Moikka @naitsa ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!
Jos mobiilidata toimii välillä, kertoo se että liittymä on aktiivinen ja pystyy yhdistämään verkkoon. Kun mobiilidata ei toimi, ilmoittaako puhelin kuitenkin verkkoyhteydestä, eli lukeeko ylhäällä TeliaFI tai onko kuuluvuuspalkkeja vai onko "Vain hätäpuhelut" ?
Jos ongelmaa on vain yhdessä osoitteessa, tulee katsoa onko läheisellä tukiasemalla mitään hälytyksiä, se voidaan tarkistaa postinumeron avulla. Jos ongelmaa on sijainnista riippumatta, kannattaa puhelimen verkkoasetukset nollata, jos siellä on jokin asetus nyt väärin. Verkkoasetuksien nollauksessa puhelin unohtaa vanhat asetukset ja hakee itse verkosta uudet. Tämän jälkeen puhelin tulee vielä käynnistää uudelleen.