Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SaSa_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

E-laskun käyttöönotto.

Terve.

Haluaisin ottaa e-laskun käyttöön. Sitä tehdessä vaaditaan asiakasnumero ja sopimusnumero. Mikä on tämä sopimusnumero?

Omatsivut ovat matkapuhelimelle, eikä mikään oleellinen linkki toimi. Soittaessa asiakaspalveluun jono oli nolla minuuttia, mutta nauhoite ilmoitti palvelun olevan ruuhkainen ja potkaisi pihalle. Edes jonottaa ei voinut. Onko tosiaan ainoa tapa hoitaa asioita soneran kanssa raahautua kauppaan ja jonottaa puoli tuntia / vähäpätöinen asia? Perheemme maksaa yli sata euroa kuukaudessa soneran palveluista ja kaikki on hyvin kunhan ei tule ongelmia. Ongelmien hoito on aikaaviepää ja hankalaa. Viestejä lukiessa näin on ollut kauan eikä muutoksia näy. Onko todellisia toimenpiteitä menossa, jotta asiat paranevat? Raahaudunko minimaalisen kysymyksen takia tiskille tänä internetaikana?
17 vastausta
IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Moi @Pierrett ja tervetuloa Klaaniin! Laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland ja laskutusaiheeksi e-lasku. Tarkemmat ohjeet löytyvät sivuiltamme 🙂

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Pierrett kirjoitti:

E-laskua valuttaessa verkkopankista pitäisi valita laskuttajaksi "Telia Company Finland Finance" ja "Sonera Rahoitus".

 

No, ainakaan Nordeassa ei ole tuon nimistä yritystä laskuttajavaihtoehdoissa ja sieltä vielä löytyvän vanhan muodon "TeliaSonera Finland Finance" käyttäminen aiheuttaa sen että maksu ei mene perille ja postista tipahtaa maksullinen paperilasku.

 

Olisi hienoa jos laskuttaja itse tietäisi minkä oman yhtiön nimi on ja ilmoittaisi sen pankille.


OP:ssa minulla ei ole ongelmia e-laskutuksen kanssa. Olethan tietoinen @Pierrett, että laskutustavaksi voit valita sähköpostilaskun paperilaskun (pl. maksukehotuskirje) sijaan? Muuttaminen onnistuu kätevästi liittymän omistajana Omilla Sivuilla: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/  (Asiakkuuteni > Laskutustiedot)

 

Jos Sonera Rahoitus käytössä, niin Omien Sivujen kautta pääsee sinne. Sonera Rahoitus -sivulla se löytyy kohdasta "Hallinnoi asetuksia".

 

Soneran 24/7 chat-asiakaspalvelija on tarvittaessa apuna 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Pierrett
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....

 

Tele Finland /TeliaSonera Finland OyjTeleFinland matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finance FinlandSonera Rahoitus 
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans ABSonera Kotikuitulaina 
TeliaSonera Finland OyjLaajakaista-, lanka- ja yhteislasku 
TeliaSonera Finland OyjKaapeli-TV 
TeliaSonera Finland OyjSonera matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finland OyjHelpson - tekninen tukipalvelu 

 

Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Pierrett kirjoitti:

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....

 

Tele Finland /TeliaSonera Finland Oyj TeleFinland matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland Sonera Rahoitus Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans AB Sonera Kotikuitulaina Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Kaapeli-TV Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Sonera matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Helpson - tekninen tukipalvelu Tilaa e-lasku

 

Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.

 


Siitä vaan tilaamaan @Pierrett tarvitsemasi e-laskutukset 🙂

 

Sonera Rahoitus >

TeliaSonera Finance Finland  Sonera Rahoitus

 

Matkapuhelinlasku >

TeliaSonera Finland Oyj  Sonera matkapuhelin/nettitikku  Tilaa e-lasku

 

Laajakaista >

   
TeliaSonera Finland Oyj  Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku  Tilaa e-lasku

 

 

Tarkasta, että teet kytkennän oikeilla tunnistetiedoilla:

  • Soneran Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
    2. yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero
  • Soneran laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
    2. laskulta löytyvä Yksilöintitieto
  • Sonera Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
  • Sonera Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on:
    1. henkilötunnus

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Pierrett
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Mielestäni noiden pitäisi toimia edelleen. Edelleen laskutustavan voit muuttaa Omilla Sivuilla sähköpostiksi niin ei tule jatkossa kirjeenä (pl. maksukehoitukset) 🙂

 

Omilla Sivuilla onnistuu myös laskujen maksaminen tarvittaessa Hymiö Silmänisku

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions


@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.

Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1745 custom-general.kudos
  • 2225 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions


@MiaSL kirjoitti:

@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.

Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.


Tässä ohjeet sähköpostilaskutuksen kytkemiseen Omilla Sivuilla:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sahkopostilaskun-kytkeminen-Omilla-Sivuilla?id=1332

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich