ARRIS VIP 4302 WBT 1G wifi-yhteydellä


Nyt kun meillä poistettiin Hybridilaajakaista ja siirryttiin mobiilinetti 4G palveluun ja langaton yhteys digiboksiin, niin tuli seuraavia ongelmia: kuva mene ajottain suttuiseksi ja joskus jopa pysähtyy. Olen ladannut ohjelman ohjeiden mukaisesti uudelleen, ei vaikutuksia vikaan ja sitten olen myös ladannut tehdasasetuksetkin uudelleen ja tietysti ohjelmiston, suttuinen kuva. on joka päivä ja pysähtyykin eikä silloin ole myös ääntä. Minulla on ZTE MC801A 5G reititin, jossa hyvä wifi. Olen myös tarkistanut netin nopeutta on ollut ko aikoina download 40-88 Mbps ja upload 20-30 Mbps ping n. 40. Kaikki muut laitteet toimii moitteettomasti wifin kautta muttei arris. Aiemmin oli myös langattomasti silloin käytin Ruckus VF7111 laitteita ja toimi ongelmitta. Onko tuo wifi *******a tuossa Arris VIP 4302:ssa?


 


Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu


18 kommenttia

Se Arris tekee tuota langattomana. Laita verkkokaapeli väliin, niin sillä poistuu.

Kiitos @Jessika50. Arvelinkin, että Arriksen wifi on huono. Minullakaan ei ollut tuommoista vikaa aiemmin kun oli kaapeli välissä.


 


Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Hyvä jos toimii, itselle ihan uusi tieto että Arriksen digiboksit toimivat uusien reititin-laitteiden kanssa, oli sellainen käsitys että vaatii aina tuon vanhan hybridilaajakaistan ja siihen liittyvät laitteet. Nythän niitä on alettu purkamaan ympäri maata, mobiililaajakaista tulossa tilalle.

Laitoin taas tuon Ruckus VF7111 langattoman laitteen väliin ja toimii. On tuo Arriksen wifi luokattoman heikko. Pitää tehdä reklamaatio tuosta laitteesta telialle. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Saman olen todennut uudemman 5305 boxin kanssa. Meillä kiinteä 5G ja nopeudet aina 400 megaa, mutta kuitenkin wifin kautta välillä pätkii mutta kaapelin kanssa toimii moitteettomasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Eeros  kirjoitti:

Saman olen todennut uudemman 5305 boxin kanssa. Meillä kiinteä 5G ja nopeudet aina 400 megaa, mutta kuitenkin wifin kautta välillä pätkii mutta kaapelin kanssa toimii moitteettomasti.




Hyviä nopeuksia olet yhteyden kautta saanut. Boksin ja reitittimen välisestä yhteydestä ongelma vaikuttaa nyt johtuvan. Onko boksi nyt yhdistetty reitittimen 5GHz taajuudella toimivaan langattomaan verkkoon?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

En tiedä mikä "vika" tuossa meidän 5G yhteydessä on, mutta tuntuu aina menevän 400/100 megaa ja yleensä hieman ylikin🙈> En ole kokeillut alun testailun jälkeen WiFi verkossa boxia, kun tuo johto riittää hyvin reitittimestä boxiin. Pitääpä testata ilma johtoa uudestaan. 

Olen liittänyt verkkokaapelilla digiboksiin, toimi hyvin pitkään, mutta taas samoja oireita pysähtelee ja tulee suttunen kuva. Onneksi on antenniverkko jossa ei ole tollaisia vikoja. Toteankin nyt, että Arriksen digiboksit ovat huonoja laitteita eikä kata telian lupaamaa telia-tv palvelua.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@andigi  kirjoitti:

Olen liittänyt verkkokaapelilla digiboksiin, toimi hyvin pitkään, mutta taas samoja oireita pysähtelee ja tulee suttunen kuva. Onneksi on antenniverkko jossa ei ole tollaisia vikoja. Toteankin nyt, että Arriksen digiboksit ovat huonoja laitteita eikä kata telian lupaamaa telia-tv palvelua.




Oliko digiboksi siis kytketty verkkokaapelilla Hybrid -reitittimeen vai tähän Ruckus VF7111 -laajentimeen? Yhteyden testaus olisi tärkeää testata siis nimenomaan suoraan Hybrid reitittimestä, se rajaisi mahdollisen Hybridin ja Ruckus -laitteen välisen WiFi-ongelma.

Jos ongelma jatkuu edelleenkin suoralla verkkokaapelin yhteydellä Hybrid reitittimeen, on sitä syytä tutkia häiriöilmoituksen kanssa. Sen voi jättää Minun Telia -itsepalvelusta -> kirjaudu sisään -> Liittymäni ja palveluni -> Telia TV ja oikean tilin hallinnasta voi ilmoittaa häiriöstä. Voit myös olla asiakaspalveluumme yhteydessä, josta voidaan häiriön tarkempi tutkinta aloittaa.

Ilmeisesti et ole edennyt keskustelussa ollenkaan. Minulla oli aiemmin hybridiboksi ja sitten laajakaista irtisanottiin telian toimesta. Kaikki toimi moitteettomasti Ruckus-laitteen kanssa, mutta telialta kerrottiin, että arris toimii wifin välityksen kautta jatkossa, kyllähän se toimi mutta erittäin huonosti. Mielestäni Arris-boksinne ovat jääneet jälkeen teidän ohjelmien toimivuudesta.

Ei ole hybridiboksia enään, vaan 4G mobiilinetti ja verkkokaapelilla on kytketty digiboksiin. Wifin kautta toimi huonosti ja nyt verkkokaapelinkin kautta on ajoittain sama ongelma, eli pätkii ja suttuinen kuva. Onko noissa ARRIS VIP 4302 WBT 1G bokseissa tyyppivika? Netti toimii suhtkoht hyvin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@andigi  kirjoitti:

Ei ole hybridiboksia enään, vaan 4G mobiilinetti ja verkkokaapelilla on kytketty digiboksiin. Wifin kautta toimi huonosti ja nyt verkkokaapelinkin kautta on ajoittain sama ongelma, eli pätkii ja suttuinen kuva. Onko noissa ARRIS VIP 4302 WBT 1G bokseissa tyyppivika? Netti toimii suhtkoht hyvin.




Sanotaan näin, että kyseessä on palvelun ominaisuus ei vika. Telia TV digiboksilla -palvelun kuvanlaatu voi vaihdella verkkoyhteyden nopeuden ja laadun mukaan. Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa ei ole samaa teknistä ominaisuutta kuvanlaadun vaihtelulle. Mobiililaajakaistan yhteys ei välttämättä aina toimi vakaasti ja riittävällä nopeudella, jotta kuvanlaatu pysyisi hyvänä ja huono boksin ja reitittimen välinen wifi-yhteys ei ainakaan paranna tilannetta. Boksi kannatta aina yhdistää reitittimen 5GHz taajuudella toimivaan langattomaan verkkoon. 


 


Mikäli ongelmia kuvanlaadussa esiintyy myös verkkokaapelilla kytkettynä suosittelen tarkistamaan 4G-reitittimelle tulevan yhteyden nopeuden. Sen ollessa 10Mbit/s tai sen alle voi nopeuden vuoksi kuvanlaadussa esiintyä häiriöitä. Nopeuden aiheuttaessa ongelmia olisi hyvä olla yhteydessä asiakaspalveluun yhteyden ongelmien ratkaisemiseksi. 

Kyllä olen tarkastanut netin nopeuden jonka olen jo aiemmin kertonut eli kun tänäänkin pätki niin samanaikaisesti tarkistin nopeuden ja oli yli 60 Mbit/s ja vaihtelujokin heikko kohta.kin oli vähäistä. Mielestäni taitaa olla jokin muu vika, koska laite on toiminut hyvin. Teidän kannattaisi tarkistaa laiteohjelmaa, jos siellä on 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@andigi  kirjoitti:

Kyllä olen tarkastanut netin nopeuden jonka olen jo aiemmin kertonut eli kun tänäänkin pätki niin samanaikaisesti tarkistin nopeuden ja oli yli 60 Mbit/s ja vaihtelujokin heikko kohta.kin oli vähäistä. Mielestäni taitaa olla jokin muu vika, koska laite on toiminut hyvin. Teidän kannattaisi tarkistaa laiteohjelmaa, jos siellä on 




Jos nettiyhteydessä ei mielestäsi ole vikaa, tulee asiaa selvittää Telia TV -palvelun häiriöilmoituksella tarkemmin. Mitään tyyppivikaa digiboksin toimivuudessa ei ole havaittu, yleisin syy kuvanlaadun heikkenemiseen on verkkoyhteyden hidastuminen hetkellisesti, joka johtuu taas yleisimmin heikosta WiFi -yhteydestä tai mobiiliverkon häiriöistä/ruuhakutumisesta. Nyt kun ongelma ei vaikuttaisi johtuvan nuista syistä, on sitä tärkeää tutkia asiakastietojen kanssa tarkemmin, kuten aiemmin opastin.

Tuli toinen kysymys nyt, kun on tullut kaksi perättäistä telia-tv päivitystä 13.3. ja 14.3, ARRIS VIP 4302 WBT 1G  niin toimiiko wifillä? Eilisen jälkeen on toiminut telia tv.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +8

@andigi  kirjoitti:

Tuli toinen kysymys nyt, kun on tullut kaksi perättäistä telia-tv päivitystä 13.3. ja 14.3, ARRIS VIP 4302 WBT 1G  niin toimiiko wifillä? Eilisen jälkeen on toiminut telia tv.




Eli ymmärsinkö oikein, että Telia TV on uusimman päivityksen jälkeen toiminut normaalisti? Tokihan tuo langattomastikin kannattaa siinä tapauksessa kokeilla.

Kaikki johtui netin vakaudesta. Nyt on 5G liittymä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

Toivottavasti ongelma poistui 5G myötä. Meillä on Telia TV toiminut 5G verkossa kuin se kuuluisa junan vessa ja kuvan laatu on aina loistava. 

Vastaa