puhelun jäljittäminen

  • 3 November 2015
  • 5 kommenttia
  • 253 katselukertaa

Hei, pystyykö oman operaattorin kautta jäljittämään jo menneen puhelun, jos on tiedossa soittajan numero, päivämäärä ja kellonaika, jolloin puhelu on tullut minulle?

 

Minun pitäisi jäljittää eräs puhelu, koska tarvitsen sen todisteeksi poliisille, joten siksi kysyn tätä asiaa.


5 kommenttia

Kunniamerkki +14

Vähän riippuu mitä tarkoitat jäljittämisellä. Vastaanottajan sijaintietoja? Niitä sinä et varmasti operaattorilta saa.


 


Sinun kannattaisi lähteä liikkeelle niin päin, että teet ensin sen rikosilmoituksen poliisille ja kerrot samalla tämän puhelujutun sinne. Mikäli lailliset perusteet täyttyvät ja tarvetta on, poliisi voi saada esitutkinnan aikana teletunnistetietoja operaattorilta.

En osaa tätä tarkalleen selittää, mutta minun pitäisi saada "nauha" eräästä puhelusta, jonka minulle soitti eräs ihminen viime kuussa (puhelimeni lokitiedoissa on päivämäärä, kellonaika sekä soittajan numero). Poliisilta kysyin jo asiaa, että voiko poliisi jäljittää puhelua ja poliisi vastasi, että ainoastaan, jos tekoon liittyy törkeä rikos. Tähän ei sellaista liity, mutta tarvitsisin todisteet puhelusta erästä henkilöä vastaan, koska hän on uhannut nostaa minua vastaan perättömän syytteen kunnianloukkauksesta (tein tästä henkilöstä aiheellisen lastensuojeluilmoituksen). Jos saisin tämän koko puhelun nauhan jostakin, olisin enemmän kuin iloinen.

Ja käytin varmaan väärää sanaa, kun sanoin "jäljittää", mutta en osannut sanoa oikeaa sanamuotoa asiaani liittyen. Ja ei, sijaintitietoja en tarvitse, koska tiedän soittajan osoitteen ja hänen sijainnillaan en tee mitään.

Ikävä kyllä tässä emme pysty auttamaan. Operaattorit eivät nauhoita puheluita, ainoastaan asiakaspalveluumme soitettaessa puhelunauhoitusta käytetään asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi.


Toivon että asia selviää kannaltasi parhain päin!


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei! Näin jälkikäteen ei voi tuota puhelua saada nauhoitetuksi, mutta jatkossa jos haluat saada itsellesi nauhoitteen puheluista, niin esim. Play-kaupasta löytyy android puhelimeen sovelluksia joilla voi nauhoittaa puheluita. Automatic call recorder vaikkapa. iPhonessa toimii vissiin sellainen kuin tapeAcall. Windows phonesta en tiedä löytyykö toimivaa sovellusta.

Vastaa