen saanut Soneralta kaksi paperilaskua, joissa molemmissa summa on 0,00 Eur. Luvattu 15 euron hyvitys on siis kattanut nämä laskut ja riittää vielä jonkin aikaa eteenpäin. Aiemmin laskut tulivat e-laskuina nettipankkiin. Harkitsen pysynkö Soneran asiakkaana tablettini liittymän osalta.

Vastaa