Arris digiboksi jumittuu Downloading software -tilaan


Kunniamerkki +4

Tuli eilen ARRIS boksiin päivitys ja otsikon mukainen ongelma: boksi jää  Downloading software.. tilaan. 


Telialle: kyllä, olen resetoinut boksin ja reitittimen useamman kerran. 


Ongelma on ollut aikaisemmin muutaman kerran ja vika on ollut AINA Telian päässä. Voisitteko korjata ongelman ilman että tästä joutuu käyttämään enempää aikaa? Joko kerta olen joutunut täällä ja asiakaspalvelussa valittamaan useamman kerran ennen kuin Telia korjaa ongelman (tekniset ongelma Telian päässä ovat olleet syynä) 


 


Edit HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi


15 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Niin tylsältä kuin se kuulostaa, niin täällä yhteisössä ei voida tarjota henkilökohtaista asiakaspalvelua, joten sinun pitää olla yhteydessä Telian asiakaspalveluun ja kertoa vikakuvaus heille. 

Kunniamerkki +4

Mistä päättelet, etten olisi vikailmoitusta heille tehnyt? Täällä voi nostaa Telian palveluissa olevia ongelmia esille ja keskustella niistä sekä Telian että Telian muiden asiakkaiden kanssa. Jos näistä olisi muille samoja ongelmia omaaville jotain apua. Näsäviisas kommenttisi ei tätä keskustelua hyödytä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Siitä kun et kertonut sitä jo tehneesi. Minun kristallipalloni on valitettavasti huollossa. 😎>

 

Hyökkäävä ja aliarvioiva kommenttisi ei myöskään tätä keskustelua edistä. Olen täällä vain "muutaman" hetken sattunut viettämään, joten yhteisön toimintaperiaatteet eivät ole minulle suinkaan vieraat.

 

Toivottavasti boksi rupeaa toimimaan, 

aurinkoista kevään odotusta! 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@Juks68  kirjoitti:

Tuli eilen ARRIS boksiin päivitys ja otsikon mukainen ongelma: boksi jää  Downloading software.. tilaan. 


Telialle: kyllä, olen resetoinut boksin ja reitittimen useamman kerran. 


Ongelma on ollut aikaisemmin muutaman kerran ja vika on ollut AINA Telian päässä. Voisitteko korjata ongelman ilman että tästä joutuu käyttämään enempää aikaa? Joko kerta olen joutunut täällä ja asiakaspalvelussa valittamaan useamman kerran ennen kuin Telia korjaa ongelman (tekniset ongelma Telian päässä ovat olleet syynä) 


 


Edit HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi




Vastaan ei ole tullut yleistä häiriötilannetta ohjelmistopäivitysten kanssa. Pystytkö kokeilemaan nettikaapelin kanssa, jos päivitys menisi sillä loppuun  asti? Mikäli tästä ei ole apua tai et pysty kokeilemaan nettikaapelin kanssa, niin sitten palvelureitittimestä sekä digiboksista virtajohdot seinästä irti puoleksi minuutiksi ja kytkee takaisin. Jos tämäkään ei auta, niin olethan yhteydessä Häiriöilmoituksiin?

Kunniamerkki +4

Vajaa 2 viikkoa sitten jätin häiriöilmoituksen ja mitään ei ole tapahtunut. Otin viime viikolla myös yhteyttä Chatin kautta ja sanottiin että  nyt  on ruuhaa. Telia on selitellyt ruuhkasta koko talven. Otin ihan toisesta asiasta yhteyttä ja siihen vastatiin 48 h kuluessa. Eli onko siellä nyt ruuhkaa vai ei? Vahva epäilykseni on että Telia yrittää pakottaa teknisissä ongelmatilanteissa maksulliseen palveluun. Reititin ja Arrikisen boksi, jotka ovat  mulla käytössä, ovat Telian omaisuutta. Jos näissä on vikaa niin Telia on vastuussa näistä ja  on velvollinen toimittamaan toimivat laitteet.  Netti toimii muuten täysin normaalisti.

 

Telialla on ollut 2 viikkoa sitten häiriö ja ongelmani tuli seuraavana päivänä Arriksen boksi päivityksen yhteydessä. Näillä lienee aika selvä yhteys

 

Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelussa havaittu häiriöitä

Häiriön alkamisaika: 08.03.2022 18:50:00
Häiriön päättymisaika: 08.03.2022 21:30:00

Osalla asiakkaistamme Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu ei toimi. Häiriön vuoksi digiboksi ei saa yhteyttä internettiin ja voi jäädä käynnistyksen yhteydessä pyörittämään ilmoitusta 'Tervetuloa Telia TV -palveluun' -ilmoitusta tai ilmoittaa yhteysongelmista. Telia TV -sovellus toimii normaalisti esim. puhelimen sovelluksella tai selaimessa.

Häiriön tutkinta ja korjaus on aloitettu.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Juks68  kirjoitti:

Vajaa 2 viikkoa sitten jätin häiriöilmoituksen ja mitään ei ole tapahtunut. Otin viime viikolla myös yhteyttä Chatin kautta ja sanottiin että  nyt  on ruuhaa. Telia on selitellyt ruuhkasta koko talven. Otin ihan toisesta asiasta yhteyttä ja siihen vastatiin 48 h kuluessa. Eli onko siellä nyt ruuhkaa vai ei? Vahva epäilykseni on että Telia yrittää pakottaa teknisissä ongelmatilanteissa maksulliseen palveluun. Reititin ja Arrikisen boksi, jotka ovat  mulla käytössä, ovat Telian omaisuutta. Jos näissä on vikaa niin Telia on vastuussa näistä ja  on velvollinen toimittamaan toimivat laitteet.  Netti toimii muuten täysin normaalisti.


 


Telialla on ollut 2 viikkoa sitten häiriö ja ongelmani tuli seuraavana päivänä Arriksen boksi päivityksen yhteydessä. Näillä lienee aika selvä yhteys


 




Olitko jo kokeillut kytkeä digiboksia verkkopiuhalla modeemiin ja käyttänyt digiboksia virroitta? 

Kunniamerkki +4

Jos olet oikeasti Telialta, niin lukaise viestiketjun alusta. Nämä Telialaisten muistutukset näistä ethernet piuhoista ja resetoinneista ovat noloja.

 

Mulla on kanssa Telialle kysymys:

 

Oletteko kokeilleet tehdä asialla oikeasti jotain? 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Juks68  kirjoitti:

Jos olet oikeasti Telialta, niin lukaise viestiketjun alusta. Nämä Telialaisten muistutukset näistä ethernet piuhoista ja resetoinneista ovat noloja.


 


Mulla on kanssa Telialle kysymys:


 


Oletteko kokeilleet tehdä asialla oikeasti jotain? 




Olit kertonut resetoineesi digiboksin, mutta virtajohdon irrottamisesta tai verkkopiuhan päässä kokeilusta en valitettavasti nähnyt mainintaa. Yleistä häiriötä ei tosiaan palvelussa ole, joten nyt suosittelisin olemaan asiakaspalveluun yhteydessä tai jättämään soittopyynnön, jotta asiaa voidaan tarkastella tarkemmin.

Kunniamerkki +4

Terve taas

 

Kevään ongelma tuli taas softapäivityksen yhteydessä.

Telialle: kyllä, olen resetoinut boksin ja reitittimen useamman kerran. Yhteyttä kokeiltu sekä ethernet piuhan ja wlan kanssa. Häiriöilmoitus jätetty.

Keväällä homma ratkesi vaihtamalla Arriksen 4xxx boksi Arrris 5xxx boksiin ja WLANiin, Nyt vaihto takasin Arris 4xx boksiin sai toimimaan. Tuosta tosin puuttuu 4k tuki

 

Keväällä Telialta kesti 2 viikkoa häiriöilmoituksesta soittaa.  Mites nyt, vieläkö siellä on ruuhkaa? 20 vuotta on ollut laajakaista. Siirsin keväällä 2 puhelin liittymää pois Telialta. uudet liittymät olivat tosin pari euroa kalliimmat. Sen verran otti päähän nämä ongelmat , että päätin kantaa eurot muualle. Olen maksanut pitkään toistaa sataa euroa Telialle kk-maksuja eri palveluista (laajakaista, puhelinliittymiä 3 kpl, telia Tv, Spotify, Liigapassi. Nyt enää alle 50 €. Vois kuvitella että Telia joskus palvelisi myös vanhoja asiakkaita.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Juks68  kirjoitti:

Kevään ongelma tuli taas softapäivityksen yhteydessä.


Telialle: kyllä, olen resetoinut boksin ja reitittimen useamman kerran. Yhteyttä kokeiltu sekä ethernet piuhan ja wlan kanssa. Häiriöilmoitus jätetty.


Keväällä homma ratkesi vaihtamalla Arriksen 4xxx boksi Arrris 5xxx boksiin ja WLANiin, Nyt vaihto takasin Arris 4xx boksiin sai toimimaan. Tuosta tosin puuttuu 4k tuki


 


Keväällä Telialta kesti 2 viikkoa häiriöilmoituksesta soittaa.  Mites nyt, vieläkö siellä on ruuhkaa? 




Hyvä, että olit kerennyt jo häiriöilmoituksen kirjata. Samanlaista ruuhkaa ei palvelupyynnöissä ole kuin vielä keväällä. 

Valitettavasti tämän boksin jumiutuminen ja jumiutuminen erityisesti päivityksen aikana on yleinen ongelma...

 

Ainakin näyttäisi muillakin olevan samankaltaisia ongelmia kuten täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-VIP-5305W-digiboksi/td-p/172892/page/4 ja täällä https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Telia-TV-kaynnistettava-uudestaan-joka-paiva/td-p/2... ja täällä https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-digiboksi-jumittuu-Downloading-software-tilaa... ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-5305W-ohjelmistopaivityksen-ongelma/td-p/2246...ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-5305W-asennusongelma/m-p/199764 ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-VIP-5305-W-Paivitys-aiheutti-ongelmia/m-p/207...

Kunniamerkki +4

Itellä tämä on ties mones kerta ongelmana. Välillä auttaa laitevaihto, välillä boksi on ollut tuossa tilassa muutaman päivän ja yllättäen lähtenyt toimimaan. Kerran oli laitevika jossain minun reitittimen ja Telia laitteiden välillä. Telialla ei ole tähän mitään ratkaisua. Boksi ei ole ilmeisesti täysin yhteen sopiva Telian järjestelmien kanssa ja jollain järjestelmien konfiguraatiolla ongelma esiintyy.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Juks68  kirjoitti:

Itellä tämä on ties mones kerta ongelmana. Välillä auttaa laitevaihto, välillä boksi on ollut tuossa tilassa muutaman päivän ja yllättäen lähtenyt toimimaan. Kerran oli laitevika jossain minun reitittimen ja Telia laitteiden välillä. Telialla ei ole tähän mitään ratkaisua. Boksi ei ole ilmeisesti täysin yhteen sopiva Telian järjestelmien kanssa ja jollain järjestelmien konfiguraatiolla ongelma esiintyy.


No eilenhän se taas: initializing network ->downloading software->updating software ja kirjautumiseen jumahti. Ei löydy verkkoa. Tunnin suostuttelun jälkeen kirjautuminen meni läpi.

Kunniamerkki +4

On tuo Telian asiakaspalvelu huonoa. Soittavat mulle kesken työpäivän, en voi näihin vastailla milloin vaan. Yritin soittaa töistä kotiin palattua.  Automaatti vastaa: Asiakaspalveu toimii vain klo 17 asti. WTF?  on tuo joskus toiminut myöhemminkin.  Tarjosi maksullista numeroa. Tuolla varmaan vastaillaan iltamyöhään.  En aio soittaa. Voin antaa itse itselle samat ohjeet; resetoi  reittiin ja Arriiksen boksi, koeta toisella kaapelilla.


 


 


 


---


Muokkaus Se_Jesse: poistettu allekirjoitus lopusta

Käyttäjätaso 1

@Juks68  kirjoitti:

On tuo Telian asiakaspalvelu huonoa. Soittavat mulle kesken työpäivän, en voi näihin vastailla milloin vaan. Yritin soittaa töistä kotiin palattua.  Automaatti vastaa: Asiakaspalveu toimii vain klo 17 asti. WTF?  on tuo joskus toiminut myöhemminkin.  Tarjosi maksullista numeroa. Tuolla varmaan vastaillaan iltamyöhään.  En aio soittaa. Voin antaa itse itselle samat ohjeet; resetoi  reittiin ja Arriiksen boksi, koeta toisella kaapelilla.




Harmi kuulla, että sulle on jäänyt tuollaiset fiilikset meidän asiakaspalvelusta, sillä tämä ei tietenkään ole tarkoituksemme vaan haluamme tarjota asiakkaillemme hyvää palvelua. Puhelimitse meidän asiakaspalvelun aukioloajat ovat ma-pe klo. 9-17. Olet oikeassa, että aikaisemmin asiakaspalvelu puhelimitse on ollut auki pidempään, aina klo. 18 saakka. Tähän onkin tullut muutos ja nyt meidän asiakaspalvelun tavoittaa puhelimitse klo. 17 asti. Kuitenkin meidän chat-asiakaspalvelumme on auki 24/7 ja siellä pystyy myös hoitamaan asiakkuuteen liittyviä asioita samalla tavalla kuin puhelimitse. Oletko jo kokeillut tuota meidän chat-asiakaspalveluamme? Sitä kautta pystyt ottamaan meihin yhteyttä juuri silloin, kun sinulle se parhaiten sopii.

Vastaa