päivitys langattomaan

  • 24 October 2019
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Hei


Olen nyt yrittänyt saada langattoman toimimaan (edes) normaalisti useamman päivän, ja käynyt myymälässänne kolmeen kertaan.


Viestejä teiltä Telialta pukkaa kyllä ylämitoitetusti, mutta koskaan ei tulee selvää ohjetta / apua ongelmaani.


On päivittänyt kahteen kertaan myymälässänne laitettani, irrottanut töpselin, sulkent ja avannut, resettanut, ja ei vieläkään. Teidän sivut taikka meilit tai muut viestit eivät muuten aukea ilman kännykän hotspottia..


Ja nyt tuli viesti että minun pitää päivittää 4G verkkoon (mitä ilman muuta oletin että TE OLISITTE TEHNEET KUN OLEN 3 KERTAA KÄYNYT MYYMÄLÄSSÄNNE ONGELMIENI TAKIA) - miten tämä nyt sitten tehdään ?


 


Edit SannaMKoo: Siirretty aloitus toiseen keskusteluosioon


 


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Oletko nyt siis puhelinta, reititintä, modeemia vai mitä laitetta käynyt päivittelemässä? En sitä aivan viestistäsi ymmärrä.


 


Laitteen kuin laitteen on oltava 4G-verkkoja tukeva samoin kuin liittymän pitää tukea 4G:tä. Lisäksi Telian verkon pitää kuulua käyttöpaikassasi.


 


Vai onko kyse nyt siitä, että tuo jokin laitteesi on ostettu joltain toiselta operaattorilta (vaikkapa Elisalta tai DNA:lta), ja Telian verkkoonsa tuoma päivitys on nyt toiminnan 4G:ssä lopettanut? Jos taas on Telialta ostettu laite eikä se 4G:hen yhdistä, niin varmistu, että onko alueella häiriöitä verkossa ja jos laite on lukittu vain 4G:hen, niin päivityksen saamiseksi laita asetus vain 3G. 


 


Tällöin, jos on toiselta toimijalta ostettu laite, ei välttämättä ole paljoa vaihtoehtoj.Jos Elisa tai DNA ei samaa ominaisuutta verkkonsa tuo ja siten ole pakon edessä päivittämässä itse liikkeelle laitettuja laitteita, niin eipä tuo nyt käytössäsi ala enää Telian 4G:ssä toimimaan. Tällöin ei auta kuin laitekaupan kautta käydä.

Vastaa