Arris 5305 vs Arris 4302?

  • 30 August 2018
  • 8 kommenttia
  • 111 katselukertaa

Onko tuossa 5305 boksissa jotakin muuta merkittävää muutosta kuin vain tuo UHD-tuki verrattuna 4302 boksiin?


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@markusklaani@  kirjoitti:

Onko tuossa 5305 boksissa jotakin muuta merkittävää muutosta kuin vain tuo UHD-tuki verrattuna 4302 boksiin?




Moro!


 


Itse ainakin olen verrannut noita ihan Arriksen omilta tuotesivuilta. Tulee kuitenkin muistaa, että automaationa ei ehkä kaikki ominaisuudet Telian myymään boksiin tule. Noitahan Arris myy silleen "paketti"periaatteella, että tietyt ominaisuudet, tietty hinta, you know.


 


4302


 


5305


 


Keskeisintä eroa noissa lienee juuri tuo UHD ja HDR tuki ja sen myötä uudemmassa laitteessa on huomattavasti enemmän ymppää = toiminta on rivakampaa. En uutta ole itse testannut, mutta speksien valossa voisi näin päätellä olevan.

Itsekin olen noita speksejä katsonut ja suurempia eroja en kyllä huomannut tuota muistin määrää lukuunottamatta aiemmin mainittujen lisäksi, rj45 nopeus sama ja wifi sama? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Niin, lisäksi tuohon Arris 5305 -digiboksiin ei ole vielä saatavilla Netflix-palvelua, jos aiemmin on käyttänyt vanhemmalla boksilla ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@markusklaani@  kirjoitti:

Itsekin olen noita speksejä katsonut ja suurempia eroja en kyllä huomannut tuota muistin määrää lukuunottamatta aiemmin mainittujen lisäksi, rj45 nopeus sama ja wifi sama? 




Siltä vaikuttaa, mutta mene ja tiedä, onko noihin operaattorin mahdollista tilata lisäpalikoita. V


Varmaan sitten ohjelmiston osalta, kun Telia saa kehitykseen vauhtia vaikkapa liigan osalta, tuo uusi arris tarjoaa enemmän. Mutta siihen ei muu kuin Telia osaa vastata.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Erot näiden laitteiden välillä onkin tässä ketjussa jo tullut hyvin esiin. Tempaisen tähän nyt vielä tiivistelmän suurimmista eroavaisuuksista:


 


- 5305w boksi tukee UHD-kuvaa, kun sitä on saatavilla ja oma televisio tukee myös UHD/4K-kuvanlaatua
- 5305w on nopeampi ja tehokkaampi
- 5305w ei sisällä Netflix sovellusta

Kunniamerkki +14

Sellainen huomio että mikäli sinulla on käytössäsi Arris 4302/4302W DVR moduuli, se toki sopii tähän 5305 mutta tässä 5305 usb portti on vaihtunut boksin takaapäin katsottuna oikealta vasemmalle puolelle. Vanhemmassa erässä 4302/4302W DVR moduuleita on toimitettu noin. 10mm lyhyempi usb kaapeli jolla tuo dvr moduuli eli kovalevy liitetään boksiin, eli se ei nyt ylety aivan kunnolla koska usb portin sijainti on vaihtunut. Se kyllä menee paikalleen mutta liitiin vääntyy, ja johto jää piukalle.


 


Uudemmassa erässä DVR moduuleita Arris on ottanut jo tämänkin tulevan boksin huomioon, ja niistä löytyy se noin 10mm pidempi johto.

Onko tässä uudessa boxissa samat tallennus rajoitukset niin kuin vanhassa, että voi vain tallentaa yhtä ohjelmaa kerrallaan.

 

Mietinnässä että lopettaisko ******* + palvelut ja siirtyis telia tv:n pariin, olisi enemmän HD-kanavia ja 7 euroa kuukaudessa halvempi

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

 



@Massabanaani@  kirjoitti:

Onko tässä uudessa boxissa samat tallennus rajoitukset niin kuin vanhassa, että voi vain tallentaa yhtä ohjelmaa kerrallaan.


 


Mietinnässä että lopettaisko ******* + palvelut ja siirtyis telia tv:n pariin, olisi enemmän HD-kanavia ja 7 euroa kuukaudessa halvempi




Mikäli tallennat ohjelmaa kovalevylliselle digiboksille, tämä riippuu nettiyhteydestäsi eli boksilla ei itsessään ole tähän asiaan vaikutusta. 100M valokuituyhteydellä voit tallentaa kovalevyllisellä digiboksilla yhtä kanavaa ja katsoa samalla toista. 24M yhteydellä voit katsoa ja tallentaa yhtä kanavaa kerrallaan. Kovalevylliselle digiboksille voi tallentaa myös HD- ja maksukanavia.
Jos käytössäsi on Tallennuspalvelu, voit tallentaa peruskanavia verkkoon vaikkapa jokaista kanavaa yhtäaikaa.

Vastaa