sonera opengate ja serverin hotstaus


Terveppä terve.

 

Elikkäsiis tarkoituksena ois hostata ihan vaan muutamalle kaverille ARK: survival evolved serveri. Olen nyt 2 päivää tässä tapellu että sais portit auki että serverille pääsisi liittymään muualtakin kuin lanista.

 

Nettitikkuna toimii huawein e3372 ja reitittimenä TP-LINK MR3420. Ja kyllä, opengate palvelu on olemassa ja toiminnassa joka selviää ip osoitteestani myöhemmin tässä postissa.

 

serverille tarvittavat portit tässä tapauksessa ovat 7777 ja 27015.

 

sisäinen ip:ni

 

 

port forwardid reitittimessä.

 

windowsfirewall

 

siltauksen testaaminen. ja julkisesta ip osoitteestani näkee että opengate on käytössä koska osoite alkaa 46.

testasin tämän hyppimällä useamman kerran opengaten ja internetin välillä jolloin ip vaihteli 93 alkuisen ja 46 alkuisen välillä joka kerta.

 

Eli oisko jollain gurulla jotain hyviä ideoita missä mättää? minkä takia port forwardit eivät mene läpi? Olen kokeillut DMZ päällä ja pois päältä. Reitittimen forwardeista huomaa että olen myös kokeillut muitakin portteja. Kokeiltu on windowsfirewall päällä ja pois päältä. on kokeiltu että nettitikku on suoraan koneessa kiinni. Et oisko jollain gurulla ideoita ja vinkkejä mitä oon tehny väärin tai en ole vielä tehnyt ku omat ideat rupee oleen jo loppuun käytetty ja KVG:n ehtymättömästä tietokannasta ei taho löytyä mitään mitä en olisi vielä kokeillut tai tiennyt. 

 

PS: netti tikku on sen takia että hetken aikaa sonera ei osoitteeseemme tarjonnut kiinteää linjaa ja nettitikku jouduttiin ottamaan koska elisa on sieltä minne aurinko ei paista + netti tikulla saan n. 3x latausnopeudet ja pelatessa pingi on suunnilleen sama kuin oli lankalinjoja pitkin.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

On jo tiedossa mikä mättää: mokkula... Siinä on varmaan pakko NAT käytössä. Sinun tulee varmistaa että mokkulan läpi pääsee liikenne reitittimeen ja reitittimestä ohi tähän palvelimeen. Tämä on aika yleinen ongelma mokkuloissa. 


 


Lisäksi tuo testi mitä teet on TCP:llä ei UDP:lle ja pelit käyttävät UDP:tä.

ihan yhtä lailla se testi ei mene silti läpi. riippumatta protocollasta tai portista en saa ensimmäistäkään menemään läpi. mutt tarttee sit vissiin tarkistaa tuo huahei että onko siinä pakko natti ja mitä asialle on tehtävissä. kiitoksia vinkistä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mokkula kannattaa katsoa, itselläni tota ei ole joten en osaa sanoa. Toinen ongelma on se että jos peli kuuntelee vain UDP:tä niin mitä väliä onko palomuurissa auki TCP... Jos sielä mikään ei kuuntele porttia ei tuo porttitesti tiedä onko se auki.. Eli portista pitää tulla vastaus että se on auki, ei testi tiedä muuten onko se auki ja toisaalta jos sielä ei mikään vastaa niin sehän on ns. palomuuri...

Vastaa