DRM Virhekoodi: Da12:90032

  • 12 December 2019
  • 8 kommenttia
  • 115 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia

Telian Häiriötiedotteen mukaan tuo DRM ongelma on ratkaistu 10.12. Minulla tuo ongelma edelleen jatkuu. Yrittäessäni katsoa Telia TVtä selaimen kautta saan viestin:

Toistoa ei voitu aloittaa
Hups, jotain meni vikaan ohjelman toistossa (DRM). Yritä uudelleen. Ellei tuo auta niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme. (Virhekoodi: Da12:90032).

Käytössäni on Windows 10 ja Edgen selain. Molemmissa uusimmat versiopäivitykset.


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei! Tarkistin ja huomasin saman asian Edge-selainta käyttäessä. Esimerkiksi Chrome-selaimella näytti toimivan ongelmitta :)

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Moikka @GeGee 

Oletko tosiaan kokeillut toista selainta, kuten @Sekunti oli kokeillut. 

Tietysti Edgelläkin tulisi toimia ja tämä DRM ongelma voi nyt johtua muusta syystä, kuin tuo aiempi laajempi häiriö. Oletko vielä ollut yhteydessä  häiriöilmoituksiimme? Tähän voi olla nopea ratkaisu, minkä voimme tehdä, kun saamme asiakastiedot auki. Täällä yhteisön puolella en valitettavasti voi sitä tehdä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hmm.. hetki sitten sain käyntiin toistamisen Edge-selaimessa. En tiedä johtuiko kun tyhjensin selaustiedot, mutta jotain hämminkiä tuossa DRM:ssä oli. Kanavakirjastoissa joutuu painamaan manuaalisesti ""-painiketta eli automaattinen toisto ei onnistu ?


 



 


 


 

Kiitos ripeästä vastauksesta. Chromella TV telia täällä toimii samoin kuin poistuvalla Telia TV sovelluksella. Ongelma näyttää olevan Edge selain, joka minulle on tärkeä varsinkin, kun sovellus uhkaa poistua. Olen kokeillut myös tuota selaimen tyhjentämistä ilman tulosta. Yritän siis jatkossa ottaa yhteyttä tuonne häiriöilmoituksiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

@Sekunti@  kirjoitti:

Hmm.. hetki sitten sain käyntiin toistamisen Edge-selaimessa. En tiedä johtuiko kun tyhjensin selaustiedot, mutta jotain hämminkiä tuossa DRM:ssä oli. Kanavakirjastoissa joutuu painamaan manuaalisesti ""-painiketta eli automaattinen toisto ei onnistu ?

 

 

 

 


Näin tuo näyttäisi käyttäytyvän. Videontoisto ei omallakaan koneella Edgellä ala, ellei erikseen vielä vasemmasta alareunasta käy "play" painiketta painamassa. Laitetaan asiasta viestiä eteenpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@GeGee@  kirjoitti:

Kiitos ripeästä vastauksesta. Chromella TV telia täällä toimii samoin kuin poistuvalla Telia TV sovelluksella. Ongelma näyttää olevan Edge selain, joka minulle on tärkeä varsinkin, kun sovellus uhkaa poistua. Olen kokeillut myös tuota selaimen tyhjentämistä ilman tulosta. Yritän siis jatkossa ottaa yhteyttä tuonne häiriöilmoituksiin.




Hieno homma @GeGee! Laitoin vähän aikaa sitten häiriöilmoituksen täällä:


https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto


 


Saavat vähän tutkia tuota ongelmaa. Oli sen verran ruuhkaa Omien Sivujen chatissä etten malttanut odotella :smileyvery-happy:

Edge selaimesta on nyt ladattavissa Chromium Beta versio https://www.microsoftedgeinsider.com/en-us/download ,joka näyttää toimivan myös Surface Gon Windows 10 in S modessakin. Siinä Telia TV näyttää pyörivän ihan kivasti. Microsoft lupaa julkaista uuden Edge Chromium version 15.01.2020.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Renne Telian asiakaspalvelusta ohjeisti seuraavanlaisesti sähköpostiviestissä:


"Edge -selaimen DRM -suojan voi ottaa käyttöön seuraavilla ohjeilla: https://www.tenforums.com/tutorials/46249-turn-off-microsoft-edge-save-protected-media-licenses.html"


 



 


Tuo on oletusasetuksena päällä, mutta otin sen uudelleen käyttöön niin alkoi luonnollisesti toimimaan. Bugi oli siis tuossa Edge-selaimen mediakäyttöoikeuksissa, jota ei ole aiemmin ollut.

Vastaa