Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Arriksen ohjelmistopäivitys sotki koko Telia tv palvelun

9 vuotta tämä palvelu toimi ku junan vessa. Viikko siten tuli softapäivitys Arrikseen, jää downloading sotfware ilmoitukseen ja mitään ei koskaan tapahdu tämän jälkeen. Kaikki on resetoitu ja softat poistettu ties kuinka monta kertaa, reitin vaihdettu uuteen, kaapelit vaihdettu, ei vaan toimi. Telialla tällä hetkellä sormi suussa asian suhteen. 

 

Edit ReOlivia: Korjattu hieman otsikkoa

13 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 531 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Ongelma jäi meidän alueella toimivaan verkkoon, tarkemmin yksittäiseen verkon laitteeseen. Sen tarkemmin en vikaa voi avata.

 

Hyvä kuulla että nyt toimii. Sattumaa näemmä oli että ohjelmistopäivityksen yhteydessä ongelma alkoi. Jatkossa jos häiriöitä tulee ja niihin ei laitteiden uudelleen käynnistykset auta niin meihin yhteyttä vaikka chatin kautta.

Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei taida tuo Telian verkko vieläkään olla kunnossa . Aikaisempi vika toistui taas ohjelmistopäivityksessä
Tehtiin vikailmoitus-> Telialata lähettivät uuden Arriksen boksin viime torstaina. Jätetiin vanha boksi kuitenkin päälle, lähti yllättäen toimimaan perjantai-iltana kun sai valohoitoa vuorokauden.

No, tänään maanantaina tuli uusi boksi. Laitetiin se vanhan boksin tilalle. Toimii muuten hyvin, mutta äänet ei kuulu, vaihdettiin HDMI-piuha ja toinen input TV:stä. Ei toimi äänet. Asetuksista uudelleenkäynnistys-> meni koko boksi aivan sekaisin, järjestelmä erroria.
Laitettiin sitten vanha boksi takas, nyt toimii taas. Ohjelmistopäivitystä odotellessa. Hyviä Jouluja kaikille!

 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1706 custom-general.kudos
  • 2185 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions


@Juks68  kirjoitti:

Ei taida tuo Telian verkko vieläkään olla kunnossa . Aikaisempi vika toistui taas ohjelmistopäivityksessä
Tehtiin vikailmoitus-> Telialata lähettivät uuden Arriksen boksin viime torstaina. Jätetiin vanha boksi kuitenkin päälle, lähti yllättäen toimimaan perjantai-iltana kun sai valohoitoa vuorokauden.

No, tänään maanantaina tuli uusi boksi. Laitetiin se vanhan boksin tilalle. Toimii muuten hyvin, mutta äänet ei kuulu, vaihdettiin HDMI-piuha ja toinen input TV:stä. Ei toimi äänet. Asetuksista uudelleenkäynnistys-> meni koko boksi aivan sekaisin, järjestelmä erroria.
Laitettiin sitten vanha boksi takas, nyt toimii taas. Ohjelmistopäivitystä odotellessa. Hyviä Jouluja kaikille!

 


Onko tuo mikä boksin malli? Millä verkkoyhteydellä? Virrat vähäksi aikaa pois ja uudelleen yritys muutaman minuutin päästä pitäisi auttaa useimmissa tapauksissa 🙂 

 

Tuli mieleen, että säädithän ääntä myös Arriksen kaukosäätimellä @Juks68? Olen laittanut asetuksista niin että voin ohjata myös televisiota (ääntä ja virtaa) Arriksen kaukosäätimellä. Käytän alkuperäistä HDMI-kaapelia Arris VIP4302W digiboksissa ja joka on kytketty 2.4 GHz wifi-verkkoon laajakaistan puolella.

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Juks68
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia on jo myöntänyt vian olleen verkkolaiteissaan, eivät ole vielkään näköjään kunnossa. Eniten tässä harmitaa (vaihda v alkuinen tähän) hukattu aika näihin (kaikennäköiset buuttailut, johtojen vaihdot ja muut säädöt). Olisin jo vaihtanut toiselle operaattorille,  vaimolla  on verkkotallenuksessa ohjelmia sen verran paljon että joutuu tätä pitää.