uusi sim kortti ei aktivoitunut

  • 12 March 2017
  • 3 kommenttia
  • 141 katselukertaa

Hain eilen uuden numeron ja tänään laitoin sen simmin puhelimeen, mutta simmi näyttää Vain hätäpuhelut -tilaa. Miten saan sen aktivoitua?


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@MerCas kirjoitti:

Hain eilen uuden numeron ja tänään laitoin sen simmin puhelimeen, mutta simmi näyttää Vain hätäpuhelut -tilaa. Miten saan sen aktivoitua?




Morjensta @MerCas ja tervetuloa Klaaniin!


 


Uuden SIM-kortin käyttöönotto tekstiviestillä

Jos olet tilannut uuden SIM-kortin asiakaspalvelusta esim. laitteen vaihdon yhteydessä, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön (eli aktivoida uuden SIM-korttisi) tekstiviestillä. Tällöin nykyinen liittymänumerosi alkaa toimimaan uudella SIM-kortillasi.

Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti "AKTIVOI liittymänumerosi" numeroon 18100 (0 €). Esimerkiksi "AKTIVOI 0401234567".

Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.

Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen. Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Jos olet siirtänyt numerosi toiselta operaattorilta, niin silloin joutuu tuota aktivointia odottamaan 5-10 arkipäivää ja se tapahtuu automaattisesti eli ei vaadi toimenpiteitä ja jos olet hakenut sim-kortin liikkeestä, pitäisi sen myös aktivoitua automaattisesti.

Voit kysyä liikkeestä aktivointia, mutta joissakin tapauksissa aktivointi voi maksaa 5 euroa asiakaspalvelun kautta.

Omilla Sivuilla onnistuu myös liittymän aktivointi Sonera Tunnuksilla kyseisen liittymän sivulta "Aktivoi SIM-kortti"-linkistä, johon pitää syöttää SIM-kortissasi oleva sarjanumero (numerosarja, jossa 12 numeroa).

Apunasi toimii myös Sonera Chat, jonka kautta voi tuota aktivointia kysellä niin saat sen aktivoitua maksutta.

Lähde:
- Yleistä tietoa Omista Sivuista
- SIM-kortin aktivointi


 


Toivottavasti näistä ohjeista on apua :)

Lähetin tuon aktivointiviestin ja vastaus siihen oli ettei tilausta löytynyt. Täytyy varmaan mennä takaisin Giganttiin, josta kortin hain. Kyse on siis aivan uudesta numerosta, ei liittymän vaihdosta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@MerCas kirjoitti:

Lähetin tuon aktivointiviestin ja vastaus siihen oli ettei tilausta löytynyt. Täytyy varmaan mennä takaisin Giganttiin, josta kortin hain. Kyse on siis aivan uudesta numerosta, ei liittymän vaihdosta.




Oletko käynnistänyt puhelinta uudelleen? Toimiiko sim-kortti toisessa laitteessa?


 


Omilla Sivuilla päivystää chat-asiakaspalvelija 24/7 josta voit pyytää aktivointia eli osoite tuonne on https://www.sonera.fi/kirjaudu/ (rekisteröitymisen voit tehdä suoraan tästä) mikäli olet liittymän omistaja. Chat-palkki löytyy heti etusivun oikeasta alareunasta pienellä viiveellä. Ei tarvitse juurikaan kauemmas lähteä näin viikonloppuna :)

Vastaa