Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 18 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

ARRIS VIP 4302 WBT 1G wifi-yhteydellä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Nyt kun meillä poistettiin Hybridilaajakaista ja siirryttiin mobiilinetti 4G palveluun ja langaton yhteys digiboksiin, niin tuli seuraavia ongelmia: kuva mene ajottain suttuiseksi ja joskus jopa pysähtyy. Olen ladannut ohjelman ohjeiden mukaisesti uudelleen, ei vaikutuksia vikaan ja sitten olen myös ladannut tehdasasetuksetkin uudelleen ja tietysti ohjelmiston, suttuinen kuva. on joka päivä ja pysähtyykin eikä silloin ole myös ääntä. Minulla on ZTE MC801A 5G reititin, jossa hyvä wifi. Olen myös tarkistanut netin nopeutta on ollut ko aikoina download 40-88 Mbps ja upload 20-30 Mbps ping n. 40. Kaikki muut laitteet toimii moitteettomasti wifin kautta muttei arris. Aiemmin oli myös langattomasti silloin käytin Ruckus VF7111 laitteita ja toimi ongelmitta. Onko tuo wifi *******a tuossa Arris VIP 4302:ssa?

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

18 vastausta
Jessika50
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies

Se Arris tekee tuota langattomana. Laita verkkokaapeli väliin, niin sillä poistuu.

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

Kiitos @Jessika50. Arvelinkin, että Arriksen wifi on huono. Minullakaan ei ollut tuommoista vikaa aiemmin kun oli kaapeli välissä.

Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi

Jessika50
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies

Hyvä jos toimii, itselle ihan uusi tieto että Arriksen digiboksit toimivat uusien reititin-laitteiden kanssa, oli sellainen käsitys että vaatii aina tuon vanhan hybridilaajakaistan ja siihen liittyvät laitteet. Nythän niitä on alettu purkamaan ympäri maata, mobiililaajakaista tulossa tilalle.

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

Laitoin taas tuon Ruckus VF7111 langattoman laitteen väliin ja toimii. On tuo Arriksen wifi luokattoman heikko. Pitää tehdä reklamaatio tuosta laitteesta telialle. 

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 105 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Saman olen todennut uudemman 5305 boxin kanssa. Meillä kiinteä 5G ja nopeudet aina 400 megaa, mutta kuitenkin wifin kautta välillä pätkii mutta kaapelin kanssa toimii moitteettomasti.

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

@Eeros  kirjoitti:

Saman olen todennut uudemman 5305 boxin kanssa. Meillä kiinteä 5G ja nopeudet aina 400 megaa, mutta kuitenkin wifin kautta välillä pätkii mutta kaapelin kanssa toimii moitteettomasti.

Hyviä nopeuksia olet yhteyden kautta saanut. Boksin ja reitittimen välisestä yhteydestä ongelma vaikuttaa nyt johtuvan. Onko boksi nyt yhdistetty reitittimen 5GHz taajuudella toimivaan langattomaan verkkoon?

Eeros
Vakiokalustoa ☆
  • 105 custom-general.kudos
  • 174 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

En tiedä mikä "vika" tuossa meidän 5G yhteydessä on, mutta tuntuu aina menevän 400/100 megaa ja yleensä hieman ylikin🙈 En ole kokeillut alun testailun jälkeen WiFi verkossa boxia, kun tuo johto riittää hyvin reitittimestä boxiin. Pitääpä testata ilma johtoa uudestaan. 

andigi
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos

Olen liittänyt verkkokaapelilla digiboksiin, toimi hyvin pitkään, mutta taas samoja oireita pysähtelee ja tulee suttunen kuva. Onneksi on antenniverkko jossa ei ole tollaisia vikoja. Toteankin nyt, että Arriksen digiboksit ovat huonoja laitteita eikä kata telian lupaamaa telia-tv palvelua.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 873 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

@andigi  kirjoitti:

Olen liittänyt verkkokaapelilla digiboksiin, toimi hyvin pitkään, mutta taas samoja oireita pysähtelee ja tulee suttunen kuva. Onneksi on antenniverkko jossa ei ole tollaisia vikoja. Toteankin nyt, että Arriksen digiboksit ovat huonoja laitteita eikä kata telian lupaamaa telia-tv palvelua.

Oliko digiboksi siis kytketty verkkokaapelilla Hybrid -reitittimeen vai tähän Ruckus VF7111 -laajentimeen? Yhteyden testaus olisi tärkeää testata siis nimenomaan suoraan Hybrid reitittimestä, se rajaisi mahdollisen Hybridin ja Ruckus -laitteen välisen WiFi-ongelma.

Jos ongelma jatkuu edelleenkin suoralla verkkokaapelin yhteydellä Hybrid reitittimeen, on sitä syytä tutkia häiriöilmoituksen kanssa. Sen voi jättää Minun Telia -itsepalvelusta -> kirjaudu sisään -> Liittymäni ja palveluni -> Telia TV ja oikean tilin hallinnasta voi ilmoittaa häiriöstä. Voit myös olla asiakaspalveluumme yhteydessä, josta voidaan häiriön tarkempi tutkinta aloittaa.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.