Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Noppajojo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

E-lasku liigapassista?

Voinko tilata liigapassin laskun e-laskuna? Mihin näistä se kuuluu, kun ei ole Telian kaapeli-TV, eikä Telian laajakaista?  

 

  •  Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero.
  • laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja laskulta löytyvä Yksilöintitieto.
  • Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on viimeisimmän laskun viitenumero.
  • Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on henkilötunnus.
10 vastausta
AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 161 custom-general.kudos
  • 345 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Moikka @Noppajojo ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 

 

Pystyt myös Liigan valita e-laskuksi. Jos se on sinulla Telia TV -sovelluksella, niin silloin se menee laajakaistatuotteena. Pystyt kytkemään e-laskun omassa verkkopankissasi. Tässä vielä varmuudeksi ohjeistusta e-laskutuksesta.

Yhteisön moderaattori
masterfinn
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen tehnyt omasta liigapassistani e-laskusopimuksen 10.11.2018, mutta en ole saanut e-laskua pankkiini. Seuraava lasku tuli 22.11. sähköpostitse. Missä mättää???

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

@masterfinn Voi olla, että tuossa välissä lasku on ehtinyt jo muodostua vanhan laskutustavan mukaan ja siksi ei ole lähtenyt e-laskuna. Seuraavan laskun pitäisi tulla suoraan verkkopankkiisi, voit myös tarkistaa telia.fi -sivuilta kirjautumalla, mikä laskutustapa sinulla on käytössä.

masterfinn
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

E-laskusopimus on siis tehty jo 10.11. ja seuraava lasku on päivätty ja lähetetty sähköpostitse 22.11. eli 12 päivää e-laskusopimuksen tekemisen jälkeen. Voisi kuvitella, että laskutustavan muutos olisi jo ehtinyt päivittyä?

 

Omilla sivuillani laskutustapana lukee "Sähköinen" + sähköpostiosoite laskua varten. Muita laskutusvaihtoehtoja ei tarjota, "Muokkaa" -kohdassa voi muokata vain sähköpostiosoitetta.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

12 päivää on siinä välissä, mutta laskut kirjataan järjestelmästä ennenkuin ne lähtevät sinulle postiin. Joten lasku on todellisuudessa luotu jo ennen tuota 22.11. päivää. Nyt vielä kannattaa tarkistaa e-laskutus tiedot verkkopankista, että olet valinnut e-laskuttaja vaihtoehdoista: Telia laajakaistalaskutus, muutoin e-lasku ei kytkeydy Liigapaketille oikein.

masterfinn
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Laajakaistalaskutus oli valittuna e-laskusopimukseen täältä saadun ohjeen mukaisesti.

masterfinn
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Eipä tullut seuraavakaan lasku verkkopankkiin vaan sähköpostitse. Verkkopankissani näkyy tehdyt e-laskusopimukset, e-laskusopimus on tehty 10.11.2018, e-laskuttaja on Telia Finland Oyj ja maksun aihe on laajakaista-, lanka- ja yhteislasku.

 

Miksi ei toimi?

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2328 custom-general.kudos
  • 3615 custom-general.replies
  • 329 custom-general.solutions

Hei @masterfinn!

 

Oletko tehnyt e-laskun kytkennän seuraavan ohjeen mukaan:

LAAJAKAISTA-, KOTIPUHELIN- JA YHTEISLASKU

  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja yksilöintitiedon. Huom! Yhteislaskun yksilöintitieto saatetaan ilmoittaa laskulla muodossa 1234567/1/1. Yksilöintitieto kirjataan kuitenkin muodossa 1234567. Yksilöintitiedon sijaan laskustasi voi löytyä asiakastunnus, jota voit käyttää yksilöintitiedon sijaan..
  2. Kytke e-lasku omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Laajakaista, -lanka- ja yhteislasku.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja yksilöintitieto. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.

EN SAANUT E-LASKUA, VAIKKA TEIN SOPIMUKSEN

E-laskun kytkentä on ikävästi osunut liian lähelle seuraavan laskun muodostumista ja siksi olet saanut laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilaskuna tai sähköpostilaskuna).

Jos saat vielä toisenkin laskun vanhalla laskutustavalla, on e-laskun kytkentä verkkopankissasi jostain syystä epäonnistunut. Kytke e-lasku verkkopankissasi uudelleen ohjeiden mukaan. Jos haluat poistaa alkuperäisen kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Ellis881
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@masterfinn  kirjoitti:

Eipä tullut seuraavakaan lasku verkkopankkiin vaan sähköpostitse. Verkkopankissani näkyy tehdyt e-laskusopimukset, e-laskusopimus on tehty 10.11.2018, e-laskuttaja on Telia Finland Oyj ja maksun aihe on laajakaista-, lanka- ja yhteislasku.

 

Miksi ei toimi?



Saitko ratkaistua e-laskutuksen? Minulla ihan sama ongelma. Olen viime keväänä muuttanut e-laskuksi, mutta niinpä vain taas tuli spostiin.