yhteysongelma

  • 18 March 2016
  • 4 kommenttia
  • 2 katselukertaa

Hei. Mistähän johtuu kun lähes päivittäin käy niin, että puhelimeeni ei saada yhteyttä.  Pidän puhelintani 3g yhteydessä, vaikka 4g myös kuuluisi. Kun vaihdan 2g yhteyteen, niin sitten alkaa pelata. Tekstaritkin tavoittamattomuudesta tulevat vasta kun olen vaihtanut 2g yhteyteen.  Paras oli se viime vuonna, kun vaimoni laittoi hesasta multimediaviestin elokuussa ja se tuli puhelimeeni vasta kuukauden kuluttua syyskuussa!

 

Asiasta käyty keskustelua teknisen tuen kanssa aikoinaan, mutta apua ei ole löytynyt. Kenttä vaihtelee tosi suuresti, vaikka asun 210 m. korkealla mäellä ja lähimpään mastoon muutama kilometri.  Ilmeisesti maston lähetyskeila ei osu ihan tänne, koska VT 23 2 km päässä. Inhottava tilanne.

Kun tulen kotiini, niin joudun vaihtamaan yhteysmuodon tähän 2g yhteyteen, koska muutoin saatan olla tavoittamattomissa. jh


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@koipol kirjoitti:

Hei. Mistähän johtuu kun lähes päivittäin käy niin, että puhelimeeni ei saada yhteyttä.  Pidän puhelintani 3g yhteydessä, vaikka 4g myös kuuluisi. Kun vaihdan 2g yhteyteen, niin sitten alkaa pelata. Tekstaritkin tavoittamattomuudesta tulevat vasta kun olen vaihtanut 2g yhteyteen.  Paras oli se viime vuonna, kun vaimoni laittoi hesasta multimediaviestin elokuussa ja se tuli puhelimeeni vasta kuukauden kuluttua syyskuussa!


 


Asiasta käyty keskustelua teknisen tuen kanssa aikoinaan, mutta apua ei ole löytynyt. Kenttä vaihtelee tosi suuresti, vaikka asun 210 m. korkealla mäellä ja lähimpään mastoon muutama kilometri.  Ilmeisesti maston lähetyskeila ei osu ihan tänne, koska VT 23 2 km päässä. Inhottava tilanne.


Kun tulen kotiini, niin joudun vaihtamaan yhteysmuodon tähän 2g yhteyteen, koska muutoin saatan olla tavoittamattomissa. jh




Hei!


 


Luin tuosta aiemmat viestisi, ja ongelma on siis vain jatkunut ja jatkunut. Kurkkasin juuri Soneran kuuluvuuskartasta, ja siellä ei ilmeisesti 2G verkossa ole kuin GPRS-yhteys mahdollinen. Myös näyttää olevan jonkinlainen "aukko" kuuluvuudessa juuri noilla alueilla.


 


Jos puhelimesi käyttöjärjestelmä on Android, voisit vaikka kertoa, mitä se antaa matkapuhelinverkon signaalitiedoiksi. Nämä saat näkyviin esim. Androidilla käyttämällä Cellmapper-nimistä sovellusta. Samalla sovelluksella voit myös kartoittaa alueesi matkapuhelinverkkoa, jos haluat.


https://play.google.com/store/apps/details?id=cellmapper.net.cellmapper&hl=fi 


 


Oletko kokeillut muita operaattoreita, miten heidän verkkonsa sinun käyttöpaikassasi toimii?


 


 


 


 


 


 


 

Minulla on Lumia, eli windows.  Läppärissä on elisan tikku ja se toimii moitteettomasti, parhaimmillaan antaa jopa 12 mt/s nopeuden ja emännällä on tele finland eikä siinä ole ollut ongelmia.jh

Minulla on tabletissa android, että kokeilen sillä jossain vaiheessa päivää sitä cellmapperia.jh

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei koipol!


Tuli tässä mieleen, että kuinka vanha sim-korttisi on?


 


Itsellä oli yhteysongelmia reilu vuosi sitten Nokian puhelimissa (mm. Symbianissa). Soittajat eivät saaneet puhelimeeni yhteyttä, minulla puhelin kysyi kesken kaiken pin-koodia. Tekstiviestit tulivat myöhässä. Jouduin aina käynnistämään puhelimen uudelleen.


 


Kaikki ongelmat katosivat kun uusin sim-korttini (tosin vaihtui samalla puhelinkin, mutta uusi sim-kortti toimi kyllä vanhassakin puhelimessa moitteettomasti). 

Vastaa