numeronsiirto ja ensimmäinen lasku


Telialle numeronsiirto 15.6.21. Kysyin tänään chatissa ensimmäisen laskun ajankohdasta ja mitä siinä laskutetaan. Asiakaspalvelija "Ella" katkaisi chatin kesken enkä päässyt enää chatin jonoon. tällain te siis kohtelette uusia asiakkaitanne ?😡>
Ella vastasi kolmeen kertaan erikseen esittämääni kysymyksiin samoilla sanoilla mitä olin itse jo kysymyksissäni esittänyt. kirjoitti että numeronsiirto on tapahtunut 15.6. että laskutus tapahtuu tästä asti. Mutta sitähän en kysynytkään.
Ella kerkisi vielä ennen katkaisuaan kirjoittaan " 15.6 lähtien tuohon eräpäivään asti (27-30.6). Liittymäsi hinta on nyt 19,90e/kk joten oletettavasti tulee samalle laskulle kesä ja heinäkuu"
Jos olisin kerinnyt, niin olisin kysynyt miten tuo stemmaa siihen infoon mikä on kotisivuillanne että laskutus tapahtuu aina jälkikäteen ? ja jos laskussa, minkä eräpäivä on 27. - 30.6. laskutetaan myös heinäkuu, niin eikö se ole nimenomaan etukäteen ?

 

Lisäksi mainittuun eräpäivään on aikaa 10 päivää. laskun olisi pitänyt siis tulla jo vähintään neljä päivää sitten, noudattaakseen  laskutus- ja maksuehtoa.
Luultavasti Ella huomasi virheensä ja siksi katkaisi koko chatin. Olisitte säilyttänyt silmissäni luotettavuuden ihan aluksi kun olisi hänkin myöntänyt että oli erehtynyt. tämä on vastaavanlainen asia, jos Telialta olisi isketty luuri korvaan, kun chat keskustelu suljetaan kesken kaiken.

Kotisivuillanne on virheellistä tietoa laskutusmuodoista. vielä pari viikkoa sitten 4.6. kun liittymän ja numeronsiirron tilasin, kysyttiin laskutusvaihtoehtoina sähköpostilaskutusta, minkä olisin halunnutkin valita.  Ellan mukaan tämä sähköpostilaskutus muoto teiltä lopetettiin juuri pari viikkoa sitten. Eli palvelu tai tuotehan on silloin virheellinen, kun se on myyty virheellisin perustein.

Ella kysyi sähköpostiosoitettani, puhelinnumeroani ja kotiosoitettani chatissa vaikka olin kirjautunut. ja sähköpostiahan te ette kuulemma missään tilanteessa edes käytä, koska oma Teliaan tulleista laskuistakin tulee (jos tulee ) tieto vain tekstiviestillä. Minua palvelisi kuitenkin paljon paremmin sähköposti.

Kotisivuillanne on tieto vielä sähköpostilaskutusmuodosta, joten korjaisitte tuon tiedon virheellisenä.
verkossa on kyllä nähtävillä Laskutuskaudet ja eräpäivät 2021, mutta koska en tiedä laskutusryhmääni, niin näistä en pysty tietoa lukemaan.
Ellakin sitten kirjoitti että "Sinulle ei ole vielä lasku muodostunut niin joudun sen etsimään taustajärjestelmästä mikä laskutusryhmä siellä on." 😁>😁>
Hänelle ei siis vieläkään valjennut kysymykseni peruste. jos olisin saanut ensimmäisen laskuni, niin olisin itsekin tiennyt laskutusryhmäni ja sen perusteella kotisivuillanne olevasta laskutuskausista etsiä eräpäivätiedot.
Hän oli lähes yhtä avulias kun käytössänne olevat robottivastaukset. Onko täällä lukutaitoisempia asiakaspalvelijoita.

Liittymähän on toistaiseksi voimassa oleva, eli jos en saa vastausta pariin päivään. yksinkertaiseen kysymykseen. niin voin aina lähteä takaisin sinne mistä tulinkin. Ei tupata jos ei tykätä.

 

 

 




23 kommenttia

Kaikenlisäksi nyt kun katsoin tuota matkapuhelinlaskujen laskutuskauden ja eräpäivät 2021 taulukkoa, niin sellaista kohtaa ei edes ole, missä eräpäivä olisi Ellan ilmoittama "27-30.6"

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hei Burmax ja tervetuloa Yhteisöön. Kiva että löysit tiesi tänne 😁>


 


Järjestelmään, jonka kautta vastaanotamme chatteja, puheluita ja viestejä tehtiin eilen päivityksiä ja tästä saimmekin infoa että huoltotoimenpiteet voivat aiheuttaa chattien katkeamisia. Tässä sinunkin tapauksessasi on todennäköisesti käynyt niin. Omalta osaltani pahoittelut tästä.


 


Laskutus tapahtuu tosiaan aina jälkikäteen ja riippuen siitä mihin laskutusryhmään liittymä päätyy, voi ensimmäiselle laskulle tulla kuukausimaksuja kahdelta kuukaudelta. Ehkäpä asiakaspalvelijalla meni kuukaudet ja sanat sekaisin tuossa keskustelussa. Joka tapauksessa kesäkuun puolessa välissä avatun liittymän ensimmäinen lasku tulee aikaisintaan heinäkuun puolenvälin jälkeen.

Laskutusryhmää ei asiakas ainakaan toistaiseksi voi itse tarkistaa Minun Teliasta, ellei ensimmäistä laskua ole tullut. Laskutusryhmän voi silloin selvittää vain asiakaspalvelun kautta. Tässä meillä on ehdottomasti kehittämisen paikka!


 


Sähköpostilaskusta sen verran että meidän sivuilla siitä vielä infoa löytyy, koska kyseinen laskutustapa on vielä saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille ja Telia Rahoituksen laskuille. Eli kokonaan sitä ei voida sivuilta poistaa. Uusien sähköpostilaskujen kytkentä ei ole ollut mahdollista enää 17.2. jälkeen, joten kovasti ihmettelen kuinka tuo vaihtoehto on ollu verkkokaupassamme vielä parisen viikkoa sitten. Oliko siis tuota numeronsiirtoa tehdessä mahdollisuus valita sähköpostilasku, eli saiko sen vaihtoehdon täpättyä normaalisti? Sähköpostiosoite kuitenkin tarkistetaan asiakkaalta edelleen, sillä sitä kautta esimerkiksi markkinointiviestit kulkevat asiakkaan niin halutessa ja tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan sitä kautta myös. Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.

Selvisikö sinulle tuossa chat keskustelussa nyt oikea laskutusryhmä, jotta voit jatkossa tarkistaa laskutusjaksot ja eräpäivätiedot sivuiltamme? 

 

 


@Merja_J@  kirjoitti:

Järjestelmään, jonka kautta vastaanotamme chatteja, puheluita ja viestejä tehtiin eilen päivityksiä ja tästä saimmekin infoa että huoltotoimenpiteet voivat aiheuttaa chattien katkeamisia. Tässä sinunkin tapauksessasi on todennäköisesti käynyt niin. Omalta osaltani pahoittelut tästä.


Enkä usko että chatin katkaiseminen oli järjestelmänne päivityksestä johtuvaa, koska chatissa selkeästi luki että ”Eila on sulkenut chatin”. tai vastaavaa, kun sanatarkasti en muista.
Se ei siis johtunut järjestelmän päivityksestä, vaikka haluattekin näin puolustella asiakaspalvelijanne käyttäytymistä.



@Merja_J@  kirjoitti:

 Uusien sähköpostilaskujen kytkentä ei ole ollut mahdollista enää 17.2. jälkeen, joten kovasti ihmettelen kuinka tuo vaihtoehto on ollu verkkokaupassamme vielä parisen viikkoa sitten. Oliko siis tuota numeronsiirtoa tehdessä mahdollisuus valita sähköpostilasku, eli saiko sen vaihtoehdon täpättyä normaalisti? Sähköpostiosoite kuitenkin tarkistetaan asiakkaalta edelleen, sillä sitä kautta esimerkiksi markkinointiviestit kulkevat asiakkaan niin halutessa ja tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan sitä kautta myös.
Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.


Sitä ihmettelen tässä minäkin.
Oli valittavissa numeronsiirtoa tehdessäni ja liittymää tilatessani sähköpostilasku.
Sitä tässä olen yrittänyt puolen tusinaa kertaa kirjoitella suuntaan ja toiseen. Te ette näytä tätäkään asiaa uskovan. En kai muuten mitään ihmettelisikään, miksi nyt sanottiin että sähköpostilaskutus ei ole mahdollista ollut pitkään aikaan.
Ja se että sähköpostin kautta tulee markkinointiviestit niin olen ne kieltänyt. vaan eipä ne silloin 2013 vuonnakaan teitä pahemmin pidätellyt ja olen kuullut muilta käyttäjiltä että ei kiellot paljon pidättele teitä nytkään.
Sähköpostiin tuli vain tilausvahvistus. toimitusvahvistusta en ole saanut tänäkään päivänä sähköpostiin. siitä tuli kirje sim kortin mukana ja sitten näin kirjeitä oma Telia palvelussa. siellä oli myös 2013 vuonna toimitettuja kirjeitä mitkä näin vasta nyt....

Minulle tulee kaikkialta muilta tahoilta laskut sähköpostiin tai vähintään ilmoitus laskun saapumisesta joko OmaPostiin tai laskuttajan sivuille. Tästäkin syystä huomaisin laskun sitä kautta. Tekstiviesti on jo vanhentunut viestiväline ja itse käytän sitä todella harvoin.  Eikö olisi syytä teidänkin tulla tälle vuosituhannelle..

Joka tapauksessa eilisessä chatissa sähköpostikysely oli aivan turhaa. ja kaikki muutkin tietoni kyselyt, koska olin kirjautuneena ja ainakin muualla ne tietävät kirjautuneen asiakkaan tiedot chatissa ja muualla jopa paremmin kun asiakas itse.

 


@Merja_J@  kirjoitti:

Puhelinnumeron ja kotiosoitteen kysyminen helpottaa asiakaspalvelijan työtä löytää asiakas järjestelmistä, joten niitä tietoja kysytään ihan senkin vuoksi.


Eilinen Telian aspa chatissa ei kyselyistään huolimatta löytänyt tietojani puoleen tuntiin. kauanko olisi mennyt ilman tätä "helpotusta".

Tämä ei kuitenkaan ollut se pääpointti kysymyksessä edelleenkään.


@Merja_J@  kirjoitti:

oksi.

Selvisikö sinulle tuossa chat keskustelussa nyt oikea laskutusryhmä, jotta voit jatkossa tarkistaa laskutusjaksot ja eräpäivätiedot sivuiltamme? 


Ei ilmoitettu laskutusryhmääni, eli en edelleenkään tiedä sitä.

 

Chatissa eilen 20.6.21:

Minä: ”Telialle numeronsiirto 15.6.2021. Haluaisin tietää ensimmäisen laskuni saapumispäivän ja eräpäivän.”

 

Minä: ”Teidän infossa laskutuksessa kyllä lukee että myös sähköpostilaskutus ( + e-lasku, mitä en koskaan käytä) on mahdollinen....”

Eila: ”E lasku on myös toinen vaihtoehto.” ….

Eila: ”Liittymä on ollut aktiivisena 15.6. asti, joten siitä lähtien alkaa laskutus.”….

 

Näiden vastauksien saamiseksi menikin puoli tuntia. eli ne asiat mitkä kysymyksissänikin olin jo kirjoittanut.

Oli ehkä vaikeaa ymmärtää luetusta minun varsinaista kysymystä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Burmax@  kirjoitti:

 


Enkä usko että chatin katkaiseminen oli järjestelmänne päivityksestä johtuvaa, koska chatissa selkeästi luki että ”Eila on sulkenut chatin”. tai vastaavaa, kun sanatarkasti en muista.
Se ei siis johtunut järjestelmän päivityksestä, vaikka haluattekin näin puolustella asiakaspalvelijanne käyttäytymistä.


 








Ilmoitus on samansisältöinen riippumatta siitä katkaiseeko asiakasneuvoja chatin itse vai katkeaako yhteys häiriötilanteen vuoksi. Varmastihan en voi sanoa mitä tuossa on tapahtunut mutta eilen meillä tosiaan oli päivitys ja sen "sivuoireina" tapahtui näitä katkoksia. 


 



@Burmax@  kirjoitti:

 


 




Se ei siis johtunut järjestelmän päivityksestä, vaikka haluattekin näin puolustella asiakaspalvelijanne käyttäytymistä.






Sitä ihmettelen tässä minäkin.
Oli valittavissa numeronsiirtoa tehdessäni ja liittymää tilatessani sähköpostilasku.
Sitä tässä olen yrittänyt puolen tusinaa kertaa kirjoitella suuntaan ja toiseen. Te ette näytä tätäkään asiaa uskovan. En kai muuten mitään ihmettelisikään, miksi nyt sanottiin että sähköpostilaskutus ei ole mahdollista ollut pitkään aikaan.




Haluan kysäistä tästä nyt vielä kerran, eli numeronsiirtoa tehdessäsi valitsit sähköpostilaskun ja sinulle ilmoitettiin myöhemmin että se ei ole mahdollista? Kerrotko jos muistat niin tuon tarkan päivämäärän koska teit sopimuksen niin laitan tästä viestiä eteenpäin laskutuksen taustajengille että tarkistavat kuinka tämä on ollut mahdollista. Tämä täytyy ehdottomasti selvittää onko kyseessä ollut häiriötilanne vai mistä tämä johtui. 


 


Laskutustavaksi suosittelen ehdottomasti e-laskua. Se on todella kätevä tapa saada laskut suoraan verkkopankkiin ja käydä ne sieltä sitten vahvistamassa tai laittaa ne siten että ne menevät maksuun ilman klikkailuja. Lasku Minun Teliaan on myös hyvä vaihtoehto. Itsellä on se käytössä ja sovelluksen kautta käyn laskut sitten maksamassa. 

Tätä kautta en pääse asiakastietojasi tarkistamaan, joten harmi kyllä en voi tarkistaa tuota sinun laskutusryhmääsi. Jos haluat vielä kerran olla chatin kautta yhteydessä niin sieltä ryhmän tarkistaminen kyllä onnistuu. Meille voi laittaa myös yksityisviestiä facebookissa ja twitterissä, jos sinulla on sellaiset kanavat käytössä. Ja toki yhteydenottolomakkeenkin kautta voi viestiä laittaa. Se löytyy täältä



@Merja_J@  kirjoitti:



Haluan kysäistä tästä nyt vielä kerran, eli numeronsiirtoa tehdessäsi valitsit sähköpostilaskun ja sinulle ilmoitettiin myöhemmin että se ei ole mahdollista? Kerrotko jos muistat niin tuon tarkan päivämäärän koska teit sopimuksen niin laitan tästä viestiä eteenpäin laskutuksen taustajengille että tarkistavat kuinka tämä on ollut mahdollista. Tämä täytyy ehdottomasti selvittää onko kyseessä ollut häiriötilanne vai mistä tämä johtui. 


Vastaan nyt tässä vielä kerran (järjestyksessä noin  7. kerran) että kyllä: numeronsiirtoa tehdessäni valitsin sähköpostilaskun ja minulle ilmoitettiin myöhemmin (eli eilen 20.6.21 chatissa "Eila") että tämä ei ole mahdollista.
Enhän osaisi koko hommaa edes ihmetellä, mikäli sitä laskutustapaa ei olisi ollut valittavanakaan.
En tätä numeronsiirron sopimuksen tarkkaa päivämäärää ulkoa muistaisi, mutta tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21. Tästäkin kirjoitin jo aikaisemmin ...
Kai te kyselette tästäkin vähintään kuusi kertaa, ennen kun ymmärrätte lukemaanne.


@Merja_J@  kirjoitti:
Laskutustavaksi suosittelen ehdottomasti e-laskua. Se on todella kätevä tapa saada laskut suoraan verkkopankkiin ja käydä ne sieltä sitten vahvistamassa tai laittaa ne siten että ne menevät maksuun ilman klikkailuja. Lasku Minun Teliaan on myös hyvä vaihtoehto. Itsellä on se käytössä ja sovelluksen kautta käyn laskut sitten maksamassa. 

Tiedän kyllä kiitos vaan, miten e-lasku toimii. Itse en ehdottomasti sitä suosittele, enkä ole käyttänyt. Omassa pankissani se on ollutkin vain vähän aikaa mahdollistakin. Syistä, miksi en e-laskuista itselläni tykkää enkä katso niitä minulle sopivaksi, en ala tässä teille avautumaan, ja lienee minun oma asiani.

 Se mikä on hyvä teille, ei välttämättä ole hyvä ja sopiva kaikille. vaikka teille sekin taitaa olla vähän vaikea ymmärtää.

 

 Ihan sama vaikka teillä onkin Telia lasku käytössä. Siihenkään en tarvitse opastusta.

 Mikäli tämäkään ei aikaisemmin tullut huomatuksi, niin kirjoitin usein siitäkin, että se toimisi minullekin, mikäli niistä laskuista tulisi ilmoitus sähköpostiin. En joka viikkokaan välttämättä huomaa Oma Teliassa käydä katsomassa josko lasku olisi tullut. Se, että ilmoitus laskusta tulee vain tekstiviestinä, ei minulle ole hyvä, koska se on vanhentunut viestijärjestelmä.

Tästäkin täytyy selittää puolen tusinaa kertaa, eikä mene jakeluun

 


@Merja_J@  kirjoitti:
Tätä kautta en pääse asiakastietojasi tarkistamaan, joten harmi kyllä en voi tarkistaa tuota sinun laskutusryhmääsi. Jos haluat vielä kerran olla chatin kautta yhteydessä niin sieltä ryhmän tarkistaminen kyllä onnistuu. Meille voi laittaa myös yksityisviestiä facebookissa ja twitterissä, jos sinulla on sellaiset kanavat käytössä. Ja toki yhteydenottolomakkeenkin kautta voi viestiä laittaa. Se löytyy täältä

No en todellakaan halua olla chatin kautta yhteydessä enää. Kun se tuntuu olevan vaivalloista teillä vastata yksinkertaiseen kysymykseen sielläkin.
Olen myös ottanut jo eilen yhteydenottolomaakkeen kautta. En ole vielä saanut vastausta, enkä usko että näin tapahtuukaan.

Mitä ihmettä te sitten edes kyselette olenko saanut tietooni laskutusryhmää, kun ette osaa sitäkään tietoa minulle antaa.

Voin olla Facebookin kautta yhteydessä, mutta niitä kertoja kun olen ollut joskus aikaisemmin, niin en ole saanut vastausta. siellä on viestini jo parin kuukauden takaa....
Paitsi, nyt kun katsoin, niin siinä palkissa missä on yleensä "lähetä viesti", on teillä "osta nyt" 😁>🤣>

Ja sinne täytyy sitten kertoa samat asiat taaaas vaikka kuinka moneen kertaan. Miten te siellä osaisitte sen paremmin minun asioitani katsoa mitä täälläkään.
Vai onko siellä pätevämpiä asiakaspalvelijoita ?

 

Teille tuntuu olevan aivan outo käsite, että yksityisetkin ihmiset pitävät jotkut talouskirjanpitoa ja budjettia. ja haluaisivat ennakoida tulevia laskuja.
Itse olen tehnyt sitä jo 16 vuotta.

 

Antaa olla.



 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Burmax@  kirjoitti:







 tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21.



Kiitos tästä tiedosta. Välitin sen nyt eteenpäin laskutuksen taustajoukoille niin saavat selvittää mistä tuo johtui. Sähköpostilaskun valintavaihtoehtoa ei nimittäin olisi pitänyt olla valikoimassa, joten hyvä että tämä tuli esille niin saadaan asia tutkittavaksi. 


 




Olen myös ottanut jo eilen yhteydenottolomaakkeen kautta. En ole vielä saanut vastausta, enkä usko että näin tapahtuukaan.


 




Hyvä että olet laittanut vielä lomakkeen kautta viestiä niin saat vastauksen heti kun viestisi on otettu käsittelyyn. Tällä hetkellä niissä on muutaman vuorokauden käsittelyaika. Vastaus tulee varmasti myöhemmin tällä viikolla. 


@Merja_J@  kirjoitti:

@Burmax@  kirjoitti:



 tilausvahvistus on tullu pe 4.6.21. Liittymä on siis avattu Telialla ti 15.6.21.

Kiitos tästä tiedosta. Välitin sen nyt eteenpäin laskutuksen taustajoukoille niin saavat selvittää mistä tuo johtui. Sähköpostilaskun valintavaihtoehtoa ei nimittäin olisi pitänyt olla valikoimassa, joten hyvä että tämä tuli esille niin saadaan asia tutkittavaksi. 

 


Olen myös ottanut jo eilen yhteydenottolomaakkeen kautta. En ole vielä saanut vastausta, enkä usko että näin tapahtuukaan.

 


Hyvä että olet laittanut vielä lomakkeen kautta viestiä niin saat vastauksen heti kun viestisi on otettu käsittelyyn. Tällä hetkellä niissä on muutaman vuorokauden käsittelyaika. Vastaus tulee varmasti myöhemmin tällä viikolla. 


jää nähtäväksi. Olisin tarvinnut sen tiedon kyllä jo eilen. Siksi chatin kautta yritinkin asiaa kysellä. mutta tyhjän saa pyytämättäkin.

On kai turhaa kysellä miksi Minun Telia - mobiilisovellus näyttää ensin €:n kohdalla tyhjää (niinkun kai pitääkin niin kauan kun laskua ei ole muodostunut), mutta puhelimen kuvakkeesta (tuon € -kuvakkeen vasemmalla puolella) avautuvasta saldoerittelyssä näyttää 22,91 e (12.7.2021 - 21.6.2021) eli tulevaisuuteen.
käyttömaksuissa ei ole mitään, kuten ei kuuluisikaan eikä muissa maksuissa ole mitään. Mistä tuo saldo 22,91 euroa muodostuu ? Kun kuukausi hinta on siis 19,50 e ja aloitusmaksu 5 e ? Muita maksuja ei ole. siis jos tämän pitäisi olla ajantasainen päiväkohtainen saldo. ??

Miksi tätä linkkiä ei edes ole muuta kun mobiilisovelluksen kautta.

Nyt näenkin samasta mobiilipalvelusta tästä saldoerittelystä että maininta "saldo ajalta: 12.7.2021 - 21.6.2021. Laskutuskausi päättyy: 16.8.2021".
Laskutuskaudet ja eräpäivät -tiedotteessa mikä on kotisivuillanne, on laskutuskauden päättymisen 16.8.2021 kohdalla laskutusryhmä nro 32 ja tämän laskutuskauden päättymisen perusteella eräpäivä 6.9. 🙄> 
Tämä on elokuun kohdalla.
Heinäkuun kohdalla on laskutuskausi 17.6. - 16.7.21 ja eräpäivä 5.8.🙄>

mikään variaatio ei täsmää siihen tietoon mitä chatissa sain eilen.🤔>


Ellan sekin vähäinen vastaus eilen, "Eli laskutusryhmäsi on nyt niin että lasku tulee suunnilleen n. 4-5 päivä kuun alussa ja eräpäivä on 27-30 päivä."
Ei pidä paikkaansa. tai sitten teillä menee laskun muodostumisesta noin kolme viikkoa siihen kun lasku lähtee. ?
Tarkoittaako tämä nyt sitä että elokuun lopulla tulee lasku missä on laskua 14.6. - 16.8.21 ajalta eli kolmen kuukauden kuukausimaksut (kesä-, heinä- ja elokuulta ja käyttömaksut 14.6. - 31.7.2021.
Huoh. voi teidän kanssanne.

Olisi kai viisainta peruuttaa takaisin ennen kun on kunnolla alkanutkaan. kun tämä on ihan alussa jo näin vaikeaa saada tietoa että mistä ja koska ja paljonko sitä ollaan maksamassa. Sitten nekin vähäiset tiedot, mikä saan, ovat virheellisiä ja ristiriidassa. pahoittelutkaan eivät ihan joka asiassa riitä. pitää olla jotain vastuuta sanomisistaan myöskin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15




jää nähtäväksi. Olisin tarvinnut sen tiedon kyllä jo eilen. Siksi chatin kautta yritinkin asiaa kysellä. mutta tyhjän saa pyytämättäkin.

On kai turhaa kysellä miksi Minun Telia - mobiilisovellus näyttää ensin €:n kohdalla tyhjää (niinkun kai pitääkin niin kauan kun laskua ei ole muodostunut), mutta puhelimen kuvakkeesta (tuon € -kuvakkeen vasemmalla puolella) avautuvasta saldoerittelyssä näyttää 22,91 e (12.7.2021 - 21.6.2021) eli tulevaisuuteen.
käyttömaksuissa ei ole mitään, kuten ei kuuluisikaan eikä muissa maksuissa ole mitään. Mistä tuo saldo 22,91 euroa muodostuu ? Kun kuukausi hinta on siis 19,50 e ja aloitusmaksu 5 e ? Muita maksuja ei ole. siis jos tämän pitäisi olla ajantasainen päiväkohtainen saldo. ??

Miksi tätä linkkiä ei edes ole muuta kun mobiilisovelluksen kautta.

Nyt näenkin samasta mobiilipalvelusta tästä saldoerittelystä että maininta "saldo ajalta: 12.7.2021 - 21.6.2021. Laskutuskausi päättyy: 16.8.2021".
Laskutuskaudet ja eräpäivät -tiedotteessa mikä on kotisivuillanne, on laskutuskauden päättymisen 16.8.2021 kohdalla laskutusryhmä nro 32 ja tämän laskutuskauden päättymisen perusteella eräpäivä 6.9. 🙄> 
Tämä on elokuun kohdalla.
Heinäkuun kohdalla on laskutuskausi 17.6. - 16.7.21 ja eräpäivä 5.8.🙄>

mikään variaatio ei täsmää siihen tietoon mitä chatissa sain eilen.🤔>



Ellan sekin vähäinen vastaus eilen, "Eli laskutusryhmäsi on nyt niin että lasku tulee suunnilleen n. 4-5 päivä kuun alussa ja eräpäivä on 27-30 päivä."
Ei pidä paikkaansa. tai sitten teillä menee laskun muodostumisesta noin kolme viikkoa siihen kun lasku lähtee. ?
Tarkoittaako tämä nyt sitä että elokuun lopulla tulee lasku missä on laskua 14.6. - 16.8.21 ajalta eli kolmen kuukauden kuukausimaksut (kesä-, heinä- ja elokuulta ja käyttömaksut 14.6. - 31.7.2021.
Huoh. voi teidän kanssanne.

Olisi kai viisainta peruuttaa takaisin ennen kun on kunnolla alkanutkaan. kun tämä on ihan alussa jo näin vaikeaa saada tietoa että mistä ja koska ja paljonko sitä ollaan maksamassa. Sitten nekin vähäiset tiedot, mikä saan, ovat virheellisiä ja ristiriidassa. pahoittelutkaan eivät ihan joka asiassa riitä. pitää olla jotain vastuuta sanomisistaan myöskin.





Minun Telia -sovelluksessa näet liittymäsi sen hetkisen saldon, kk- ja kytkentämaksut sekä käyttömaksut. Kk- ja kytkentämaksut pitää sisällään liittymän kuukausimaksun sekä avausmaksun (5€). Saldossa sitten tosiaan näkyy kaikki sen hetkiset maksut, jotka on siihen päivään mennessä liittymälle tullut. Hieman erikoiselta tuntuu tuo saldo ajalta, jossa päivämäärät on 12.7.-21.6.2021. Täältä Yhteisön kautta emme pääse näkemään ollenkaan asiakastietoja, joten nyt en osaa ottaa kantaa siihen, mistä tämän hetkinen saldosi koostuu. Tuon osalta sinun tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa asiaa voidaan katsoa tarkemmin. Asiakaspalvelusta voidaan samalla tarkistaa, milloin saat ensimmäisen laskusi.


 


Jos saldoerittelyssäsi lukee "laskutuskausi päättyy 16.8.2021", uskoisin tosiaan, että laskutusryhmäsi on tuo 32. Laskutusryhmässä 32 laskutusjakso alkaa joka kuukauden 17. päivä ja päättyy 16. päivä. Ensimmäisen laskun osalta kuitenkin laskutuskausi voi olla normaalia lyhyempi tai pidempi riippuen palvelun avauspäivästä. Kun laskutuskausi päättyy, muodostuu lasku noin 3-4 päivän päästä siitä ja eräpäivä on sitten noin kahden viikon päästä laskun päiväyksestä.


 


Harmillista kuulla, että sinulla on nyt ollut hieman hankaluuksia tämän alun kanssa laskutuksen osalta, mutta uskon kyllä, että asiakaspalvelussamme saadaan tuo asia selvitettyä kanssasi. 🙂>




 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:


 sinun tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa asiaa voidaan katsoa tarkemmin. Asiakaspalvelusta voidaan samalla tarkistaa, milloin saat ensimmäisen laskusi.

Harmillista kuulla, että sinulla on nyt ollut hieman hankaluuksia tämän alun kanssa laskutuksen osalta, mutta uskon kyllä, että asiakaspalvelussamme saadaan tuo asia selvitettyä kanssasi. 🙂>



Sitähän minä jo eilen yritin. Voi yhden kerran.
Se on hyvä että te uskotte että asiakaspalvelussa saataisiin tuo asia selvitettyä.  Ei vaan jaksaisi kysellä ympäri ämpäri montaa vuorokautta putkeen. Saa taas kaikki asiat kertoa vaikka kuinka moneen kertaan uudelleen.
Ja mistä tietää luottaa että nyt mahdollisesti saamani tiedot nekään pitäisivät paikkaansa.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15
Sitähän minä jo eilen yritin. Voi yhden kerran. Se on hyvä että te uskotte että asiakaspalvelussa saataisiin tuo asia selvitettyä.  Ei vaan jaksaisi kysellä ympäri ämpäri montaa vuorokautta putkeen. Saa taas kaikki asiat kertoa vaikka kuinka moneen kertaan uudelleen. Ja mistä tietää luottaa että nyt mahdollisesti saamani tiedot nekään pitäisivät paikkaansa.

 


Kyllä lähtökohtaisesti asiakaspalvelussamme asiat selvitetään ja korjataan. Tarkoituksemme on auttaa asiakkaita parhaamme mukaan ja niin, että epäselvyyksiä ei synny. Jos kuitenkin käy niin, että jokin asia on epäselvää, niin ehdottomasti haluamme ne selvittää. Ymmärrän kyllä, että moneen kertaan samasta asiasta kysyminen voi ärsyttää, mutta tosiaan tätä kautta ei päästä tarkemmin liittymäsi tietoja katsomaan. Toimimme avoimesti ja voit kyllä luottaa siihen, että saat paikkaansa pitävää tietoa asiakaspalvelustamme.


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

 

Kyllä lähtökohtaisesti asiakaspalvelussamme asiat selvitetään ja korjataan. Tarkoituksemme on auttaa asiakkaita parhaamme mukaan ja niin, että epäselvyyksiä ei synny. Jos kuitenkin käy niin, että jokin asia on epäselvää, niin ehdottomasti haluamme ne selvittää. Ymmärrän kyllä, että moneen kertaan samasta asiasta kysyminen voi ärsyttää, mutta tosiaan tätä kautta ei päästä tarkemmin liittymäsi tietoja katsomaan. Toimimme avoimesti ja voit kyllä luottaa siihen, että saat paikkaansa pitävää tietoa asiakaspalvelustamme.


Eipä tuo siltä ole vaikuttanut.
Miksi te ette näe täältä minun tietojani. Mitä varten tämä foorumi ylipäätään on olemassa. kun ohjaatte jengin täältä asiakaspalvelusta kyselemään. Muilla operaattoreilla ne pystyvät katsomaan yleisen fooruminkin kautta tietyn asiakkaan tietoja tai siirtymään yksityisviesteihin, ilman että täytyy esittää samat kysymykset moneen kertaan ja kolmeen eri paikkaan, kuten täällä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Burmax@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

 

Kyllä lähtökohtaisesti asiakaspalvelussamme asiat selvitetään ja korjataan. Tarkoituksemme on auttaa asiakkaita parhaamme mukaan ja niin, että epäselvyyksiä ei synny. Jos kuitenkin käy niin, että jokin asia on epäselvää, niin ehdottomasti haluamme ne selvittää. Ymmärrän kyllä, että moneen kertaan samasta asiasta kysyminen voi ärsyttää, mutta tosiaan tätä kautta ei päästä tarkemmin liittymäsi tietoja katsomaan. Toimimme avoimesti ja voit kyllä luottaa siihen, että saat paikkaansa pitävää tietoa asiakaspalvelustamme.


Eipä tuo siltä ole vaikuttanut.
Miksi te ette näe täältä minun tietojani. Mitä varten tämä foorumi ylipäätään on olemassa. kun ohjaatte jengin täältä asiakaspalvelusta kyselemään. Muilla operaattoreilla ne pystyvät katsomaan yleisen fooruminkin kautta tietyn asiakkaan tietoja tai siirtymään yksityisviesteihin, ilman että täytyy esittää samat kysymykset moneen kertaan ja kolmeen eri paikkaan, kuten täällä.


Hei @Burmax täältä löytyy lisää tietoa Telia yhteisöstä : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Mika-on-Telia-Yhteiso/ba-p/96258 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Burmax  kirjoitti:

 


Eipä tuo siltä ole vaikuttanut.

Miksi te ette näe täältä minun tietojani. Mitä varten tämä foorumi ylipäätään on olemassa. kun ohjaatte jengin täältä asiakaspalvelusta kyselemään. Muilla operaattoreilla ne pystyvät katsomaan yleisen fooruminkin kautta tietyn asiakkaan tietoja tai siirtymään yksityisviesteihin, ilman että täytyy esittää samat kysymykset moneen kertaan ja kolmeen eri paikkaan, kuten täällä.




Täällä Yhteisössä voidaan keskustella ja jutella asioista yleisellä tasolla, pyytää neuvoja ja apuja, ja vaikkapa vain lueskella blogeja tai muita tekstejä. Täällä muut yhteisöläiset ovat myös apuna meidän moderaattoreiden lisäksi, ja mielellään autetaan niin paljon kuin mahdollista. Keskusteluja on laidasta laitaan, esimerkiksi liittymistä ja palveluista, pelaamisesta, kanavista ja ohjelmista, eli monipuolisesta paikasta on kyse. 🙂> Asiakastietoja emme Yhteisössä voi käsitellä ollenkaan ihan tietoturvasyistä ja jos asian hoitaminen vaatii asiakastietojen käsittelyä, tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Ymmärrän toki nuo tietoturvasyyt. Ei tarvitse minuakaan ihan tollona pitää. Siksi kerroinkin että tämäkin voisi ihan tietoturvallisesti ja asiakaslähtöisesti hoitaa, jos olisi tahtotilaa. niin että asiakaspalvelijat pääsisi asiakastietoihin asiakkaiden näin halutessa tai siirtyä suoraan yksityisviestinnän puolelle.

Ja hei: onko tullut mieleen että teilläkin on varmaan useimmilla se puhelin siinä nenänne edessä. soittaakin voi. vaikka onhan aina se salakuuntelunkin mahdollisuus.


Otin yhteyttä nyt chattiin, mutta tämä Kim ei myöskään yksinkertaisesti osaa tai halua auttaa.☹️>
En kerinnyt koko chat keskustelua tallentaa, ja se ei automaattisesti Omille sivuilleni tallentunut niinkun eilinen keskustelu tallentui.


Mutta nyt kirjoitti että tämän hetkinen saldo 22,91 e mikä näkyy mobiilisovelluksessa, näyttää tämän päiväisen saldon joka koostuisi kuukausilaskusta ja avausmaksusta.

"tämä sisältää vain kk maksun ja avausmaksun. kun lasku tulee ja siinä on jotain epäselvää, ottakaa uudestaan yhteys meihin."


Ei käynyt lukuun ja kun kerroin että kuukausimaksu on 19,90 e ja avausmaksu 5,00 e. joka tekisi lyhyellä matematiikallakin 24,90 e.
Niin sitten hän korjasi että juu järjestelmä ei olekaan huomioinut alennusta minun kuukausihintoihini.

 

Että "se on virhe ja täytyy korjata..."
ei selittänyt asiaa, koska normaali kuukausi hinta liittymälle olisi 32,90 e, jolloin jos virhe olisi että sovellus ei olisi ottanut huomioon kuukausialennusta, niin se näyttäisi päiväsaldoa 37,90 e (32,90 + 5,00).

Myöskään sovelluksessa mainittuun laskutustiedon päättymispäivämäärään ei osannut sanoa miksi näyttää virheellisesti päivämäärää 16.8.

 

"kyllä, olette oikeassa. mutta minulla ei järjestelmä tällä hetkellä kerro että sielä olisi mitään maksuja muita kuin kk maksu liittymälle sekä avaus maksu. eli tässä kohtaa, odotellaan laskua ja katsotaan sitten onko se väärin" 😒>

 

"vielä toistaiseksi ei mikään ole laskulla väärin. siitä syystä olemme uudestaan yhteydessä kun olette saaneet laskun. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa :)"
(eli nyt se aikaisempi "se on virhe ja täytyy korjata" ei olekaan mitään väärin ...🤣>
Laskutusryhmästä ei osannut sanoa yhtään mitään. kun jouduin taas lypsämään sitä kolme kertaa.

 

Sanoi että he eivät näe laskutusryhmää ennen kun ensimmäinen lasku muodostuu.

(eilen tämä chatin ella kirjoitti siis " laskutusryhmäsi on nyt niin että ..."

Että tiedoksi vaan että tällaista asiakaspalvelua teillä.

 

Ensin hutkitaan. sitten tutkitaan, jos asiakas osaa valvoa ja tarkastaa laskun ja reklamoida.





 


@kiisseli67@  kirjoitti:

@Burmax@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

 

Kyllä lähtökohtaisesti asiakaspalvelussamme asiat selvitetään ja korjataan. Tarkoituksemme on auttaa asiakkaita parhaamme mukaan ja niin, että epäselvyyksiä ei synny. Jos kuitenkin käy niin, että jokin asia on epäselvää, niin ehdottomasti haluamme ne selvittää. Ymmärrän kyllä, että moneen kertaan samasta asiasta kysyminen voi ärsyttää, mutta tosiaan tätä kautta ei päästä tarkemmin liittymäsi tietoja katsomaan. Toimimme avoimesti ja voit kyllä luottaa siihen, että saat paikkaansa pitävää tietoa asiakaspalvelustamme.


Eipä tuo siltä ole vaikuttanut.
Miksi te ette näe täältä minun tietojani. Mitä varten tämä foorumi ylipäätään on olemassa. kun ohjaatte jengin täältä asiakaspalvelusta kyselemään. Muilla operaattoreilla ne pystyvät katsomaan yleisen fooruminkin kautta tietyn asiakkaan tietoja tai siirtymään yksityisviesteihin, ilman että täytyy esittää samat kysymykset moneen kertaan ja kolmeen eri paikkaan, kuten täällä.


Hei @Burmax täältä löytyy lisää tietoa Telia yhteisöstä : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Mika-on-Telia-Yhteiso/ba-p/96258 


no olen kyllä tietoinen, kiitos vaan.
Silti kai parannusehdotuksia voisi ottaa vastaan, mikä palvelisi sekä Teliaa että nimenomaan asikkaista. vaivaa ja aikaa.
Small talkia kyllä voi harrastaa muuallakin.
Eli täältä ei kannata mitään vastauksia asiallisiin asioihin tulla edes etsimään.
vaikka ei tuolla chatissa tai muualla asiakaspalvelussakaan ole osattu auttaa sen kummemmin nyt kahteen vuorokauteen.

en jaksa enää puida ja kysyä samoja asioita.

 

 

Siirryn sitten takaisin muiden operaattoreiden pariin. Nyt vielä tämän viikon aikana. Kun ei ole pakko palvella kun ei tykätä. Lyhyestä virsi kaunis. kiitos tyhjästä  ja hyvästi

arvostan operaattoreiden palveluissa muitakin kun liittymien hintoja. asiakaspalvelu on niin tärkeä, ja tuote-/palvelun tietous (tietää mitä myy), ja asioiden luotettavuus, mitä on kerrottu. että näistä asiakaspaveluista olen valmis maksamaan vähän suurempaa kuukausihintaakin.

Te ette nytkään ole yltäneet samalle tasolle.

sama tilanne kun silloin kahdeksan vuotta sitten. valitettavasti.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Burmax@  kirjoitti:


Otin yhteyttä nyt chattiin, mutta tämä Kim ei myöskään yksinkertaisesti osaa tai halua auttaa.☹️>
En kerinnyt koko chat keskustelua tallentaa, ja se ei automaattisesti Omille sivuilleni tallentunut niinkun eilinen keskustelu tallentui.



Mutta nyt kirjoitti että tämän hetkinen saldo 22,91 e mikä näkyy mobiilisovelluksessa, näyttää tämän päiväisen saldon joka koostuisi kuukausilaskusta ja avausmaksusta.


"tämä sisältää vain kk maksun ja avausmaksun. kun lasku tulee ja siinä on jotain epäselvää, ottakaa uudestaan yhteys meihin."


 




Kurja kuulla, että tuo liittymäsi tilanne laskutuksen suhteen ei ole chatissa tänään selvinnyt. Chat-keskustelut tallentuvat aina Minun Teliaan, tuossa voi olla kuitenkin pientä viivettä, että keskustelu siellä näkyy.


 


@Burmax@  kirjoitti:

Siirryn sitten takaisin muiden operaattoreiden pariin. Nyt vielä tämän viikon aikana. Kun ei ole pakko palvella kun ei tykätä. Lyhyestä virsi kaunis. kiitos tyhjästä  ja hyvästi


arvostan operaattoreiden palveluissa muitakin kun liittymien hintoja. asiakaspalvelu on niin tärkeä, ja tuote-/palvelun tietous (tietää mitä myy), ja asioiden luotettavuus, mitä on kerrottu. että näistä asiakaspaveluista olen valmis maksamaan vähän suurempaa kuukausihintaakin.


Te ette nytkään ole yltäneet samalle tasolle.


sama tilanne kun silloin kahdeksan vuotta sitten. valitettavasti.




 


Harmi, että me emme täällä Yhteisön puolella pystynyt nyt enempää olemaan avuksi. Kaikesta huolimatta suosittelen, että olisit vielä uudemman kerran yhteydessä asiakaspalveluumme. Sitä kautta saadaan myös varmistettua, kuinka viimekertainen keskustelu asiakaspalvelumme kanssa on sujunut ja tarvittaessa palautteetkin ohjattua oikeaan suuntaan.

@HannaMarikaL@  kirjoitti:
@Burmax@  kirjoitti:

Siirryn sitten takaisin muiden operaattoreiden pariin. Nyt vielä tämän viikon aikana. Kun ei ole pakko palvella kun ei tykätä. Lyhyestä virsi kaunis. kiitos tyhjästä  ja hyvästi

arvostan operaattoreiden palveluissa muitakin kun liittymien hintoja. asiakaspalvelu on niin tärkeä, ja tuote-/palvelun tietous (tietää mitä myy), ja asioiden luotettavuus, mitä on kerrottu. että näistä asiakaspaveluista olen valmis maksamaan vähän suurempaa kuukausihintaakin.

Te ette nytkään ole yltäneet samalle tasolle.

sama tilanne kun silloin kahdeksan vuotta sitten. valitettavasti.


Harmi, että me emme täällä Yhteisön puolella pystynyt nyt enempää olemaan avuksi. Kaikesta huolimatta suosittelen, että olisit vielä uudemman kerran yhteydessä asiakaspalveluumme. Sitä kautta saadaan myös varmistettua, kuinka viimekertainen keskustelu asiakaspalvelumme kanssa on sujunut ja tarvittaessa palautteetkin ohjattua oikeaan suuntaan.

Älkää jaksako.

oliskin vain tästä kerrasta kysymys. vaikka en jaksaisi enää kolmatta vuorokautta putkeen jauhaa ja kysellä samoja asioita, kun tuli selväksi että ette osaa vastata yksinkertaisimpaankaan kysymykseen. eilen chatissa, tänään täällä ja asiakaspalvelussa ja chatissa toisen kerran. kukaan ei tiedä mistään mitään. 

Mitä se auttaa "kaikesta huolimatta" tuhlata aikaa, kun te ette näköjään ja kuulemma näe tietoja mistä kysyn. pitäisi kuulemma odottaa kun lasku tulee ja reklamoida sitten kun se on väärin.

Ei sitä tarvitse mitenkään teidän "varmistua" miten asiakaspalvelu on mennyt. Tiedän että te ette minua usko, mutta ihan yhden tekevää. en huvikseni täällä nyt ole viettänyt kahta päivää lähes putkeen.

Liittymä on tilattu muualta missä chatin kautta asia hoitui tosi loistavasti. ja pääsette minusta eroon viimeistään ensi viikon keskiviikkona. hyvästi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Burmax  kirjoitti:

Liittymä on tilattu muualta missä chatin kautta asia hoitui tosi loistavasti. ja pääsette minusta eroon viimeistään ensi viikon keskiviikkona. hyvästi.





Harmi, että päädyit vaihtamaan meiltä pois mutta ymmärrän toki, sen perusteella mitä ketjussa olet kertonut. Harmi myös, että sinulle jäi huono kuva meistä, kertomasi perusteella toistamiseen. En lähde selittelemään tai puolustelemaan, kun en tiedä mitä on oikeasti tapahtunut ja mitä asiakaspalvelijat ovat miettineet ja sanoneet. Emme kuitenkaan ole "kädettömiä", vaikka siltä nyt vaikuttaa, jotain meni näissä kohtaamisissa pieleen ja vilpittömät pahoittelut tapahtuneesta. Ei hyvä.


 


Kiitos kun toit esille tuon sähköpostilaskutusasian, pääsemme tutkimaan miksi sitä siellä on tarjottu ja tekemään toimenpiteitä, että se saadaan sieltä pois ja ettei se aiheuta myös muille päänvaivaa.


 


Viimeisenä meidän Yhteisöstä. Kuten @kiisseli67 laittoikin linkin niin tämä on paikka vertaisten neuvoille ja suosituksille, mitä kannattaa tehdä tai mitä hankkia, miten ratkoa ongelmatilanteita ja niin edelleen. Me henkilökuntaan kuuluvat olemme täällä myös ajoittain kirjoittelemassa mutta mekin annamme vain yleisiä ohjeita. Jos kysymys on esimerkiksi laskun tulkinnasta niin Yhteisössä voimme kertoa, laskua näkemättä, mitä eri rivit yleisesti ottaen tarkoittavat ja pitävät sisällään. Tarkempi selvitys onnistuu vain asiakaspalvelun kanssa.


 


Yhteisö ei ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi asiakaspalvelukanavaksi, koska niitä tilanteita varten meillä on 24/7 avoinna oleva chat-asiakaspalvelu. Tiedän, että Suomessakin on operaattoreita, joilla yhteisö toimii asiakaspalvelukanavana privojen avulla (heillä taas ei ole vastaavaa chattia olemassa). Se muuttaa yhteisön luonnetta aika paljon ja tästä syystä olemme valinneet toisin. Keräämme jatkuvasti Yhteisön kävijöiltä palautetta ja sen perusteella noin 50% kävijöistä löytää sen mitä tulikin hakemaan. Pidän tätä hyvänä lukuna, telealalla erilaisia kysymyksiä on tyyliin "miljoonia" ja kaikkiin niihin on mahdoton tarjota ratkaisua edes henkilökohtaisessa asiakaspalvelussa. Suhdelukua voi toki edelleen nostaa tuosta 50%:sta mutta Yhteisömme toimii tarkoituksessaan isossa kuvassa hyvin.


 


Pitkä tarina ja tiedän, ettei tämä kirjoitus muuta fiilistäsi meistä mutta halusin silti vähän avata taustoja. Pahoittelut vielä kerran ja kaikesta huolimatta mukavaa kesän jatkoa.

No ei todellakaan enää kiinnostaa miten teillä on tapana toimia ja miten mutta ei teillä kyllä missään neuvomassannekaan paikassa ole asiantuntemusta eikä asiakaspalvelua. vaikka täällä Telia Yhteisössä olisikin pelkkää hiekkalaatikkoleikkiä.
Olen ottanut yhteyttä omien sivujen kautta Tukeen asiakaspalveluun ja neuvomanne mukaan myös chattiin toisenkin kerran. Eikä mitään.

Sanotte: "Tarkempi selvitys onnistuu vain asiakaspalvelun kanssa"
No kun ei ole onnistunut. Olen kaksi päivää sitten kysellyt asiaa ensin sieltä. Eli tukeen omien sivujen kautta. Ei ole noteerattu.
Sitten chatissa 20.6. ei ole osattu sanoa ja lyötiin chatti kiinni. hyviin tapoihin olisi kuulunut, mikäli olisi ollut teknisestä asiasta kysymys, ottaa vaikka puhelin kauniiseen käteen ja ilmoittaa. tai sähköpostitse kirjoittaa että yhteys on chatissa katkennut teknisen häiriön vuoksi. (jaa niin mutta ettehän te osanneet sähköpostia käyttää). Tuskin siis myöskään puhelinta.
Teidän kehotuksestanne yritin siis chat yhteyttä uudelleen 21.6. eli eilen. No alta nyt sitten näette miten sekin nyt sitten onnistui.

Tässä sitten chat keskustelu, kun ette näytä uskovan.

Ja tämän jälkeen te vielä kehotitte ottaa uudelleen chatin kautta yhteyttä, että varmaan sieltä voidaan auttaa. ja asiakaspalveluun. molempia on yritetty siis kaksi kertaa. ja molemmilla kerroilla meni yhtä pieleen.

Tarjoan tämän teille oppimismateriaalina. Että miten meni niinkun omasta mielestänne.

Ja näiden jälkeen hyvästi.

 

  • Chat Keskustelu Telia Ella  20.06.2021

Telialle numeronsiirto 15.6.2021. Haluaisin tietää ensimmäisen laskuni saapumispäivän ja eräpäivän. ja tietysti summan eli laskutetaanko kahden kuukauden kuukausimaksut. Tietääkseni minulle lähetetään lasku sähköpostitse. niin ainakin toivoisin. en löytänyt tarvitsemiani tietoja laskutuskausista koska en tiedä laskutusryhmääni.
20:28 RR

Moikka, kiva kun otit yhteyttä! Saanko alkuun sun kotiosoitteen, sähköpostin ja puhelinnumeron niin katsotaan 🙂>
20:29 Telia Ella

Luulin että kun olen kirjautunut, niin ne tiedot näkyvät automaattisesti. Kotiosoite on xxxxxx, sähköposti xxxx@xxxx.xxx ja puhelinnumero #####
20:30 RR

Pieni hetki 🙂>
20:32 Telia Ella

Sinulla menevät nyt laskut minun teliaan. Meillä ei ole käytössä spostilaskutusta. Saat ilmoituksen saapuneesta laskusta tekstiviestillä ilmoittamaasi yhteyspuhelinnumeroon. Laskut löydät ja maksat kätevästi kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai ottamalla käyttöön Minun Telia ‑sovelluksen.
20:33 Telia Ella

Odotas katson vielä tuon minä päivämääränä suunnileen lasku tulee.
20:33 Telia Ella

teidän infossa laskutuksessa kyllä lukee että myös sähköpostilaskutus ( + e-lasku, mitä en koskaan käytä) on mahdollinen....
20:34 RR

Sähköpostilaskutus ei ole mahdollinen, se meni pois pari kk sitten.
20:34 Telia Ella

saisinko myös sen tiedon mitä siihen ensimmäiseen laskuun tulee. eli laskutetaanko tämä kesäkuu sekä heinäkuun kuukausimaksut
20:34 RR

E lasku on myös toinen vaihtoehto.
20:35 Telia Ella

Päivittäkää sitten taas ne tietonne laskutuksesta myös verkkoon, kiitos
20:35 RR

sanoin, jos huomasitte lukea, että e-laskua en koskaan käytä.
20:35 RR

Siinä tapauksessa ainoa vaihtoehto on tuo laskut minun teliaan.
20:36 Telia Ella

mitä te sitten sähköpostiosoitteella ollenkaan teette, jos siihen ei tule laskua, eikä edes tietoa koska se on oma palvelussa.
20:36 RR

Kyllä jotkin tiedotteet/päivitykset tulevat perille spostitse.
20:37 Telia Ella

Esimerkiksi sopimusta tehdessä tai liittymää päivittäessä.
20:37 Telia Ella

juu ymmärsin että ainoa vaihtoehto on laskut minun teliaan. mutta kysymys on siitä että verkkosivuillanne on väärä vanha tieto sähköpostilaskutuksen mahdollisuudesta. tästä sähköpostilaskutuksesta kysyttiin myös kun tilasin numeronsiirron ja tilasin liittymän.
20:37 RR

Ei ole tullut sopimuksia kaikkia sopimusta tehdessäni. ainoastaan tilausvahvistus. muut tiedotteen olivat täällä minun teliassa. myös vuodelta 2013. niitäkään en ollut aikaisemmin edes nänyt
20:39 RR

Siitä en sitten valitettavasti osaa sanoa. Tullut näköjään väärää informaatiota.
20:39 Telia Ella

niin taas. korjatkaa asia, olkaa hyvä
20:39 RR

täällä verkossakin on väärä vanha info
20:39 RR

se on verrattavissa palvelun virheelliseen myyntiin, kun annetaan väärää tietoa
20:40 RR

Siellä on tullut spostiin sopimustiivistelmä ja tilausvahvistus.
20:40 Telia Ella

Voit täyttää reklamaation tässä osoitteessa: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
20:40 Telia Ella

Kirjoitat siihen asian yksityiskohtaisesti ja teihin otetaan yhteyttä asiaan liittyen.
20:40 Telia Ella

kysymys on edelleen laskutuksesta. saisinko vastauksen alkuperäiseen kysymykseeni. linkkejä osaan täältä kyllä lukea. kysymys oli että koska lasku tulee ja mitä siinä ekassa laskussa laskutetaan. kun en tiedä laskutusryhmääni. niin tuosta laskutuskausista ei ole mitään hyötyä, mikä verkossa on nähtävillä
20:41 RR

teidän reklamaatiot kyllä tiedetään. onko vaikea viedä yksinkertaista asiaa eteenpäin. että se joka vastaa verkosta, niin tarkastaa asioiden paikkansa pitävyyden.
20:42 RR

Juu kyllä hetki pieni.
20:42 Telia Ella

Itsehän en pysty asiaa välittämään eteenpäin valitettavasti. Reklamaatiot kyllä otetaan huomioon, jos sen tuota kautta täyttää.
20:43 Telia Ella

no tämän melkein arvasin. pitääkö laskutusasiaakin kysyä siis reklamoinnin kautta
20:44 RR

Sanoin että pieni hetki menee.
20:45 Telia Ella

Sinulle ei ole vielä lasku muodostunut niin joudun sen etsimään taustajärjestelmästä mikä laskutusryhmä siellä on.
20:45 RR

Hetki
20:45 Telia Ella

minulla on kyllä aikaa tässä huomisaamuun.
20:45 RR

Eli laskutusryhmäsi on nyt niin että lasku tulee suunnilleen n. 4-5 päivä kuun alussa ja eräpäivä on 27-30 päivä.
20:48 Telia Ella

jos olisi lasku muodostunut niin näkisin sen toki itsekin. tässä olen kolme tai neljä kertaa sanonut että koska en ole saanut ensimmäistäkään laskua niin en tiedä mihin laskutusryhmään kuulun ja verkossa on laskutuskausiin perustuvat eräpäivät 2021. osaisin muuten toki tiedon sieltä etsiä. sitten se summa mitä siihen laskutukseen tulee, on niin epämääräisesti selitetty että siitä ei ota erkkikään selvää
20:48 RR

Eli noina päivämäärinä pitäisi tulla mitä laitoin tuossa.
20:49 Telia Ella

laskutuksestakin siellä sanotaan sähköpostilaskutuksen ollessa kyseessä niin vähimmäislaskutus raja on eri. mutta eihän teillä olekaan tätä laskutusmuotoa
20:49 RR

kiitos. ja summa. pitääkö jokainen asia tässä moneen kertaan lypsää. eli tarkkaa summaa ei tiedä kukaan, mutta tuleeko siihen kesä- ja heinäkuun kuukausimaksut.
20:50 RR

uluttaja-asiakkaiden sähköisillä laskuilla laskutusraja on 10 €.
20:50 Telia Ella

Etsin tässä juuri sitä. Hetki pieni.
20:51 Telia Ella

sähköpostilaskua ei ole. itse niin sanoitte. jos tällä tarkoittaa e-laskua, niin miksi tämän pitää esittää niin vaikeasti. miksi ei sanota vain e-lasku jos ainoastaan tämä on ainoa sähköisen laskutuksen muoto
20:52 RR

Liittymä on ollut aktiivisena 15.6. asti, joten siitä lähtien alkaa laskutus.
20:54 Telia Ella

toki sen tiedän. itse niin sanoin ihan ekassa viestissäni että numeronsiirto tapahtui 15.6..
20:54 RR

Kysymys kuului että laskutetaanko ensimmäisessä laskutuksessa sekä kesäkuun että heinäkuun kuukausimaksut
20:55 RR

15.6 lähtien tuohon eräpäivään asti (27-30.6). Liittymäsi hinta on nyt 19,90e/kk joten oletettavasti tulee samalle laskulle kesä ja heinäkuun.
20:56 Telia Ella

  • Telia Ella on sulkenut Chatin 20:57

 

  • chat keskustelu 21.6.2021 Telia Kim

eilen jo kyselin täältä ja tänään Telia Yhteisöltä ja Telian asiakaspalvelijoilta, mutta toivottavasti nyt kun olen esittänyt kysymykseni lähes kymmenkunta kertaa ainakin kolmeen eri paikkaan, saan vastauksen mikä olisi oikeaa tietoa eikä ristiriidassa muiden vastauksien tai olettamuksien kanssa.
17:44 RR

eli tilasin liittymän ja numeronsiirron Telialta 4.6.2021 ja liittymä avattiin 15.6.21. Mutta haluaisin tietää mihin laskutusryhmään kuulun. Milloin tulee ensimmäinen lasku ja milloin on eräpäivä, miltä ajalta ja summa noin.
17:45 RR

tästä on nyt kolme tai neljää eri variaatiota.
17:45 RR

matkapuhelimen Minun Telia -sovelluksessa ei ole tietystikään vielä €:n kohdalla mitään kun ensimmäistäkään laskua ei ole muodostunut, mutta siinä vasemmalla puolella olevasta kännykän kuvasta aukeaa tämän päiväinen saldo mikä on 22,91 ja siellä on ilmoitus että saldo on ajalta: 12.7.2021 - 21.6.2021. ja että laskutuskausi päättyisi 16.8.2021.
17:48 RR

Minulla on Rajaton 200M -liittymä, minkä kuukausihinta 19,90 e. sitten avausmaksu 5 e tulee lisäksi. Käyttömaksuja tai muita maksuja ei ole. Mistä tuo tämän päiväinen saldo koostuu ?
17:49 RR

Moikka,Kuinka voin auttaa?
17:51 Telia Kim

jos ette tänään iske chattia kiinni niin kun eilinen Ella teki
17:51 RR

kysymykset on yllä
17:51 RR

joo, pieni hetki, minä tarkistan ja pahoittelut. meillä ollut chatissa vikatilanne eilen että ne on mennyt katki automaattisesti.
17:52 Telia Kim

pieni hetki
17:52 Telia Kim

ei kelpaa selitykseksi. tuota vikatilannetta on selitelty. mutta chatissa luki selkeästi että Ella on sulkenut chatin.
17:55 RR

joten selitykset sikseen
17:55 RR

tämä sisältää vain kk maksun ja avausmaksun. kun lasku tulee ja siinä on jotain epäselvää, ottakaa uudestaan yhteys meihin.
17:55 Telia Kim

hekinen
17:56 RR

22,91 e ”vain kk maksu ja avausmaksu”. kk maksu on 19,90 e ja avausmaksu, niinkun kirjoitin on 5,00 e. minun suppealla matikalla se tekis 24,90 e
17:57 RR

joudunko nyt tässäkin joka kysymyksen esittää kuinka monta kertaa ja lypsämään vastauksen niihin.
17:57 RR

kyllä, olette oikeassa. mutta minulla ei järjestelmä tällä hetkellä kerro että sielä olisi mitään maksuja muita kuin kk maksu liittymälle sekä avaus maksu. eli tässä kohtaa, odotellaan laskua ja katsotaan sitten onko se väärin
17:58 Telia Kim

mikä on laskutusryhmäni, laskun muodostumispäivä, päivämäärä ja eräpäivä. ja miltä ajalta lasku muodostuu
17:58 RR

no voi pyhä jysäys teidän kanssanne. jos on väärä lasku niin te vastaatte sitten siitä. on se kumma kun asiakkaat joutuu tarkastelemaan teidän töitänne ja huomauttamaan ”jos on väärin”
17:59 RR

en ihmettele enää yhtään että te ette tiedä asiakkaillenne sanoa edes laskun muodostumisaikaa, tai eräpäivää. kun senkin pitää sitten vain katsoa ja korjata ” on väärin”

18:00 RR

vielä toistaiseksi ei mikään ole laskulla väärin. siitä syystä olemme uudestaan yhteydessä kun olette saaneet laskun. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa 🙂>
18:00 Telia Kim

itseasiassa. nyt taisi löytyä missä se näyttää väärin. eli liittymällänne on sovittu alennus 19,90€ kyllä
18:01 Telia Kim

Telia Yhteisöltä ja Telian asiakaspalvelija sanoi että täällä osattaisiin auttaa kun näette minun tietoni

18:01 RR

no niinhän minä sanoin että kuukausimaksu on 19,90 e.
18:02 RR

mutta alennus ei näy omilla sivuilla vielä. tämä ei tietenkään ole oikein ja ongelmaa korjataan.
18:02 Telia Kim

ja kun ei näy alennus niin sitä paremmalla syyllä tuo saldo 22,91 on väärin
18:03 RR

joo niin on, näen kuitenkin että kk maksu on 19,90€ eli ei hätää siitä
18:03 Telia Kim

kun tuo kuukausimaksu olisi ilman alennusta paljon isompi

18:03 RR

tottakai.
18:04 Telia Kim

 niin. Mikä siis on vastaus kysymykseen (kolmannen kerran kysyn tätä nyt eilisen tusinan kerran lisäksi). mikä on minun LASKUTUSRYHMÄNI. ja tulevan laskun laskutuskausi, päivämäärä ja eräpäivä. kiitos jos vastaisitte tähän
18:05 RR

tuo vika saldossa ei ole vain siitä että ei ole huomioinut kuukausialennusta.
18:06 RR

nykyinen laskutusjakso päättyy 11.07.2021
18:07 Telia Kim

eli silloin eräpäivä laskulle tulee olemaan heinäkuun lopussa kaikkea väliltä 28.07-02.08 väliltä
18:07 Telia Kim

kännyn sovelluksessa lukee että se päättyy 16.8. ja eilin chatin perusteella sanottiin että laskutuskausi päättyy noin 4, päivä...
18:07 RR

sitä tarkaa eräpäivää en vielä näe
18:08  Telia Kim

laskutusryhmän perusteella laskuilla on tarkat eräpäivät. En siis millään saa tietää laskutusrymääni.
18:08 RR

ikävä kyllä ei ennen kuin ensimmäinen lasku on muodostunut
18:08 Telia Kim

no sittenhän näen sen itsekin. kiitos tyhjästä
18:09 RR

 

(pätee ihan yleisesti koko Teliaa)

 

Onnee vaan valitsemallanne tiellä. Ja vain kunnianloukkaus syytteen pelko estää sanomasta ääneen sen mitä  teistä ja tästä kaikesta ajattelen.

Selittelyiden tarve vaan korostaa sitä että tiedätte mokanneenne. minun kohdallani viimeisen kerran. On meinaan kokeiltu viimeksi viime vuoden maaliskuussa edellisen kerran. Ja sitä aikaisemmin 2013. 
Eiköhän tämä sitten lopullisesti riitä. mikään ei ole muuttunut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Burmax  kirjoitti:

Tässä sitten chat keskustelu, kun ette näytä uskovan.


Ja tämän jälkeen te vielä kehotitte ottaa uudelleen chatin kautta yhteyttä, että varmaan sieltä voidaan auttaa. ja asiakaspalveluun. molempia on yritetty siis kaksi kertaa. ja molemmilla kerroilla meni yhtä pieleen.


Tarjoan tämän teille oppimismateriaalina. Että miten meni niinkun omasta mielestänne.


Ja näiden jälkeen hyvästi.




Kiitos paljon, näiden perusteella pääsemme jäljille ja voimme käydä asian läpi asianomaisten kanssa. Olet turhautunut ja vihainen, ymmärrän. Tästä keskustelusta oli kuitenkin hyötyä, toit epäkohdan esille. Kiitos siitä.


@TeroRe@  kirjoitti:

Kiitos paljon, näiden perusteella pääsemme jäljille ja voimme käydä asian läpi asianomaisten kanssa. Olet turhautunut ja vihainen, ymmärrän. Tästä keskustelusta oli kuitenkin hyötyä, toit epäkohdan esille. Kiitos siitä


On sitten ainoa asia minkä olette ymmärtäneet.
Toivottavasti olisi muutakin hyötyä kun että toin epäkohdan esille. .
.. Se että tietää epäkohdat ei hyödytä vaan epäkohdat pitäisi myös korjata.
tästäkään tuskin ole asiakkaille siis myöhemminkään mitään apua.

Täältä Omayhteisöstäkään ei näköjään pääse pois, kun tunnaria ei pysty poistaa. mulla ei ole teille enää mitään asiaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Burmax  kirjoitti:

On sitten ainoa asia minkä olette ymmärtäneet.


Toivottavasti olisi muutakin hyötyä kun että toin epäkohdan esille. ... Se että tietää epäkohdat ei hyödytä vaan epäkohdat pitäisi myös korjata.
tästäkään tuskin ole asiakkaille siis myöhemminkään mitään apua.



Sitä juuri tarkoitin, vaikka en erikseen maininnut. Pyrimme siis myös korjaamaan esille nousseet epäkohdat.


 



@Burmax@  kirjoitti:
Täältä Omayhteisöstäkään ei näköjään pääse pois, kun tunnaria ei pysty poistaa. mulla ei ole teille enää mitään asiaa.

Täältä löytyy ohjeet https://yhteiso.telia.fi/t5/help/faqpage/title/Lopetus

Vastaa