E-lasku

  • 19 August 2016
  • 3 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei! Tilasin 08.09.2016 e-laskun verkkopankista (Pop-pankki), mutta edelleen minulle tulee postissa paperinen lasku eli 10 päivän jälkeen tilattua e-laskua. Verkkopankissa e-laskua näy. Näkyy vain tilatut e-laskut kohdalla.Missä mahtaa olla vika? Ei halua paperilaskun lähettämisestä maksaa.

3 kommenttia

Verkkopankissa e-laskua ei näy siis
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Hilalyildirim ja tervetuloa Klaaniin!


 


Oletko siis tilannut e-laskun 08.08.2016, kun ei ihan vielä syyskuussa olla?


 


Ongelmatilanteet


e-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt Soneralle ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).

Mikäli saat vielä seuraavankin laskun postitse paperilaskuna tai sähköpostilaskuna, on e-Laskun kytkentä jostain syystä epäonnistunut. Vaikka kytkentä näkyy verkkopankissasi, siinä olevat kytkentätiedot voivat olla virheelliset, eikä kytkentää ole voitu tehdä Soneran järjestelmiin kyseisillä tiedoilla. Tee kytkentä tässä tapauksessa kokonaan uudelleen verkkopankissasi. Jos haluat poistaa entisen (virheellisen) kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.

Kun teet kytkennän uudelleen, kiinnitä huomiota erityisesti seuraaviin asioihin:

Tarkasta, että teet kytkennän oikealla Laskutusaiheella (joissakin pankeissa terminä on Maksun aihe):



  • Soneran Matkapuhelinlaskuilla laskuttajana on TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe on Soneran matkapuhelin/nettitikku.

  • Soneran laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla laskuttajana on TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe on laajakaista-, lanka- ja yhteislasku.

  • Sonera Kaapeli-TV -laskuilla laskuttajana on TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe on Kaapeli-TV.

  • Sonera Rahoituksen laskuilla laskuttaja on TeliaSonera Finance Finland ja laskutusaihe on e-lasku.


Tarkasta, että teet kytkennän oikeilla tunnistetiedoilla:



  • Soneran Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero.

  • Soneran laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja laskulta löytyvä Yksilöintitieto.

  • Sonera Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on viimeisimmän laskun viitenumero.

  • Sonera Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on henkilötunnus.


 

Oho olen näppäillyt väärin toi kuukausi siis 08.08.
Mun verkkopankilla näkyi TeliaSonera Finance Finland jonka laskutusaihe oli Sonera rahoitus.

Vastaa