Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64864
Kirjoituksia 176414

Arriksen ohjelmistopäivitys sotki koko Telia tv palvelun



Highlighted

Arriksen ohjelmistopäivitys sotki koko Telia tv palvelun

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

Arriksen ohjelmistopäivitys sotki koko Telia tv palvelun

1/14

9 vuotta tämä palvelu toimi ku junan vessa. Viikko siten tuli softapäivitys Arrikseen, jää downloading sotfware ilmoitukseen ja mitään ei koskaan tapahdu tämän jälkeen. Kaikki on resetoitu ja softat poistettu ties kuinka monta kertaa, reitin vaihdettu uuteen, kaapelit vaihdettu, ei vaan toimi. Telialla tällä hetkellä sormi suussa asian suhteen. 

 

Edit ReOlivia: Korjattu hieman otsikkoa

Vastaa
13 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

2/14

Moi @Juks68 

 

Onko asiasta tehty vielä häiriöilmoitusta tai häiriöilmoituksen kanssa tutkittu asiaa? Ongelmaa tulee selvittää häiriönä. Voit tehdä häiriöilmoituksen omilla sivuilla tai laittaa meille viestiä chatissa tai soittaa asiakaspalveluumme: 020 690 400 (Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30)

 

Oletko kokeillut laitteiden käynnistystä tässä järjestyksessä: 
1. Irroita virtajohto digiboksista

2. Palauta reitittimelle tehdasasetukset, reitittimen ohjeiden mukaisesti

3. Odota, että reititin käynnistyy normaaliin tilaan (status valo ei vilku / ole punainen tmv. riippuen merkistä ja mallista)

4. Kytke virtajohto takaisin digiboksiin.

 

Onko digiboksi kytketty verkkokaapelilla vai langattomasti verkkoyhteyteen? Mainitsit kaapeleiden vaihdon, mutta koskiko se reitittimen johtoja? 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

3/14

Juu on ilmoitettu. Kaapelilla on kytektty ja ne on vaihdettu. Nuo antamasi  on tehty jo useasi. Ongelma tuli ohjelmistopäivtyksen myötä eli softaongelmasta lienee kyse. Millä tavalla voi kaapelissa olla edes vika kun toimivat hyvn ennen päivitystä?

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 745 kpl

4/14

@Juks68  kirjoitti:

Juu on ilmoitettu. Kaapelilla on kytektty ja ne on vaihdettu. Nuo antamasi  on tehty jo useasi. Ongelma tuli ohjelmistopäivtyksen myötä eli softaongelmasta lienee kyse. Millä tavalla voi kaapelissa olla edes vika kun toimivat hyvn ennen päivitystä?


Hyvä että olet ollut yhteydessä Häiriöilmoituksien puolelle. Jos @HenriLie´n laittama ohjeistuksen kautta ei apuja tullut, niin odotellaan Häiriöilmoitus-puolen vastausta. Kaikki mahdollinen kannattaa läpikäydä, teknisistä kokonaisuuksista kun on kyse. 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 250 kpl

5/14

On kyllä pakko taas kerran ihmetellä näitä teidän laitteitanne. Miten Telian laitteita ja sovelluksia voi joutua vallan resetoimaan tai poistamaan ja asentelemaan uudelleen? Mikään normaalisti toimiva laite tai sovellus ei tällaista pelleilyä vaadi.

Vastaa
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

6/14

Telialta jo 3 henkilö hoitaa asiaa. Outoa että kehottavat vaihtamaan kaapeleita, aivan kun näihin olisi tullut yhtäkkiä vikaa ohjelmistopäivityksen yhteydessä. Mikä on todennäköisyys tälle? Itsekkään en mikään noob näissä asioissa ole. Kohta kai sieltä tulee huolto 100€/h tuntihinnalla. Oma aikaa jo mennyt pari iltaa. Vi...aa niin että käyn siirtämässä yhden puhelinliittymän Elisa/DNA:lle viikonloppuna.  

Vastaa
Highlighted

Telialainen
Viestejä 428 kpl

7/14

Kuvailemasi ongelma on tutkinnassa meillä ja tämä esiintyy parilla asiakkaalla Oulussa yhden verkonlaitteen takana. Tässä tapauksessa itse ongelma ei ole siinä digiboksin päivityksessä, vaikka onkin alkanut samaan aikaan. Sama päivitys on ajettu kymmenille tuhansille digibokseille ongelmitta. 

 

Se miksi noita kaapeleita ja kytkentöjä joudutaan käymään läpi on koska niiden kanssa tulee vastaan niin monennäköisiä ratkaisuja. Milloin digiboksille menee puhelinkaapeli, datasähkösovittimet, boksi on väärässä portissa tms ja nämä ovat monesti voineet toimia ongelmitta mutta sitten ongelmat ovat voineet alkaa esim päivityksen yhteydessä, vaikka syy ei ole itse päivityksessä. Lähtötilanne kuvaillun kaltaisissa tilanteissa on myös että kaikki on asiakkaan puolella kunnossa eikä mitään ole muutettu. Siksi nämä on vain pakko käydä läpi.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

8/14

Vielä täällä odotellaan korjausta.... (Telian automaattiviestintä pyysi tänne statuspäivitystä)

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 475 kpl

9/14

Tarkistelin tilannetta ja siellä on logien mukaan muilla alkanut toimimaan. Käytätkö siis nyt digiboksista virtajohtoa irti hetken ja takaisin. Jos ei tällä vielä ratkea, niin kokeile aiemmin kertomani palvelureitittimen resetointi /tehdasasetuksien palautus. 

Kerro toki myös täällä, miten kävi.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

10/14

kiitos, nyt lähti toimimaan. Olis kiva tietää, että oliko laitevika ja missä?

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.