E-laskun käyttöönotto.

  • 11 December 2014
  • 17 kommenttia
  • 63 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Terve.

Haluaisin ottaa e-laskun käyttöön. Sitä tehdessä vaaditaan asiakasnumero ja sopimusnumero. Mikä on tämä sopimusnumero?

Omatsivut ovat matkapuhelimelle, eikä mikään oleellinen linkki toimi. Soittaessa asiakaspalveluun jono oli nolla minuuttia, mutta nauhoite ilmoitti palvelun olevan ruuhkainen ja potkaisi pihalle. Edes jonottaa ei voinut. Onko tosiaan ainoa tapa hoitaa asioita soneran kanssa raahautua kauppaan ja jonottaa puoli tuntia / vähäpätöinen asia? Perheemme maksaa yli sata euroa kuukaudessa soneran palveluista ja kaikki on hyvin kunhan ei tule ongelmia. Ongelmien hoito on aikaaviepää ja hankalaa. Viestejä lukiessa näin on ollut kauan eikä muutoksia näy. Onko todellisia toimenpiteitä menossa, jotta asiat paranevat? Raahaudunko minimaalisen kysymyksen takia tiskille tänä internetaikana?

17 kommenttia

Hei SaSa!

Ihan ensin käytkö korjaamassa tyhjän välilyönnin pois asiakasnumerostasi. Meille näkyy vain muutama numero josta ei selviä asiakasnumeroa. Pääsisimme sillä tarkistamaan mikä liittymä sinulla on voimassa jolle olet e-Laskusopimusta tekemässä.

Oletko katsonut e-Laskun kytkentäohjeet osoitteesta http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... sku/elasku ? Siellä ei tuosta sopimusnumerosta kyllä mainita, yleensä yksilöintitieto ja/tai viimeisimmän laskun viitenumero riittää.

Ja uskon että asia saadaan myös tätä kautta ratkaistuksi jotta sinun ei tarvitse liikkeeseen asti mennä.
Merja_J kirjoitti:
Hei SaSa!
Ihan ensin käytkö korjaamassa tyhjän välilyönnin pois asiakasnumerostasi. Meille näkyy vain muutama numero josta ei selviä asiakasnumeroa. Pääsisimme sillä tarkistamaan mikä liittymä sinulla on voimassa jolle olet e-Laskusopimusta tekemässä.


Moikka.

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Enpä voi mitään muuttaa. Minulla on omat sivut matkapuhelimelle eri asiakasnumerolla (3000298498) ja tämä keskustelu maksutv:n asiakasnumerolla (5959111).
Hei SaSa!

Aivan, sinulla on siis meiltä Kaapeli Tv -liittymä. Tässä ohjeet e-Laskun kytkemiseksi:

* Hae viimeisimmän paperilaskusi tilisiirto-osasta viitenumero.
* Kytke e-Lasku Kaapeli-TV-laskullesi omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe KAAPELI-TV.
* Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä.
* E-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt Soneralle ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
* Voit ottaa verkkopankissasi käyttöön e-Laskun yhteyteen lisäpalvelun, jossa pankki maksaa laskun loppusumman automaattisesti tililtäsi ilman erillistä hyväksymistä. Palvelun voit ottaa joko e-Laskun kytkennän yhteydessä tai myöhemmin.

Onnistuuko noilla ohjeilla? Käytäthän viitenumerona tuota -07142 loppuista viitenumeroa niin kytkennän pitäisi onnistua.
Kokeillaan.

Ainakin sain nyt lisättyä. Minulla myös oli jo kaapeli-tv siellä. Olin ilmeisesti koittanut homman jo tehdä. Poistin vanhan ja lisäsin uudelleen uusimmalla viitenumerolla.

Tuota sopimusnumeroa ja asiakasnumeroa järjestelmä muuten kysyy, jos yritän lisätä e-laskuttajan suoraan ilmestyvästä linkistä laskun maksamisen jälkeen. Jos taas haen erikseen laskuttajien joukosta ilman laskua nimellä, niin sitten pyytää viitenumeroa. Mukavan epäloogista.

Toivottavasti nyt kuitenkin toimisi. Kiitoksia.
Ja ei ole toiminut missään vaiheessa.

Olen niin hiilenä, että asiakkuus soneraan JA MYÖS (lähitapiola/s-pankki) pankkiin on vaakalaudalla. Tätä samaa asiaa on vatvottu puoli vuotta ja taas tuli paperilasku 2,90 euron laskutuslisällä. Minä sitten makselen näitä iloisena.

Soneralta käsketään olemaan yhteydessä pankkiin ja pankista soneraan. Kaikki kertoo, että riippuu toisesta. No jollei KUKAAN kummassakaan puljussa voi tätä asiaa korjata, niin miksi olen asiakas? Vastaus alkaa olemaan ilmeinen.

Tässä linkki kuvaruutukaappaukseen valtuutuksesta joka on VÄÄRÄ. https://drive.google.com/file/d/0B4Cu0I ... sp=sharing

Pankki tarjoaa tätä linkistä jossa lukee suunnilleen "voit lisätä e-laskuihin", kun on maksanut laskun. Jos menee erikseen tekemään valtuutuksen, niin sieltä löytyy tämä Kaapeli-TV valtuutus, jossa pyydetään viitenumero. Olen sen tehnyt ja sen jälkeen lasku tulee paperisena, kun sitä ennen olin sen saanut paperisesta sähköpostiin tulevaksi soittelemalla soneralle.

Mikä perkele tässä nyt oikein on ongelmana? Minä teen valtuutuksia ja odotan kaksi kuukautta kun eihän se heti vaikuta... samalla laskuja pukkaa milloin sähköpostista ja milloin paperisena mutta ei e-laskuna. Oikeasti... miten voi olla, että ei ehdi heti seuraavaan ajoon, jos jo ennen EDELLISEN laskun eräpäivää koittaa SEURAAVAA laskua e-laskulle?


Seuraava laskutuslisä saattaapi poistaa soneralta kahden asiakkaan puhelinliittymät, nettiliittymän ja kaapeli-tv liittymän. Vuodessa vajaat 2000€. Olen aivan kurkkuani myöten täynnä ratkaisemaan tätä asiaa. Miksi hommaa ei saada soneran ja pankin yhteistyöllä hoidettua. Osoittakaa halua ja hoitakaa se homma. Itse en tule tekemään tämän asian eteen enää yhtään retkeä pankkiin tai soneran tiskille tai tekemään valtuutuksia. Olen todella pettynyt siihen, että olen kaapeli-tv sopimuksen aikana maksellut myöhästymismaksuja ja laskutuslisiä toistakymmentä euroa kun en tiedä missä foorumissa milloinkin lasku luuraa tai se tulee tahtomattani paperisena.

Surkeaa.
Summa summarum.

Kytkös kaapeli-tv:n laskujen ja e-laskun välillä on jotenkin viallinen pankin ja soneran välillä. Jos tekisin sopimuksen pankin tarjoamalla tavalla, se sinällään toimisi, mutta sonera lähettää laskut eri aiheen kanssa. Näin en saa kytköstä aikaiseksi. En siis voi tehdä mitään asian ratkaisemiseksi.

Ehdotus:
1) Tehkää yhteistyötä mainitun pankkini (lähitapiola) kanssa, jotta kaapeli-tv:n laskun maksamisen jälkeen ehdotettu e-laskuvaltuutus menee oikeaan laskutusaiheeseen. Nyt ei mene, kuten edellisen viestin linkki kuvankaappaukseen osoittaa. Tämä kohta ei koske pelkästään minua vaan myös kaikkia tulevia e-laskun haluavia.

2) Tehkää minun luvalla kytkös pankin ja soneran välille e-laskujen käyttöön ottamiseksi.

3) Älkää koskeko mobiililaskutukseen! Se toimii!

4) Lähettäkää tyhjä lasku tai sentin lasku minulle (voin maksaa mielelläni jos 2.90 euron paperilaskut tällä loppuvat) ja todetkaa yhdessä pankin kanssa, että e-lasku tuli perille.

Tässä ratkaisuehdotus asian kuntoon saattamiseksi.
No comments?
Jahas.

Seuraava paperilasku on taas pöydällä. On se kumma. Edelliseen viestiin ei edes vastattu. Oliko liian tulikiven katkuinen?

Onko siellä joku tietoinen, että kun sähköpostilaskua yrittää e-muotoon ja se epäonnistuu niin alkaa lähtemään paperilaskuja à 2,90 €? Ja artisti maksaa. Ehdottaako joku hyvitystä, no ei tietenkään.

Asiakkaita uhataan sitten vaikka perinnällä ettei vain jää ropoakaan saamatta ajallaan, mutta palvelu voi olla mitä kuraa tahansa. Eilen ei edes tämä kaiken murheen alku edes suostunut poistamaan salausta kanavista.

Semmoinen tatti kasvaa otsalla, ettei paremmasta väliä.

Oliko siellä joku vielä halukas kommentoimaan vai laitetaanko kirjoitus lehteen ja erotaan pastillin maku suussa?

E-laskua valuttaessa verkkopankista pitäisi valita laskuttajaksi "Telia Company Finland Finance" ja "Sonera Rahoitus".

 

No, ainakaan Nordeassa ei ole tuon nimistä yritystä laskuttajavaihtoehdoissa ja sieltä vielä löytyvän vanhan muodon "TeliaSonera Finland Finance" käyttäminen aiheuttaa sen että maksu ei mene perille ja postista tipahtaa maksullinen paperilasku.

 

Olisi hienoa jos laskuttaja itse tietäisi minkä oman yhtiön nimi on ja ilmoittaisi sen pankille.

Moi @Pierrett ja tervetuloa Klaaniin! Laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland ja laskutusaiheeksi e-lasku. Tarkemmat ohjeet löytyvät sivuiltamme :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pierrett kirjoitti:

E-laskua valuttaessa verkkopankista pitäisi valita laskuttajaksi "Telia Company Finland Finance" ja "Sonera Rahoitus".


 


No, ainakaan Nordeassa ei ole tuon nimistä yritystä laskuttajavaihtoehdoissa ja sieltä vielä löytyvän vanhan muodon "TeliaSonera Finland Finance" käyttäminen aiheuttaa sen että maksu ei mene perille ja postista tipahtaa maksullinen paperilasku.


 


Olisi hienoa jos laskuttaja itse tietäisi minkä oman yhtiön nimi on ja ilmoittaisi sen pankille.




OP:ssa minulla ei ole ongelmia e-laskutuksen kanssa. Olethan tietoinen @Pierrett, että laskutustavaksi voit valita sähköpostilaskun paperilaskun (pl. maksukehotuskirje) sijaan? Muuttaminen onnistuu kätevästi liittymän omistajana Omilla Sivuilla: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/  (Asiakkuuteni > Laskutustiedot)


 


Jos Sonera Rahoitus käytössä, niin Omien Sivujen kautta pääsee sinne. Sonera Rahoitus -sivulla se löytyy kohdasta "Hallinnoi asetuksia".


 


Soneran 24/7 chat-asiakaspalvelija on tarvittaessa apuna :)

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....

 

Tele Finland /TeliaSonera Finland OyjTeleFinland matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finance FinlandSonera Rahoitus 
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans ABSonera Kotikuitulaina 
TeliaSonera Finland OyjLaajakaista-, lanka- ja yhteislasku 
TeliaSonera Finland OyjKaapeli-TV 
TeliaSonera Finland OyjSonera matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finland OyjHelpson - tekninen tukipalvelu 

 

Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pierrett kirjoitti:

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....


 








































Tele Finland /TeliaSonera Finland Oyj TeleFinland matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland Sonera Rahoitus Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans AB Sonera Kotikuitulaina Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Kaapeli-TV Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Sonera matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Helpson - tekninen tukipalvelu Tilaa e-lasku

 


Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.


 




Siitä vaan tilaamaan @Pierrett tarvitsemasi e-laskutukset :)


 


Sonera Rahoitus >









TeliaSonera Finance Finland  Sonera Rahoitus

 


Matkapuhelinlasku >










TeliaSonera Finland Oyj  Sonera matkapuhelin/nettitikku  Tilaa e-lasku

 


Laajakaista >










   








TeliaSonera Finland Oyj  Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku  Tilaa e-lasku


 


 


Tarkasta, että teet kytkennän oikeilla tunnistetiedoilla:



  • Soneran Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat:

    1. viimeisimmän laskun viitenumero

    2. yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero



  • Soneran laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat:

    1. viimeisimmän laskun viitenumero

    2. laskulta löytyvä Yksilöintitieto



  • Sonera Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on:

    1. viimeisimmän laskun viitenumero



  • Sonera Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on:

    1. henkilötunnus




 

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku :-)

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland :-)

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  :-)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku :-)


 


Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland :-)


 


Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  :-)


 




Mielestäni noiden pitäisi toimia edelleen. Edelleen laskutustavan voit muuttaa Omilla Sivuilla sähköpostiksi niin ei tule jatkossa kirjeenä (pl. maksukehoitukset) :)


 


Omilla Sivuilla onnistuu myös laskujen maksaminen tarvittaessa :smileywink:


@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku :-)


 


Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland :-)


 


Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  :-)


 




Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.


Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@MiaSL kirjoitti:


@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku :-)


 


Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland :-)


 


Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  :-)


 




Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.


Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.




Tässä ohjeet sähköpostilaskutuksen kytkemiseen Omilla Sivuilla:


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sahkopostilaskun-kytkeminen-Omilla-Sivuilla?id=1332

Vastaa