Digiboksi Arris VIP2853

  • 15 July 2020
  • 5 kommenttia
  • 210 katselukertaa

Ongelmaa boxissa:

 

Digiboksin toiminta lakkasi kun talouteen hankittiin uusi hybridireititin. Toimi jonkin aikaa (muutamia päiviä normaalisti ) kunnes vikailmoitukset 713 /tai 723 en muista tarkkaan. Uudessa hybridireitittimessä oli tässä kohtaa vielä kiinteä laajakaistaominaisuus kytkemättä, jolloin asiakastuki maanantaina arvioi että päivityksetä reitittimessä eivät ole asentuneet 4 G:n kautta ja koska digiboksi vaatii kiinteää yhteyttä asia ratkeaisi tällöin kun kiinteä yhteys asentuu.  Koska tähän oli vielä pari päivää niin päätettiin kokeilla digiboksin resetointia.  Tämän jälkeen ei boksi ole enää käynnistynyt (siten että tulisi normaali "tervetuloa Telia TV-palveluun näkymä) vaan ruudulle tulee Arris logo valkoiselle pohjalla ja välillä tämä katoaa ja mustaplanssi.     Nyt kiinteä laajakaista näemmä kytketty ja digiboksi ei herää henkiin. Soittoa jälleen asiakaspalveluun. Vastaus Digiboksi mennyt rikki, juuri sopivasti uuden reitittimen saavuttua ja kiinteän laajakaistan asennettua.   Kuulemma vanha boksi ja resetointi saattanut vahingoittaa boksia.  *******ttaa kuin pientä oravaa, sinne meni liki 500G tallenteet ja asiakaspalvelu tarjoaa 20€ hyvitystä ja uutta digiboksia.

 

Onko jollain vastaavaa kokemusta? onko jotain tehtävissä? Auttaako mahdollisesti kovalevyn irrottaminen ja kytkeminen vanhan TOIMIVAN Arris digiboksiin, tässä kohtaa mallia Arris 1853, ja siten saisi edes halutessa katsottua vanhaa materiaalia? 

Vai onko reititin buutattava ennen käyttöön ottoa? Vai mikä ratkaisuksi?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@hyvaksa@  kirjoitti:

Ongelmaa boxissa:


 


Digiboksin toiminta lakkasi kun talouteen hankittiin uusi hybridireititin. Toimi jonkin aikaa (muutamia päiviä normaalisti ) kunnes vikailmoitukset 713 /tai 723 en muista tarkkaan. Uudessa hybridireitittimessä oli tässä kohtaa vielä kiinteä laajakaistaominaisuus kytkemättä, jolloin asiakastuki maanantaina arvioi että päivityksetä reitittimessä eivät ole asentuneet 4 G:n kautta ja koska digiboksi vaatii kiinteää yhteyttä asia ratkeaisi tällöin kun kiinteä yhteys asentuu.  Koska tähän oli vielä pari päivää niin päätettiin kokeilla digiboksin resetointia.  Tämän jälkeen ei boksi ole enää käynnistynyt (siten että tulisi normaali "tervetuloa Telia TV-palveluun näkymä) vaan ruudulle tulee Arris logo valkoiselle pohjalla ja välillä tämä katoaa ja mustaplanssi.     Nyt kiinteä laajakaista näemmä kytketty ja digiboksi ei herää henkiin. Soittoa jälleen asiakaspalveluun. Vastaus Digiboksi mennyt rikki, juuri sopivasti uuden reitittimen saavuttua ja kiinteän laajakaistan asennettua.   Kuulemma vanha boksi ja resetointi saattanut vahingoittaa boksia.  *******ttaa kuin pientä oravaa, sinne meni liki 500G tallenteet ja asiakaspalvelu tarjoaa 20€ hyvitystä ja uutta digiboksia.


 


Onko jollain vastaavaa kokemusta? onko jotain tehtävissä? Auttaako mahdollisesti kovalevyn irrottaminen ja kytkeminen vanhan TOIMIVAN Arris digiboksiin, tässä kohtaa mallia Arris 1853, ja siten saisi edes halutessa katsottua vanhaa materiaalia? 


Vai onko reititin buutattava ennen käyttöön ottoa? Vai mikä ratkaisuksi?




Kovalevyn voit kytkeä tuohon Arris 1853-malliin kiinni. Käynnistyykö Arris 2853 ilman kovalevyä? 


@PiaJo@  kirjoitti:

@hyvaksa@  kirjoitti:

Ongelmaa boxissa:

 

Digiboksin toiminta lakkasi kun talouteen hankittiin uusi hybridireititin. Toimi jonkin aikaa (muutamia päiviä normaalisti ) kunnes vikailmoitukset 713 /tai 723 en muista tarkkaan. Uudessa hybridireitittimessä oli tässä kohtaa vielä kiinteä laajakaistaominaisuus kytkemättä, jolloin asiakastuki maanantaina arvioi että päivityksetä reitittimessä eivät ole asentuneet 4 G:n kautta ja koska digiboksi vaatii kiinteää yhteyttä asia ratkeaisi tällöin kun kiinteä yhteys asentuu.  Koska tähän oli vielä pari päivää niin päätettiin kokeilla digiboksin resetointia.  Tämän jälkeen ei boksi ole enää käynnistynyt (siten että tulisi normaali "tervetuloa Telia TV-palveluun näkymä) vaan ruudulle tulee Arris logo valkoiselle pohjalla ja välillä tämä katoaa ja mustaplanssi.     Nyt kiinteä laajakaista näemmä kytketty ja digiboksi ei herää henkiin. Soittoa jälleen asiakaspalveluun. Vastaus Digiboksi mennyt rikki, juuri sopivasti uuden reitittimen saavuttua ja kiinteän laajakaistan asennettua.   Kuulemma vanha boksi ja resetointi saattanut vahingoittaa boksia.  *******ttaa kuin pientä oravaa, sinne meni liki 500G tallenteet ja asiakaspalvelu tarjoaa 20€ hyvitystä ja uutta digiboksia.

 

Onko jollain vastaavaa kokemusta? onko jotain tehtävissä? Auttaako mahdollisesti kovalevyn irrottaminen ja kytkeminen vanhan TOIMIVAN Arris digiboksiin, tässä kohtaa mallia Arris 1853, ja siten saisi edes halutessa katsottua vanhaa materiaalia? 

Vai onko reititin buutattava ennen käyttöön ottoa? Vai mikä ratkaisuksi?


Kovalevyn voit kytkeä tuohon Arris 1853-malliin kiinni. Käynnistyykö Arris 2853 ilman kovalevyä? 

 

Moi, en tiedä ilmaisinko itseni huonosti. Se mitä haen takaa on että nimenomaan tuon kovalevyn (moduulin) sisältö kiinnostaa ja siksi olisin sitä tuohon vanhempaan versioon, jos sellaisen onnistun hankkimaan kytkemässä kiinni niin saisi sisällön "pelastettua". 

Enpä ole kokeillut käynnistää näin ollen tätä nykyistsä ilman kovalevyä.  Ja näin noviisina tuntuisi hassulta että se käynnistyisi ilman tuota kovalevyä, eikös se ohjelmistosta /käyttöjärjestelmästä kiinni.   Ihmettelen edelleen että tähän saakka moitteetta toiminut digiboksi lopettaa toimintansa sillä hetkellä kun uusi reititin on otettu käyttöön...


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Fyysisesti vanha 2853 mallin boksi ei tietenkään voi rikki mennä uuden hybridi reitittimen käyttöönoton myötä. Tarkistelin tilannetta ja meillä on tukusta loppuneet nuo kyseiset boksit ja lisää ei ole tulossa, tukusta on mahdollista toimittaa vain uudemman mallisia (pyöreitä bokseja).


 


Olethan kokeillut tuota boksia resetoida ja varmistaa teknisen asiakaspalvelumme kautta että uuden hybridikaistan asetukset ovat kunnossa?


Ongelma voi johtua kaistan asetuksista jos muutoksen yhteydessä TeliaTV palvelua varten vaadittava lisäasetus on poistunut kiinteästä kaistasta.


 


Ymmärrä harmistuksen ja ketutuksen täysin tässä tilanteessa.


 


PS. Tori.fi ja muilla marketpaikoilla on jo vuosia kiertänyt TeliaTV laitteita joita ei ole palautettu tai ei ole haluttu takaisin sopimuksen päättyessä. Sieltä voi kyseistä boksia vielä löytyä.

Tänään saatiin vanha digiboksi toimimaan, tähän tarvittiin muutama turhauttava chat keskustelu sekä puhelinsoitot asiakaspalveluun ja sieltä ohjaus helppiin. Tätä ennen boksi oli suostunut käynnistymään jo tilaan jossa pääsee jo antamaan salasanaa. Aiemmin kun oli ollut vain blankolla pohjalla Arris logoa...  nyt uuden Telia viihde salasanan kautta vanha boxi saatiin yhdistettyä palveluun ja awot kaikki kamakin kovalevyllä tallella. Kiitos.

Mukava kuulla, että palvelu on saatu toimimaan kuten pitääkin!

Vastaa