Arris VIP5305W UHD-digiboksi pätkii

  • 10 March 2020
  • 3 kommenttia
  • 34 katselukertaa

Onko kellään samaa ongelmaa? Jos boksista laittaa kuvan tarkkuuden UHD 4K, niin UHD kanavat toimivat moitteettomasti, mutta jos katsoo hd kanavia niin pätkiminen alkaa.

Vikapalvelu ei ole ongelmaa pystynyt korjaamaan. Boksin vaihtoa eivät ole ehdottaneet, joten tarkkuus 1080p50 käytössä. Eli maksan turhaan UHD lätkästä....


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @rouvitu erikoiselta kuulostava tilanne. Siis UHD kanavat toimivat 4K asetuksella mutta HD sisältö pätkii? Mikäli tämä on tilanne ongelma tuskin johtunee nettiyhteydestä tai boksille tulevasta signaalista. UHD lähetys kuitenkin vaatii enemmän kaistaa yhteydestä.


 


Oletko vaihtanut HDMI kaapelia eri porttiin TV:ssä? Entä itse kaapelia?

Hdmi portin vaihto auttoi asiaa. Kiitos vinkistä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4

Näyttäisi siltä, että pätkimistä voi aiheuttaa myös samassa verkossa olevat muut multicast laitteet. Esim. Chrome Cast jne.

Oli osa löydettyä vastausta  mm. ko. ongelmaan liittyen. Ainakin nyt kun muut multicast laitteet ovat olleet toisessa lan:ssa eristettynä multicast liikenne estettynä ko. digiboksin verkkoon, niin digiboksi toiminut täysin moitteetta. 

 

Vastaa