puk-koodi Prepaidiin?

  • 27 November 2017
  • 7 kommenttia
  • 942 katselukertaa

minulla on prepaid liittymä,miten ihmeessä saan hävinneen puk.koodin, lähin myymälä onpi n. 100 km päässä ?


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@marika1950 kirjoitti:

minulla on prepaid liittymä,miten ihmeessä saan hävinneen puk.koodin, lähin myymälä onpi n. 100 km päässä ?




Hyvää päivää ja tervetuloa Yhteisöön @marika1950! :smileyhappy:


 


"Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme."


 


Jos olet tosiaan hävittänyt sim-kortin kehykset, niin voit toki ajoittaa tuon asioinnin seuraavaan kauppareissun yhteyteen. Voit tarkastella lähimmän Telian palvelupisteesi täältä:


https://www.telia.fi/kauppiashaku


 


Toivottavasti tästä olisi apua ongelmaasi! :smileyhappy:


 


Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/puk-koodit


 


 

Entä mistä saan PUK-koodin, kun minulla on 15 vuotta sitten hankittu Prepaid-liittymä eikä todellakaan sen pakkausta enää tallella js Telian myymälässä avulias asiakaspalvelijapoika ilmoittaa yks'kantaan, että ei onnistu, ei käy, eikä millään konstilla ole mahdollista? Koska mistä hän voi tietää, onko puhelin minun vai olenko varastanut sen. Mistäs minä sitten sen PUKin saan?

 

Ytv. Pietro01, jonka parempi puolisko tänään sai ylläolevan vastauksen Teluan myymälässä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Pietro01 ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Telian sivuilla sanotaan seuraavaa :


Jos sinulla on Prepaid-liittymä, löydät PUK-koodin vain alkuperäisestä ostopakkauksesta. Jos pakkaus on kadonnut, voit selvittää Prepaid-liittymän PUK-koodin myyntipisteellämme.


Mikäli SIM-kortti vaihtuu, muuttuvat PIN- ja PUK-kooditkin.


 


Sen SIM-kortin voi varmaan ottaa pois puhelimesta myyntipisteellä ja tarkastaa siellä sen PUK-koodi, koska siinä SIM-kortissa on kumminkin joitakin numeroita jotka yksilöivät sen tiettyyn PUK-koodiin.


Jos liittymässä on puheaikaa vielä jäljellä niin pitäähän se saada toimimaan. Esim. vanhasta Sonera Easy prepaid liittymä SIM-kortista löytyy 3 nelinumeroista numerosarjaa.

Hei, 

 

ja kiitos viestistä. Tuo Telian nettisivujen tieto on kyllä tuttu ja kyseisen liittymän PUK on kyllä saatu myymälässä ennenkin (tosin vuosia sitten) hoidettua. Nyt vain ei kuulemma mitenkään ole mahdollista eikä onnistu. Liekö sitten ollut kysymys aspa-pojan laiskuudesta tai siitä, että kun hän ei itse tiennyt, niin ei kasvot riittäneet siihen, että olisi kysynyt joltakulta. Asiakas ei siinä paljon voi kun asiakaspalvelijajonnen computer says no. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

PUK -koodi voidaan antaa jos liittymän asiakas on tunnistettu. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että asiakas on jossain vaiheessa käynyt kauppiaan luona henkilöllisyystodistuksen kanssa ja asiakkaan tiedot on kirjattu järjestelmään. Jos asiakkaan tietoja ei meiltä löydy, emme voi varmistua siitä kenen liittymästä on kyse ja koodikin jää tällöin antamatta.


@Merja_J@  kirjoitti:

PUK -koodi voidaan antaa jos liittymän asiakas on tunnistettu. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että asiakas on jossain vaiheessa käynyt kauppiaan luona henkilöllisyystodistuksen kanssa ja asiakkaan tiedot on kirjattu järjestelmään. Jos asiakkaan tietoja ei meiltä löydy, emme voi varmistua siitä kenen liittymästä on kyse ja koodikin jää tällöin antamatta.


Hieman Kafkamainen menettely Operaattorilta. Tietoturva ei toteudu tässäkään. Kun ei voi saada Puk-koodia vaikka tunnistautuu pankkitunnuksilla vaikuttaa älyttömältä kun se kyllä onnistuu että toimittaa sirun postitse kaverille johonkin kaupunkiin, joka sitten menee myymälään ja esittää henkkarit ja saa siten PUK-koodin käyttöönsä. Logiikka ei toimi.


@CrisTait@  kirjoitti:


@Merja_J@  kirjoitti:

PUK -koodi voidaan antaa jos liittymän asiakas on tunnistettu. Käytännössä tarkoittaa siis sitä, että asiakas on jossain vaiheessa käynyt kauppiaan luona henkilöllisyystodistuksen kanssa ja asiakkaan tiedot on kirjattu järjestelmään. Jos asiakkaan tietoja ei meiltä löydy, emme voi varmistua siitä kenen liittymästä on kyse ja koodikin jää tällöin antamatta.




Hieman Kafkamainen menettely Operaattorilta. Tietoturva ei toteudu tässäkään. Kun ei voi saada Puk-koodia vaikka tunnistautuu pankkitunnuksilla vaikuttaa älyttömältä kun se kyllä onnistuu että toimittaa sirun postitse kaverille johonkin kaupunkiin, joka sitten menee myymälään ja esittää henkkarit ja saa siten PUK-koodin käyttöönsä. Logiikka ei toimi.




Moikka @CrisTait ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>


 


PUK-koodi Prepaid-liittymää varten annetaan Telia kaupasta tai Expresisstä mikäli tietyt ehdot täyttyvät. Prepaidin numero täytyy olla tiedossa ja asioivan henkilön täytyy tunnistautua henkilöllisyytodistuksella kyseisen Prepaidin käyttäjäksi. Mukana täytyy olla myös Prepaid SIM-kortti. Näillä toimenpiteillä pystytään hyvin ehkäisemään väärinkäytökset.


 


Prepaid-liittymän yksi isoimmista eduista on anonymiteetti. Sen vuoksi osa normaaleille laskutusliittymille tuottamista palveluista ei voida tarjota prepaid asiakkaalle joka ei ole liittymää rekisteröinyt nimiinsä.


 

Vastaa