Chromecast

  • 14 May 2016
  • 2 kommenttia
  • 171 katselukertaa

Onko kellään tietoa miten saan Chromecast  (uudempi) kautta toistaessa tekstityksen näkyviin. Kun katson tabletilta / puhelimesta niin teksti näkyy viihdepalvelussa mutta kun heitän sen telkkuun niin teksti häviää.

 

 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei holle68 ja tervetuloa Klaaniin!


 


Ei taida saada tuota tekstitystä vielä näkyviin televisioon. 


 


Miksi tekstitykset eivät aina toimi? Google Cast ei tue sisältöjemme käyttämää tekstitysformaattia (DVB). Muunnamme sisältöä jatkuvasti Google Castin tukemaan muotoon, mutta muutostyö on vielä kesken. Tämän seurauksena emme beta-vaiheessa takaa tekstitysten toimimista Google Castin kautta kaikissa sisällöissä. Tämä koskee tiettyjä TV-kanavia sekä osaa vuokraelokuvista ja ohjelmakirjastoista. Millä kanavilla tekstitykset eivät toimi? History Channel BBC:n kanavat Viasatin kanavat C More First Nat Geo Wild ja Nat Geo Fin Fuel TV Ylen kanavat MTV3:n kanavat, Ava Outdoor Channel Missä vuokraelokuvissa ja ohjelmakirjastoissa tekstitykset eivät toimi? Tekstitysformaattien muutostyö on vielä kesken, emmekä pysty erottelemaan ohjelmia, joissa tekstitys ei toimi Google Castin kautta katsellessa.


 


Jos oli kyse Sonera Viihteestä ja Google Castista, joka mahdollistaa kuvan siirtämisen tabletilta, tietokoneelta tai älypuhelimesta televisioon yhteensopivien lisälaitteiden, kuten Chromecast avulla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Nyt kun olen itse käyttänyt Chromecastia pari viikkoa, niin olen huomannut että tekstityksen saa näkyviin ainakin suoraan toistettuna elokuvia esim. Viaplaysta niin että valitsee sen tekstityksen suoraan sovelluksesta oikeasta ylänurkasta katsottaessa elokuvaa ensin tabletissa tai puhelimessa.


Sitten tekstitys näkyy televisiossa kun se siirretään Chromecastin avulla. En ole kokeillut vielä Sonera Viihteessä tuota.

Vastaa