Arris vip 4302 ei lataa ohjelmistoa


Elikkäs tuli postissa tuo uusi arris vip 4302 digiboksi ja kun pistän päälle niin ei suostu lataamaan ohjelmistoa. Hetken aikaa aina jauhaa kunnes lopulta reboottaa ja alottaa alusta. Nettiyhteys siinä pitäis ainakin olla kun avaa system informationin niin näkyy kaikki ip osoitteet sun muut.

Edit Katjane: korjattu otsikkoa


13 kommenttia

Olihan digiboxilta kaapeli kytketty sinne modeemin LAN-porttiin? Kannattaa myös testata toisella kaapelilla tuota väliä. Jos noistakaan ei ole apua niin resetoi vielä digiboxin näiden ohjeiden mukaan.


 


1. Ota digiboksista virtajohto irti.
2. Paina digiboksin päällä olevaa painiketta pohjassa samalla kun digiboksin virtajohto kytketään takaisin ja pidä painike painettuna niin kauan kunnes etupaneelin valon vilkunta muuttuu vihreästä punaiseksi.
3. Kun TV ruudulle tulee kuva, paina kaukosäätimen INFO-painiketta, niin System Configuration Menu näkymä aukeaa. (INFO-painiketta voi alkaa näpsyttelemään jo sen jälkeen kun digiboksin painikkeesta on päästetty irti).
4. Valitse nuolinäppäimillä valikosta SYSTEM.
5. Valitse nuolinäppäimillä REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.
6. Valitse nuolinäppäimillä FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.
7. Navigoi nuolinäppäimillä EXIT-kohtaan ja paina OK.
8. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK. (Pitäisi olla automaattisesti valittuna, eikä anna vaihtaa muuksi jos resetointi on onnistuneesti suoritettu).
9. Digiboksi käynnistyy uudelleen ja pyytää syöttämään tunnukset.


@JuhaHyv kirjoitti:

Olihan digiboxilta kaapeli kytketty sinne modeemin LAN-porttiin? Kannattaa myös testata toisella kaapelilla tuota väliä. Jos noistakaan ei ole apua niin resetoi vielä digiboxin näiden ohjeiden mukaan.


 


1. Ota digiboksista virtajohto irti.
2. Paina digiboksin päällä olevaa painiketta pohjassa samalla kun digiboksin virtajohto kytketään takaisin ja pidä painike painettuna niin kauan kunnes etupaneelin valon vilkunta muuttuu vihreästä punaiseksi.
3. Kun TV ruudulle tulee kuva, paina kaukosäätimen INFO-painiketta, niin System Configuration Menu näkymä aukeaa. (INFO-painiketta voi alkaa näpsyttelemään jo sen jälkeen kun digiboksin painikkeesta on päästetty irti).
4. Valitse nuolinäppäimillä valikosta SYSTEM.
5. Valitse nuolinäppäimillä REMOVE SOFTWARE, paina OK, valitse yes ja paina OK.
6. Valitse nuolinäppäimillä FACTORY RESET, paina OK, valitse yes ja paina OK.
7. Navigoi nuolinäppäimillä EXIT-kohtaan ja paina OK.
8. Valitse EXIT OPTIONS -valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK. (Pitäisi olla automaattisesti valittuna, eikä anna vaihtaa muuksi jos resetointi on onnistuneesti suoritettu).
9. Digiboksi käynnistyy uudelleen ja pyytää syöttämään tunnukset.




 On kytketty ja kokeilin jo toisella kaapelillakin. Ja tuo resetoiminenkaan ei oikeen onnistu noin kun ei se anna poistaa ohjelmistoa koska ei ole mitään ohjelmistoa mitä poistaa. En ole siis missään vaiheessa päässyt syöttämään tunnuksia siihen. Mutta muut vaiheet tosta pystyin tekemään ja sitten laite käynnistyi uudelleen ja jatkoi samaa mitä aikaisemminkin.




 

Selvisikö onglema? Mulla sama ongelma, ensin vanhan digiboxin kanssa ja nyt minulle lähetetyn uuden digiboxin kanssa, ei mene ihan nappiin Telialla, harmittaa jo nyt, kun vaihdoin erittäin toimivasta Elisa viihteestä Teliaan.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

Moi @SauliKL, olethan kytkenyt digiboksin palvelureitittimen keltaiseen porttiin verkkokaapelilla? Toista verkkokaapeliakin on hyvä kokeilla. Palvelureititin kannattaa resetoida, jos digiboksi ei lähde hakemaan ohjelmistoa. Ohjeita erilaisten palvelureititinten resetointeihin löydät tästä. Mikäli boksi ei kaikesta huolimatta lataa ohjelmistoa, niin olethan yhteydessä häiriöilmoituksiin. Tavoitat meidät chatistä etusivun alareunasta, voit soittaa meille 020 690 400 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16.30 tai voit jättää häiriöilmoituksen tästä.

moi! Reitittimen resetointi ei auttanut, 4302:n Digiboksi "Arris" ei silti lataa ohjelmistoa vaan luuppaa samaa kehää: Käynnistyy, sammuu, käynnistyy sammuu. Verkkojohto on täysin uusi, digiboksi on toiminut aikaisemmin ihan hyvin, nyt yhtäkkiä ei enää toimi, mitään säätöjä/johdonpaikkoja en ole muuttanut. MInulle lähetettiin uusi digiboksi, siinä sama juttu. Netti toimii talossa muuten ihan hyvin, vain digiboksin kanssa se ei juttele. Eli osaako joku neuvoa, mitä tehdä? Onko näin käynyt joillekin muille?

Nyt sain digiboksin toimimaan. En tiedä oikein mitä tapahtui, mutta pistin vanhan zyxelin modeemin reitittimeksi ja kokeilin sillä, sama homma, digiboksi ei alkanut ladata ohjelmistoa. Liitin jälleen Telialta tulleen Technicolor TG799 TSF palvelureitittimen. Jotain tapahtui tässä välillä, kun kikkailin kodin netin uudelleen päälle kaikkiin laitteisiimme ja viimeiseksi sitten digiboksiin. Digiboksi aloittikin lataamaan Telian ohjelmiston. Eli summa summarum, ongelma ei alkujaankaan ollut itse digiboksissa, vaan palvelureitittimessä, näin päättelen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@SauliKL Palvelureititin toimii siinä tärkeässä roolissa, kun sen kautta TeliaTV:n yhteydetkin tulevat nettiyhteyden lisäksi. Pääpointtina on se, että jos ei resetit auta kumpaankaan laitteeseen (digiboxi ja palvelureitin), sen jälkeen katsoo kaapelit ja kytkennät. Jonkin aikaa kestää myös ohjelmiston päivittäminen ja se käynnistää digiboxia omaa tahtia, mihin menee pari minuuttia.

 

Hienoa on kuitenkin se, että sait homman toimimaan.

Sama homma taas, kanavat lopettivat näkymisen, hetken toimi kuitenkin mm. viaplayn katsominen sekä tallenteiden katselu, vaikkeivat kanavat näkyneet. Mutta nyt sekään ei ole pariin kuukauteen toiminut. Katselen televisiota nyt TV:n oman digiboksin kautta 😞 Maksan siis turhasta, jonottaminen palvelu-chattiin on puuduttavaa, istut pitkälti yli puolituntia per kerta, jotta joku asiantuntija sanoo samat asiat, kuin mitä olet jo tehnyt. Toimiiko muilla Telia Tv ihan moitteettomasti? 

Jos ongelma jatkui heti tuon edellisten temppujen jälkeen ja nyt pari kuukautta ongelmaa ollut niin ei se oikein verkosta voi johtua, jokin ongelma siellä laitteiden välillä nyt syntyy. Jos Chat / puhelinsoitto ei nappaa niin jätä tuosta AnneAn ehdottamasta linkistä suoraan häiriöilmoitus tutkintaan niin saadaan yksityiskohtaisemmin tätä tutkia.

 

 

@AnneAn@  kirjoitti:

 Tavoitat meidät chatistä etusivun alareunasta, voit soittaa meille 020 690 400 (mpm/pvm) ma-pe 8-20 ja la 9-16.30 tai voit jättää häiriöilmoituksen tästä.


 

Itsellä tuli nyt juuri tämä sama vika muuton yhteydessä ja oli kyllä vanhassa asunnossaki niin säätämistä tuon boxin kanssa, että en edes tiedä miten se yhtäkkiä lähti toimimaan ja sen jälkeen kyllä toimikin ihan normaalisti. Mutta taas samassa luupissa ollaan kun uuten asuntoon muutin. Resetoinnit ym tehty ja johdot on ihan samat kuin viimeksi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@hanzski@  kirjoitti:

Itsellä tuli nyt juuri tämä sama vika muuton yhteydessä ja oli kyllä vanhassa asunnossaki niin säätämistä tuon boxin kanssa, että en edes tiedä miten se yhtäkkiä lähti toimimaan ja sen jälkeen kyllä toimikin ihan normaalisti. Mutta taas samassa luupissa ollaan kun uuten asuntoon muutin. Resetoinnit ym tehty ja johdot on ihan samat kuin viimeksi.


Toimiiko nettiyhteys ihan ok? Onko kyseessä 4302W eli langaton versio tästä digiboxista? Oletko kokeillut nettikaapelin kanssa palvelureitittimestä digiboxiin yhdistää. Digiboxi hakee päivityksiä verkosta alussa, kun sen kytkee verkkoon ja käynnistyy itsekseen uudelleen. Meille voi tarvittaessa jättää myös soittopyyntöä jos tuntuu, että tarvitaan yksilöiviä tietoja tämän kanssa. 

Muuten toimii netti tosiaan ihan normaalisti ja ihan tuo langallinen versio kyseessä. Ihan samat johdot kun edellisessä asunnossa on ja siellä toimi normaalisti kunhan ensin sain ohjelman ladattua. Eli digoboxista johto reitittimeen jne mut ei vaan suostu lataamaan. Kokoajan vaan käynnistää uudestaa ja musta palkki tulee ja arriksen logo.

Oletko kokeillut palvelureitittimen tehdasasetusten palautusta painamalla laitteen reset-painiketta 10s laite käynnissä ja tarkistanut että digiboksille menevä johto ei ole punaisessa WAN-portissa?

 

Jos edellä mainitut tehty niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä meihin niin tarkistetaan verkonpuoli että onko siellä kaikki ok. Telia Tv digiboksi laajakaistalla vaatii verkonpuolelle omat asetukset eli netti voi toimia vaikka digiboksi ei toimikkaan verkon puolen takia. 

Vastaa