Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Arriksen ohjelmistopäivitys sotki koko Telia tv palvelun

9 vuotta tämä palvelu toimi ku junan vessa. Viikko siten tuli softapäivitys Arrikseen, jää downloading sotfware ilmoitukseen ja mitään ei koskaan tapahdu tämän jälkeen. Kaikki on resetoitu ja softat poistettu ties kuinka monta kertaa, reitin vaihdettu uuteen, kaapelit vaihdettu, ei vaan toimi. Telialla tällä hetkellä sormi suussa asian suhteen. 

 

Edit ReOlivia: Korjattu hieman otsikkoa

13 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions

Moi @Juks68 

 

Onko asiasta tehty vielä häiriöilmoitusta tai häiriöilmoituksen kanssa tutkittu asiaa? Ongelmaa tulee selvittää häiriönä. Voit tehdä häiriöilmoituksen omilla sivuilla tai laittaa meille viestiä chatissa tai soittaa asiakaspalveluumme: 020 690 400 (Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30)

 

Oletko kokeillut laitteiden käynnistystä tässä järjestyksessä: 
1. Irroita virtajohto digiboksista

2. Palauta reitittimelle tehdasasetukset, reitittimen ohjeiden mukaisesti

3. Odota, että reititin käynnistyy normaaliin tilaan (status valo ei vilku / ole punainen tmv. riippuen merkistä ja mallista)

4. Kytke virtajohto takaisin digiboksiin.

 

Onko digiboksi kytketty verkkokaapelilla vai langattomasti verkkoyhteyteen? Mainitsit kaapeleiden vaihdon, mutta koskiko se reitittimen johtoja? 

 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu on ilmoitettu. Kaapelilla on kytektty ja ne on vaihdettu. Nuo antamasi  on tehty jo useasi. Ongelma tuli ohjelmistopäivtyksen myötä eli softaongelmasta lienee kyse. Millä tavalla voi kaapelissa olla edes vika kun toimivat hyvn ennen päivitystä?

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 820 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@Juks68  kirjoitti:

Juu on ilmoitettu. Kaapelilla on kytektty ja ne on vaihdettu. Nuo antamasi  on tehty jo useasi. Ongelma tuli ohjelmistopäivtyksen myötä eli softaongelmasta lienee kyse. Millä tavalla voi kaapelissa olla edes vika kun toimivat hyvn ennen päivitystä?


Hyvä että olet ollut yhteydessä Häiriöilmoituksien puolelle. Jos @HenriLie´n laittama ohjeistuksen kautta ei apuja tullut, niin odotellaan Häiriöilmoitus-puolen vastausta. Kaikki mahdollinen kannattaa läpikäydä, teknisistä kokonaisuuksista kun on kyse. 

mikkooks
Vakiokalustoa ☆☆
  • 139 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

On kyllä pakko taas kerran ihmetellä näitä teidän laitteitanne. Miten Telian laitteita ja sovelluksia voi joutua vallan resetoimaan tai poistamaan ja asentelemaan uudelleen? Mikään normaalisti toimiva laite tai sovellus ei tällaista pelleilyä vaadi.

Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telialta jo 3 henkilö hoitaa asiaa. Outoa että kehottavat vaihtamaan kaapeleita, aivan kun näihin olisi tullut yhtäkkiä vikaa ohjelmistopäivityksen yhteydessä. Mikä on todennäköisyys tälle? Itsekkään en mikään noob näissä asioissa ole. Kohta kai sieltä tulee huolto 100€/h tuntihinnalla. Oma aikaa jo mennyt pari iltaa. Vi...aa niin että käyn siirtämässä yhden puhelinliittymän Elisa/DNA:lle viikonloppuna.  

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Kuvailemasi ongelma on tutkinnassa meillä ja tämä esiintyy parilla asiakkaalla Oulussa yhden verkonlaitteen takana. Tässä tapauksessa itse ongelma ei ole siinä digiboksin päivityksessä, vaikka onkin alkanut samaan aikaan. Sama päivitys on ajettu kymmenille tuhansille digibokseille ongelmitta. 

 

Se miksi noita kaapeleita ja kytkentöjä joudutaan käymään läpi on koska niiden kanssa tulee vastaan niin monennäköisiä ratkaisuja. Milloin digiboksille menee puhelinkaapeli, datasähkösovittimet, boksi on väärässä portissa tms ja nämä ovat monesti voineet toimia ongelmitta mutta sitten ongelmat ovat voineet alkaa esim päivityksen yhteydessä, vaikka syy ei ole itse päivityksessä. Lähtötilanne kuvaillun kaltaisissa tilanteissa on myös että kaikki on asiakkaan puolella kunnossa eikä mitään ole muutettu. Siksi nämä on vain pakko käydä läpi.

Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vielä täällä odotellaan korjausta.... (Telian automaattiviestintä pyysi tänne statuspäivitystä)

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions

Tarkistelin tilannetta ja siellä on logien mukaan muilla alkanut toimimaan. Käytätkö siis nyt digiboksista virtajohtoa irti hetken ja takaisin. Jos ei tällä vielä ratkea, niin kokeile aiemmin kertomani palvelureitittimen resetointi /tehdasasetuksien palautus. 

Kerro toki myös täällä, miten kävi.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

kiitos, nyt lähti toimimaan. Olis kiva tietää, että oliko laitevika ja missä?