puhelinliittymät puhelinmyyjältä


ADSL liittymän 24kk määräaikaisuus oli päättymässä. Soneralta soitettiin ja myytiin 11 jakava langaton 4g modeemi ja liittymä. Samalla baronanmies myi myös perheelle puhelinliittymät. Puhelinliittymät myytiin 14,90 kpl per kk rajattomalla netillä. Homma ei tietenkään mennyt näin ja siksi aloin ajatella että eikö puhelinliittymien myynti puhelimessä pitänyt olla kiellettyä? En missään kohtaa asiaa ottanut puheeksi tai sivunnut. Mihin tästä voisi ilmoittaa? Liittymät menivät nyt ihan uusiksi koska vanhat edulliset toisen operaattorin liittymätkin ovat poistuneet jo valikoimasta...

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

http://www.sonera.fi/secure/peruminen+ja+palautus

Olisiko tästä apua, tietenkin voit olla yhteydessä Soneraan vaikka omien sivujen kautta chatillä ja kysyä neuvoa asian suhteen.

Kiitos. Tuolta saan hoidettua asian niin ettei Sonera rankaise minua siitä että rikkoi itse lakia. Olen ollut aspaan yhteyksissä epätyydyttävin tuloksin.
Enemmän kyllä ajattelin että ilmoittaako tästä kuluttajavirastoon vai viestintävirastoon vai poliisille?

Matkapuhelinliittymien puhelinmyynti vanhoille asiakkaille tai asiakkaan tahdosta ei ole ollutkaan kiellettyä. Kolmevuotinen kieltokokeilu uusille asiakkaille päättyy tämän kuun lopussa.

 

Puhelinmyynnissä on ostajalla aina perumisoikeus, muistaakseni kaksi viikkoa.

 

Mikä muuten on kokemuksenne langattomista yhteyksistä korvaamaan kiinteän yhteyden. Se on selvä, että langaton yhteys kulkee mukana ja kiinteä yhteys on rajoitettu tiettyyn paikkaan. Itselläni ei ole ihan tuoretta kokemusta, mutta kuvitelma että langattomilla datayhteyksillä tiedonsiirtonopeus ja edes yhteyden olemassaolo on vielä paljon vaihtelevampaa kuin kiinteillä. Kun kiinteillä yhteyksillä voi odottaa saavansa puolet nimellisnopeudesta ja yhteyden puuttumista sattuu muutaman kerran vuodessa, niin liikkuvilla nopeus on toisinaan alle kymmenesosan ja katkoja paikasta riippuen voi olla usein.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@aina kirjoitti:

Matkapuhelinliittymien puhelinmyynti vanhoille asiakkaille tai asiakkaan tahdosta ei ole ollutkaan kiellettyä. Kolmevuotinen kieltokokeilu uusille asiakkaille päättyy tämän kuun lopussa.


 


Puhelinmyynnissä on ostajalla aina perumisoikeus, muistaakseni kaksi viikkoa.


 


Mikä muuten on kokemuksenne langattomista yhteyksistä korvaamaan kiinteän yhteyden. Se on selvä, että langaton yhteys kulkee mukana ja kiinteä yhteys on rajoitettu tiettyyn paikkaan. Itselläni ei ole ihan tuoretta kokemusta, mutta kuvitelma että langattomilla datayhteyksillä tiedonsiirtonopeus ja edes yhteyden olemassaolo on vielä paljon vaihtelevampaa kuin kiinteillä. Kun kiinteillä yhteyksillä voi odottaa saavansa puolet nimellisnopeudesta ja yhteyden puuttumista sattuu muutaman kerran vuodessa, niin liikkuvilla nopeus on toisinaan alle kymmenesosan ja katkoja paikasta riippuen voi olla usein.




 


Langaton on aina sellaista että se luvataan esimerkiksi LTE verkossa 10-80Mbps välillä... Jos LTE yhteyttä käytetään pääsääntöisesti kiinteäyhteyden korvaajana, todennäköisesti tukiasema on aika tukossa. Jos sitä käytetään ns. varayhteytenä, kaistaa on riittävästi. 


 


1800Mhz alueella sitä taajuuskaistaa 20Mhz leveydellä, teoreettinen maksiminopeus siis 100/150Mbps (riippuen onko cat3 vai cat4) ja 800Mhz alueella 10Mhz taajuuskaista, teoreettinen nopeus siis 75Mbps (Yhteisverkon alueella 20Mhz kaistanleveys, eli 100/150Mbps teoreettinen maksiminopeus). 


 


Testaamalla tietää mitä saa, minä olen saanut LTE:ssä ihan hyviäkin nopeuksia, mutta tosiaan se vaihtelee sijainnin mukaisesti todella paljon. 

Kyllä matkapuhelinliittymien puhelinmyynti on kiellettyä kun en ollut soneran puhelinasiakas lainkaan. Vain adsl asiakas.
Minulla oli saunalahdelta vanhat rajattomat 3G liittymät todella halvalla hinnalla kun olin ne hyvällä kampanjalla ottanut. Nyt menetin ne. Perheen liittymien kk kustannukset nousi monta kymppiä. Puhelinmyyjä myi väärin ja ollaan keslellä sekaannusta jossa kaikki pesee käsiään eikä vika ole kenenkään mutta lopputulos on murheellinen. Tämä oli juuri se syy puhelinmyyntikieltoon alunalkaenkin.
Tottakai langaton 150M on vanhojen elisan kuparien kautta vuokrattua 3-8M yhteyttä nopeampi ja toimivampi mutta se ei ollut tämän postauksen pointti.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

@tuitzi kirjoitti:
Kyllä matkapuhelinliittymien puhelinmyynti on kiellettyä kun en ollut soneran puhelinasiakas lainkaan. Vain adsl asiakas.
Minulla oli saunalahdelta vanhat rajattomat 3G liittymät todella halvalla hinnalla kun olin ne hyvällä kampanjalla ottanut. Nyt menetin ne. Perheen liittymien kk kustannukset nousi monta kymppiä. Puhelinmyyjä myi väärin ja ollaan keslellä sekaannusta jossa kaikki pesee käsiään eikä vika ole kenenkään mutta lopputulos on murheellinen. Tämä oli juuri se syy puhelinmyyntikieltoon alunalkaenkin.

14pv irtisanomisoikeus on totta kai mutta et tietenkään voi vahtaa vanhoja liittymiäsi takaisin... Liittymien hinnat ovat nouseet ja pitää tyytyä nykyisiin hintoihin. Näissä kannattaa olla tarkkana mitä ostaa ja mitä tulee paperille... Olet kuitenkin päättänyt puhelimessa vaihtaa liittymiä... ja puhelinmyyjä on hyvä jättää se olennainen asia kertomatta. 


 


Kertoisitko tarkkaan mitä liittymiä sinulla oli ja mitä myytiin... Olisi kiva kuulla tarkemmin.


 


 

Sopiva S myytiin rajattomalla netillä 14,90€.
Vanhoihin verrattuna hinta olisi noussut euron ja puheaika tuplaantunut. 20M nopeus olisi siirtynyt nopeampaan 4g 21M nopeuteen. Kaistanntarve nuorisolla on yli 10Gt/vkl.
Myyty ei pitänyt paikkaansa vaan datakatto oli 1Gt tai hinta olisi ollut 20,90.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tosiaan myyjä vähän myi huijauksena... 1Gt datakatto on ihan naurettavan pieni tosiaan, sillä ei kukaan nykypäivässä oikeasti pärjä jos käyttää älypuhelinta. Itse käytän 10Gt päivässä... Itse olen sitä mieltä että Sonera Sopiva X Plus liittymät, esim mainitsemasi Sopiva S Plus 20.90€/kk voisi olla kelvollisia liittymiä. 


 


Itse otan aina puhelinmyyjältä nimen ylös sekä samalla varmistan aina hinta netistä ja tuotteen ja kyselen tahallisesti "tyhmiä" kysymyksiä niin paljon sekä varmistan useita kertoja tuotetta ja hintaa... Nykyään pitää itse aina äänittääkin puhelut. 


 


Mutta tälle asialle ei oikein voi tehdä mittään jos myyjä huijauksena myynyt liittymän varmastikkaan... Toisaalta myyjällä pitäisi olla vastuu näistä ja viimeistään operaattorilla, mutta myyjä on alihankkijalla. '


 


Eli vastaavanlainen liittymä mikä on ollut aikaisemmin maksaa 19.90€/kk nykyisin vähintään. Kaikilla operaattoreilla pääosin samat hinnat. Elisa ei tietenkään palauta varmastikkaan liittymiä, koska ei se ole heidän vika. Voit toki kysellä Elisalta ns. tiskin alta olevia hintoja, itse olen saanut Saunalahti Huoleton 3G:tä 12kk ajaksi 14.90€/kk (ilman määräaikaa). Saunalahti Huoleton 4G Super olen saanut 12kk ajaksi 19.90€/kk, nykyisin olen kuuluvuuden takia Soneran asiakas. Toki itse olen tarkkana kaikesta että minulla asiat mennyt hyvin. 


 


Miten nyt kun on Soneran liittymä toimivuuden kannalta? Kuuluuko Sonera parempi kuin Elisa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro tuitzi ja tervetuloa Klaaniin :)


 


Kerroit että olet jutellut jo asiakaspalvelumme kanssa, mitä asiakaspalvelu on siis sinulle tästä tapauksesta kertonut? Mistä numerosta myyntisoitto tuli, ja oletko kokeillut soittaa sinne takaisin tiedustellaksesi asiaa myyjältä itseltään?


 


Asiakaspalvelun niinkuin myös myyntisoitot tallentuvat joten jälkikäteen voidaan todentaa mitä puhelussa on tapahtunut. Ja asiakaspalvelun kautta tämän asian tutkinta saadaan käyntiin, joten pyydänkin että joko soitat tosiaan vielä huomenna asiakaspalveluun ja pyydät puhelun kuuntelemista ja sen jälkeen mitä siitä ilmenee niin tilanteen hoitamista kuntoon. Tai, meillä on Omilla Sivuilla chat-asiakaspalvelu auki vaikka tälläkin hetkellä, tuotakin kautta asia lähtee etenemään. Ja onpa meillä Facebookissakin asiakaspalvelu, privaviestillä tämä hoituu.


 


Pahoittelut hässäkästä, toivottavasti asia selviää parhain päin :)

Matkapuhelinliittymien puhelinmyyntikieltoa uusille asiakkaille on jatkettu kolme vuotta eteenpäin.

 

Juuri numeronsiirroissa esiintyneet ikävät ilmiöt ovat kiellon taustalla.

Vastaa