Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66040
Kirjoituksia 178700

E-laskun käyttöönotto.



E-laskun käyttöönotto.

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

E-laskun käyttöönotto.

1/18
Terve.

Haluaisin ottaa e-laskun käyttöön. Sitä tehdessä vaaditaan asiakasnumero ja sopimusnumero. Mikä on tämä sopimusnumero?

Omatsivut ovat matkapuhelimelle, eikä mikään oleellinen linkki toimi. Soittaessa asiakaspalveluun jono oli nolla minuuttia, mutta nauhoite ilmoitti palvelun olevan ruuhkainen ja potkaisi pihalle. Edes jonottaa ei voinut. Onko tosiaan ainoa tapa hoitaa asioita soneran kanssa raahautua kauppaan ja jonottaa puoli tuntia / vähäpätöinen asia? Perheemme maksaa yli sata euroa kuukaudessa soneran palveluista ja kaikki on hyvin kunhan ei tule ongelmia. Ongelmien hoito on aikaaviepää ja hankalaa. Viestejä lukiessa näin on ollut kauan eikä muutoksia näy. Onko todellisia toimenpiteitä menossa, jotta asiat paranevat? Raahaudunko minimaalisen kysymyksen takia tiskille tänä internetaikana?
Vastaa
0 tykkäystä
17 vastausta

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

11/18

Moi @Pierrett ja tervetuloa Klaaniin! Laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland ja laskutusaiheeksi e-lasku. Tarkemmat ohjeet löytyvät sivuiltamme 🙂

Vastaa

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 079 kpl

12/18

@Pierrett kirjoitti:

E-laskua valuttaessa verkkopankista pitäisi valita laskuttajaksi "Telia Company Finland Finance" ja "Sonera Rahoitus".

 

No, ainakaan Nordeassa ei ole tuon nimistä yritystä laskuttajavaihtoehdoissa ja sieltä vielä löytyvän vanhan muodon "TeliaSonera Finland Finance" käyttäminen aiheuttaa sen että maksu ei mene perille ja postista tipahtaa maksullinen paperilasku.

 

Olisi hienoa jos laskuttaja itse tietäisi minkä oman yhtiön nimi on ja ilmoittaisi sen pankille.


OP:ssa minulla ei ole ongelmia e-laskutuksen kanssa. Olethan tietoinen @Pierrett, että laskutustavaksi voit valita sähköpostilaskun paperilaskun (pl. maksukehotuskirje) sijaan? Muuttaminen onnistuu kätevästi liittymän omistajana Omilla Sivuilla: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/  (Asiakkuuteni > Laskutustiedot)

 

Jos Sonera Rahoitus käytössä, niin Omien Sivujen kautta pääsee sinne. Sonera Rahoitus -sivulla se löytyy kohdasta "Hallinnoi asetuksia".

 

Soneran 24/7 chat-asiakaspalvelija on tarvittaessa apuna 🙂

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

13/18

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....

 

Tele Finland /TeliaSonera Finland OyjTeleFinland matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finance FinlandSonera Rahoitus 
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans ABSonera Kotikuitulaina 
TeliaSonera Finland OyjLaajakaista-, lanka- ja yhteislasku 
TeliaSonera Finland OyjKaapeli-TV 
TeliaSonera Finland OyjSonera matkapuhelin/nettitikku 
TeliaSonera Finland OyjHelpson - tekninen tukipalvelu 

 

Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.

Vastaa
0 tykkäystä

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 079 kpl

14/18

@Pierrett kirjoitti:

Jepjep, löytyy seuraavat mahdollisuudet....

 

Tele Finland /TeliaSonera Finland Oyj TeleFinland matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland Sonera Rahoitus Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finance Finland, filial till TeliaSonera Finans AB Sonera Kotikuitulaina Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Kaapeli-TV Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Sonera matkapuhelin/nettitikku Tilaa e-lasku
TeliaSonera Finland Oyj Helpson - tekninen tukipalvelu Tilaa e-lasku

 

Nordeasta vastasivat happamasti että ei ole heidän asiansa muutella noita. Taitaa olla sitten asiakkaan vastuulla.

 


Siitä vaan tilaamaan @Pierrett tarvitsemasi e-laskutukset 🙂

 

Sonera Rahoitus >

TeliaSonera Finance Finland  Sonera Rahoitus

 

Matkapuhelinlasku >

TeliaSonera Finland Oyj  Sonera matkapuhelin/nettitikku  Tilaa e-lasku

 

Laajakaista >

   
TeliaSonera Finland Oyj  Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku  Tilaa e-lasku

 

 

Tarkasta, että teet kytkennän oikeilla tunnistetiedoilla:

  • Soneran Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
    2. yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero
  • Soneran laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
    2. laskulta löytyvä Yksilöintitieto
  • Sonera Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on:
    1. viimeisimmän laskun viitenumero
  • Sonera Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on:
    1. henkilötunnus

 

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

15/18

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 

Vastaa
0 tykkäystä

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 079 kpl

16/18

@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Mielestäni noiden pitäisi toimia edelleen. Edelleen laskutustavan voit muuttaa Omilla Sivuilla sähköpostiksi niin ei tule jatkossa kirjeenä (pl. maksukehoitukset) 🙂

 

Omilla Sivuilla onnistuu myös laskujen maksaminen tarvittaessa Hymiö Silmänisku

Vastaa
0 tykkäystä

Ex-telialainen
Viestejä 734 kpl

17/18

@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.

Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.

Vastaa

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 079 kpl

18/18

@MiaSL kirjoitti:

@Pierrett kirjoitti:

Kuten viestistäni voi lukea, laskuttajaksi valittu TeliaSonera Finance Finland  ei lopulta kelpaa, lasku ei mene maksuun vaan postissa tulee maksullinen paperilasku 🙂

 

Kuten IlariJR vastasi, laskuttajaksi pitää valita Telia Finance Finland 🙂

 

Verkkopankissa ei vaan ole valittavana tuota oikeaa laskuttajan nimeä "Telia Finance Finland"  🙂

 


Onpahan omituista, kyllä näiden kytkeminen on aiemmin onnistunut myös Nordean verkkopankissa. Olitko milloin tehnyt tuon kytkennän, onko mahdollista että se ei ehtinyt seuraavaksi lähdössä olleeseen laskuun, ja sen vuoksi tuli paperilasku? Näkyykö e-laskusopimus kuitenkin verkkopankissa voimassaolevana?
Tuossa nyt voisi tehdä niin, että käy laittamassa lasku varmuuden vuoksi Omien Sivujen kautta sähköpostilaskuksi. Tällä vältetään ainakin tämä paperilaskulisä. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia Omille Sivuille, saat ne luotua verkkopankkitunnuksillasi helposti.

Voisi seurata että tuleeko seuraava lasku e-laskuna vai ei. Jos ei edelleenkään tule, voisi kytkentää yrittää vielä uudelleen.


Tässä ohjeet sähköpostilaskutuksen kytkemiseen Omilla Sivuilla:

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sahkopostilaskun-kytkeminen-Omilla-Sivuilla?id=1332

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.