Prepaidin saldokysely netissä

  • 30 January 2017
  • 15 kommenttia
  • 4502 katselukertaa

voinko katsoa netin kautta prepaid-liittymän saldoa?


 


Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa


15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@gustav17 kirjoitti:

voinko katsoa netin kautta prepaid-liittymän saldoa?




Tervehdys @gustav17! :)


 


Valitettavasti et voi. Voit tarkistaa jäljellä olevan saldon siitä liittymästä, johon saldo on ladattu lähettämällä saldokysely tekstiviestillä "PREPAID SALDO" numeroon 15400 (maksuton).


 


Mikäli omistat älypuhelimen niin suosittelen lämpimästi latamaan Sonera Prepaid -lataussovelluksen, jolla voit mm. tarkistaa saldon, lataushistorian ja ladata saldoa. Lue lisää käyttöönotosta täältä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Lataussovellus tarkistaa saldon nimenomaisesti netistä.

 

Voit siis ajaa Lataussovellusta puhelimessa, vaikka Prepaidin sim-kortti ei ole samassa puhelimessa. Tai vaikka tabletissa (ainakin Android).

 

Lataussovellusta voi ajaa jopa pöytätietokoneessakin, kunhan siihen asentaa Android x86-käyttöjärjestelmän. Koska koneen käynnistäminen uudelleen Androidiin / MacOS X:iin / Linuxiin / Windowsiin vain saldon tarkistamista varten on turhan hankaa, suosittelen virtuaalikoneen käyttöä.

 

Android x86 on hieman kranttu prosessoreiden suhteen, joten mitä vanhempi tietokone, sitä vanhempi Androidin versio tarvitaan. Itsellä pyörii Intel Pentium T2310 prosessorilla Oraclen VirtualBoxissa Android x86 4.0 r1 eeepc.

Kyllä voit. Kunhan seuraat vaikeita ohjeita.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Noniin. Prepaid-liittymän hallinnointi onnistuu nettiselaimella osoitteessa:


https://teliafi.smartrefill.se/web/#/login


 


 


-----


Tiedoksi:


@Fabu60


@gustav17


-----


 

Jos järjestelmässä on jo neljä prepaid liittymää niin tuo ei onnistu. Itselläni on useampi prepaid ja tämä on todella hankalaa kun ei tiedä milloin saldo tulee käyttäjillä täyteen. En viitsisi ladata saldoa sokeasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Tapsa53@  kirjoitti:

Jos järjestelmässä on jo neljä prepaid liittymää niin tuo ei onnistu. Itselläni on useampi prepaid ja tämä on todella hankalaa kun ei tiedä milloin saldo tulee käyttäjillä täyteen. En viitsisi ladata saldoa sokeasti.




Oletko jo tutustunut Telia Prepaid Lataussovellukseen? Lastausmahdollisuuden lisäksi sillä voit näppärästi tarkistaa liittymän saldon.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Jos Telian lataussovellus on yhtään samankaltainen kuin entinen Telen sovellus oli, voin kertoa, että nimenomaisesti sovelluksella saldojen tarkastaminen yli neljästä liittymästä on se kaikkein vaikein vaihtoehto.


 


Kaikista helpoin on prepaid-liittymien hallitasivusto. Vielä kun tekee tuosta linkistä kirjanmerkin ja tallentaa salasanat selaimeen, niin saldot on hyvin nopeasti selvitetty. Hallintasivusto ei tarvitse uloskirjatumista, vaan nähtyäsi yhden saldon voit jatkaa klikkaamalla kirjautumislinkkiä suoraan uudelleen. Näin ainakin Mozilla Firefoxilla työpöydällä.

No ei kyllä voi. Se tukee vain neljää liittymää kuten tuossa viestissäni kerroin.

Jos on jo asentanut sim-kortin hankalaksi tavoiteltavaan laitteeseen tai puhelimeen niin se vaatii hyväksynnän ko. laitteelta tai puhelimelta jotta tuota littymää yleensäkään voi kytkeä tuohon sovellukseen. Todella hankala.

Vääntäkääs rautalangasta pliis. Minulla on kännykässä Telian liittymä ja sitten riistakamerassa (joka on tuolla kaukana) Telian prepaid. Yritän hallinnoida riistakameran liittymään tuon nettilinkin kautta. 

- Kysymys 1: luodessani tiliä annako ensimmäiseen numerokyselyyn kännykän vai riistakameran numeron?

- Kysymys 2 Toiseen numerokyselyyn varmaan se numero joten en edellä antanut?

- Kysymys 3: Lähetättekö te väliaikaisen salasanan riistakameraan?

- Kysymys 4: välillä tuo palvelu sanoo, että eri omistaja. No on sama omistaja mutta eihän prepaidia rekisteröidä.

 

Käyttäisin mieluusti teidän kännykkäsovellusta hallinnnointiin mutta riistakamera (eikä muuten sen SIM iPadiin asennettunakaan) lähetä sitä "Prepaid perhe ok"-viestiä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@HT1955@  kirjoitti:

- Kysymys 1: luodessani tiliä annako ensimmäiseen numerokyselyyn kännykän vai riistakameran numeron?

Tämä on ihan makuasia. Voit luoda prepaid-hallintatilin joko omalla kännykkänumerollasi tai riistakameran numerolla.

 


@HT1955@  kirjoitti:

- Kysymys 2 Toiseen numerokyselyyn varmaan se numero joten en edellä antanut?

Nyt en aivan ymmärtänyt, mutta jos olet luonut hallintatilin omalla kännykkänumerollasi, tämän jälkeen kirjaudu hallintaan, paina isoa plus-symbolia ja lisää riistakameran numero tiliisi.

 

Jos loit hallintatilin riistakamerasi numerolla, kirjaudu sisään riistakameran numerolla. Normaalia kännykkänumeroasi ei silloin tarvita koko prosessissa lainkaan, ellei sekin ole prepaid ja haluat nähdä molempien liittymien saldot yhdellä kirjautumisella.

 


@HT1955@  kirjoitti:

- Kysymys 3: Lähetättekö te väliaikaisen salasanan riistakameraan?

Väliaikainen salasana lähetetään prepaid-hallintatilin numeroon. Eli luo tili-vaiheessa antamaasi kännykkänumeroon.

 

  • Jos annoit kännykkäsi numeron, väliaikainen salasana tulee kännykkääsi.
  • Jos annoit riistakameran numeron, salasana menee sinne.

 


@HT1955@  kirjoitti:

- Kysymys 4: välillä tuo palvelu sanoo, että eri omistaja.


Tällaiseen virheilmoitukseen en ole törmännyt, joten tähän en osaa kommentoida.

 


@HT1955@  kirjoitti:

Käyttäisin mieluusti teidän kännykkäsovellusta hallinnnointiin mutta riistakamera (eikä muuten sen SIM iPadiin asennettunakaan) lähetä sitä "Prepaid perhe ok"-viestiä.


Jos annat luo tili-vaiheessa riistakameran eli iPadin numeron, saatat onnistua luomaan hallintatilin pelkästään lukemalla iPadiin tulevan väliaikaisen salasanan.

 

Mutta mikäli olet luonut hallintatilin kännykkänumerollesi, ainoa tapa saada riistakameran kortti liittettyä hallintatiliin on siirtää riistakameran sim-kortti tilapäisesti puhelimeen, Android-tablettiin tai reitittimeen, jolla voit lähettää tekstiviestin PREPAID PERHE OK numeroon 15400 sen jälkeen, kun olet hallintatilillä lisännyt riistakameran numeron tiliisi.

No kun ei pysty katsomaan, ostamaan saldoa netissä, eikä missään muuallakaan, no: 15400 viesti ei onnistunut... eikä telialla onnistu mikään muukaan

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Rami107  kirjoitti:

No kun ei pysty katsomaan, ostamaan saldoa netissä, eikä missään muuallakaan, no: 15400 viesti ei onnistunut... eikä telialla onnistu mikään muukaan




Saatko jotakin herjaa kun yrität ladata liittymääsi lisää saldoa? Saldoa pystyt netin kautta lataamaan tosiaan täältä. Asiakastukisivustollamme on lisäksi lisää ohjeita esimerkiksi lataussovelluksen käytöstä. Se toki kannattaa vielä tarkistaa, että onhan Prepaid-liittymäsi voimassa ettei sen voimassaoloaika vain ole umpeutunut? Liittymä on voimassa aina 12kk viimeisimmästä saldolatauksesta, eli jos edellisestä latauksesta on tätä pidempi aika liittymäsi voimassaoloaika on umpeutunut.


 

Joo, tutustuin tänään. Miten joku on osannut rakentaa noin surkean sovelluksen. Rekisteröidyin ja annoin salasanan, sen jälkeen olisikin ollut jo mahdollisuus ostaa jotain. Mutta kun menin ko juttuun ihan sen takia, että näkisin omat saldoni. Ei löytynyt semmoista nappia. Tuli mieleen, että jos kirjaudun ulos ja uudelleen sisään, niin muutuuko mikään. Ja muuttuihan tuo salasana, ei kelvannut se minkä juuri äsken olin luonut. Poistin koko roskan puhelimestani, mikä ihme kun telialla  ei toimi nykyään oikein mikään, eikä apua löydy muualta kuin maksullisista numeroista, en kyllä ole varma löytyisikö sieltäkään kun periaatteesta en maksa telian virheistä. En tykkää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Prepaid hallintasivustolla liittymän tiedot on piilotettu suurempi kuin -merkkiin. Mahtaakohan sovellus toimia samalla tavalla?

 

 

Tekstiviestillä saadun salasanan joutuu vaihtamaan, kun hallintasivustolle kirjautuu ensimmäisen kerran. Sen jälkeen se pysyy samana.

 

Tuo salasanan vaihtoon pakotus on mielestäni täysin turha. Mitä sellaista tekstiviestiliikennettä salakuunteleva taho voisi hallintasivustolla tehdä, josta oikeasti olisi jotakin vahinkoa? Hävittää kertyneet bonuspisteet lataamalla ilkivaltaisesti jonkun paketin? Koska paketit ovat kalliimpia kuin bonuspistekertymä, harva pilailija jaksaa maksaa rahaa siitä, että pääsee nollailemaan toisten bonuspisteitä.

Vastaa