Epämääräinen laskutus


Koti teevee laskuni ovat yllättäen nousseet ja minua laskutetaan kanavista joita minulla ei edes ole.

Tämä on myönnetty chatin kautta olleessa keskustelussa mutta mitään ei ole tapahtunut. Juuri tuli taas uusi lasku 14e ja risat kanavista ja myöhästymismaksu päälle. 

Koti tv palvelu ja laajakakaistan yhteishintakin noussut yllättäen yli 60e kk??

Sonera jos hoitaa asiansa tällä tavalla niin eikös minulla ole oikeus irtisanoa sopimus?

Turhasta ei huvittaisi maksaa pätkääkään ja luulen kyllä että löytyy myös semmoinen palveluntarjoaja jolta saa vastinetta rahoilleen eikä tarvitse maksaa tyhjästä


19 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@matruusii kirjoitti:

Koti teevee laskuni ovat yllättäen nousseet ja minua laskutetaan kanavista joita minulla ei edes ole.

Tämä on myönnetty chatin kautta olleessa keskustelussa mutta mitään ei ole tapahtunut. Juuri tuli taas uusi lasku 14e ja risat kanavista ja myöhästymismaksu päälle. 

Koti tv palvelu ja laajakakaistan yhteishintakin noussut yllättäen yli 60e kk??

Sonera jos hoitaa asiansa tällä tavalla niin eikös minulla ole oikeus irtisanoa sopimus?

Turhasta ei huvittaisi maksaa pätkääkään ja luulen kyllä että löytyy myös semmoinen palveluntarjoaja jolta saa vastinetta rahoilleen eikä tarvitse maksaa tyhjästä


Hei @matruusii,

 

Näissä tilanteissa suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä Soneran asiakaspalveluun p. 0200 1 7000 tai jättämällä yhteydenottopyynnön. Silloin ongelmasi ratkeaa alta aikayksikön! :)

Vai ratkeaako? Soneralla ei tunnu olevan halua ratkaista ongelmaa vaan lisää laskuja tulee. Edellisen kyselyn jälkeen en ole varma onko kanavista laskutettu nyt jopa kahteen kertaan. Koti tv laskun yhteydessä ja erillisellä laskulla. Seuraavaksi varmaan kolmesti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olen täysin varma. Olen monesti hoitanut erilaisia laskutus- ja liittymäasioiden ongelmatilanteissa puhelimitse. Olen aina saanut hyvää palvelua ja ongelmat ovat ratkaistu aika nopsasti :)

Selviäähän se sillä että uusi 24kk sopimus tarjoushinnalla. Eli taas 24kk ansassa.

Vanhoille asiakkaille saa ilmeisti nostaa kk maksuja kesken sopimiskauden 69e kk  ja sen lisäksi veloittaa olemattomista kanavoista jonka jälkeen kun asiakas valittaa niin ollaan pahoillamme ja tehdään uusi sopimus ettei asiakas vaan pääse sopimuksestaan irti. Vaihtoehtona tietysti maksaa tupla hintaa vielä vuoden jostain käsittämättömästä syystä mitä eivät itsekkään tienneet.

Paljonko muilla maksaa laajakaista + koti tv kuukaudessa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Morjesta matruusii ja tervetuloa Klaaniin :)


 


Kuten @Sekunti opastikin niin tällaisissa asioissa rohkeasti vain yhteys asiakaspalveluun niin saadaan homma ratkaistua.



@matruusii kirjoitti:

Selviäähän se sillä että uusi 24kk sopimus tarjoushinnalla. Eli taas 24kk ansassa.


Vanhoille asiakkaille saa ilmeisti nostaa kk maksuja kesken sopimiskauden 69e kk  ja sen lisäksi veloittaa olemattomista kanavoista jonka jälkeen kun asiakas valittaa niin ollaan pahoillamme ja tehdään uusi sopimus ettei asiakas vaan pääse sopimuksestaan irti. Vaihtoehtona tietysti maksaa tupla hintaa vielä vuoden jostain käsittämättömästä syystä mitä eivät itsekkään tienneet.


Paljonko muilla maksaa laajakaista + koti tv kuukaudessa?




Kesken määräaikaisen sopimuksen palvelun hinta ei nouse. Näkemättä tietojasi on vaikea sanoa mistä johtuu tuo 69 euron hinnannousu, veikkaan että se on mahdollisesti joku lisäpalvelu kuten esim. kanavapaketti. Voi olla niinkin että määräaikainen sopimus ja sen aika umpeutui ja palvelulle tuli voimaan sen normalit hinnat.


 


Mutta nämä kaikki ovat puhtaasti arvailuja, asiakaspalvelun kanssa näihin tulee kyllä selvyys.

Vanhaa sopimusta oli kylläkin vielä melkein vuosi jäljellä joten ei ainakaan siitä syystä noussut että sopimus olisi loppunut. Jos olisi niin olisin irtisanoutunut palvelusta.

Kanavoista kyllä laskutettiin joita minulla ei edes ollut. Tämä myös myönnettiin soneran puolesta mutta asialle ei tehty mitään muuta kun lähetettiin uusi erillinen lasku kanavoista eräpäivänä heti ja myöhästymismaksu päälle.

Ei näköjään voi luottaa pätkääkään vaan täytyy käydä kaikki laskut läpi niin näen olenko maksanut teille kuinka paljon liikaa.

Kuluttajasuojaan tekisi mieli ottaa yhteyttä ja pyytää sopimuksen purkua jos ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. 

Saittepa taas minut 24kk ansaan uuden sopimuksen kera.

Näinkö niitä sopimuksia teillä on tapana tehdä? Tarjotaan sovintoa uudella pidemmällä sopimuksella

Niin siis tuo 69e oli perusmaksu jonka päälle tulivat vielä kanavista lasku joita minulla ei edes ollu jolloin hinta oli jo joitain senttejä vailla 80e.  Kohtuullista, eikö?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ok. En spekuloi enempää koska se on turhaa, pitäisi nähdä asiakastietosi. Oudolta kyllä kuulostaa.


 


Otahan reilusti yhteyttä asiakaspalveluun vaikka huomenna, tähän ei mitään kuluttajaneuvojaa tarvita :)

Tässä nyt on jo painittu sen verran asian kanssa että ainoo vaihtoehto on kuluttajasuoja ja sitä kautta tein reklamaation.

Asian piti ties monennen kerran jo hoitua mutta tänään taas tuli postilaatikosta kanavapaketista lasku mitä minulla ei ole ja koti tv:n lasku vanhalla hinnalla vaikka luvattiin tarjoushinnalla.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Jos sulla on määräaikainen sopimus ja muutat kanavapaketteja, niin ne ei vaihdu ennenkuin määräaika on mennyt umpeen. Itse en muistanut milloin menee umpeen määräaika ja muutin pakettia, se ei muuttunut kuin vasta parin kuukauden päästä, kun vanha sopimus meni umpeen.

Kun oli määräaikainen niin hinnat oli 29,90 netti ja 9,90 viihdepaketti.

Kun en ottanut määräaikaa, hinnat 39,90 netti ja 9,90 viihdepaketti.

Kun kaapeli-tv tuli taloon, hinnat 9,90 netti ja 9,99 viihdepaketti.

 

Asia ilman muuta olisi selvinnyt asiakaspalvelun kautta, joko soittamalla tai laittamalla meille viestiä vaikkapa Facebookin kautta. Mutta kyllähän se hoidettua saadaan kuluttaja-asiamiehenkin kanssa, mielellään tietysti heidänkin kanssa asioista keskustellaan :smileyhappy:

Asia olisi selvinnyt asiakaspalvelun kautta? Monestikkohan olen sitä yrittänyt asiakaspalvelun kautta hoitaa eikä ole vieläkään selvinny. 

Lupaillaan kyllä mutta mikään ei muutu. 

Koti tv laskulla oleva kanavapakettin hinta jota minulla ei ole hyvitettiin mutta silti siitä lähetettiin erillinen lasku. 

Melkosta hyvitystä, eikö? Olen maksanu ties kuinka monta kanavapaketin laskua mitä se nyt on vähä päälle kymppi ettei tarvitse perinnän kanssa taistella. 

 

 

 

Pyydä asiakaspalvelun esimiestä soittamaan. Ne yleensä tajuaakin jotain.

Tuo on vähäistäsiihen verrattuna, että meille tulee 76€ lasku sopimuksesta jota en ole edes tehnyt koskaan. Eivät peru laskua missään palveluissa, eivät muka näe missään etteikö  sopimusta olisi tehty. Reklamaatio pitää kai tehdä sitten teliasoneraan vaasaan ja luultavasti joudun myös tekemään ilmoituksen kuluttajaviranomaiselle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Moi @Kaarlo73 ja tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan ja etsimään tietoa!


 


Olethan ollut meidän asiakaspalveluun yhteydessä jotain asiointikanavaamme pitkin? Kaikista sopimuksista lähtee asiakkaalle aina mustaa valkoisella joko sähköpostiin tai perinteisesti paperipostilla. Laskulla puolestaan on palvelut eritelty omille riveilleen (jos lasku koostuu useammasta palvelusta), jotta asiakas näkee mistä laskun loppusumma koostuu. 

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun kahdesti. Cattiin, uuden sopimuksen tehneeseen paikkaan marketissa, laskutukseen, mutta en todellakaan ole uusinut määräaikaista sopimusta jonka väitetään minun tehneen  vaan olen tehnyt uuden sopimuksen ja palauttanut sovitusti vanhat laitteet takaisin telialle jauudet olen maksanut kertamaksulla  uudet laitteet ovat kokonaan edillainen palvelu kui edellinen. Joten minulla ei todellakaan ole edes mahdollisuutta entiseen palveluun jonka minun väitetään tehneen kahdeksi vuodeksi eteenpäin 


@Kaarlo73@  kirjoitti:

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun kahdesti. Cattiin, uuden sopimuksen tehneeseen paikkaan marketissa, laskutukseen, mutta en todellakaan ole uusinut määräaikaista sopimusta jonka väitetään minun tehneen  vaan olen tehnyt uuden sopimuksen ja palauttanut sovitusti vanhat laitteet takaisin telialle jauudet olen maksanut kertamaksulla  uudet laitteet ovat kokonaan edillainen palvelu kui edellinen. Joten minulla ei todellakaan ole edes mahdollisuutta entiseen palveluun jonka minun väitetään tehneen kahdeksi vuodeksi eteenpäin 




Ikävä kuulla, ettei homma ole selvinnyt asiakaspalvelunkaan kautta. Sinulla on toki mahdollisuus tehdä asiasta reklamaatio. Tämä onnistuu näppärimmin, kun lähetät meille palvelupyynnön Omien Sivujen kautta kirjautumalla telia.fi:hin. Toki voit tehdä sen myös kirjallisena. Osoitetiedot löydät täältä. Toivottavasti asia tulee viimeistään sitä kautta kuntoon.

Telia on kyllä ansioitunut hienosti asioiden sotkemisessa! Siirsin joulukuussa 6 liittymääni Elisalta Telialle, säästinhän siinä lähes 10€ per kk. Ei olisi kannattanut! Näin jälkikäteen sanottuna siis.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun tuon siirron jälkeen pitkästi yli kymmenen kertaa, sekä chatillä että puhelimitse. Viimeksi viime viikolla. Heti ensimmäisenä huomasin, että kaikkia minulle tarjottuja ja tilaamani liittymätyyppejä ei ollut edes olemassa, joten siellä oli laitettu voimaan huomattavasti kalliimpia "vastaavia" (not!), ja sanomattakin on selvää että muillakaan liittymillä tarjotut hinnat eivät olleet voimassa, vaan laskua alkoi kertyä listahinnoilla. Ja jokainen varmasti arvaa miten luvatut 0 euron kytkentämaksut oli laitettu. Tämä sama show on jatkunut viime viikkoon asti. Nyt jännityksellä odotan seuraavaa laskua, netistä en jaksa tuota enää tarkistella, mitä sitä suotta masentamaan itseään. 

Vaimon älykelloon tilaamani multi-SIM liittymän hankkimisesta ja kytkemisestä käyttöön saisi kirjoitettua useammankin sketsin, milloin on puhelin lakannut toimimasta ja vain kellolla pystynyt soittamaan, välillä kellossa oli ihan oma liittymä (tietty 200M datalla jne täysihintainen). 

Kaiken kaikkiaan, kyllä on Elisaa ikävä.


@hkaivos@  kirjoitti:

Telia on kyllä ansioitunut hienosti asioiden sotkemisessa! Siirsin joulukuussa 6 liittymääni Elisalta Telialle, säästinhän siinä lähes 10€ per kk. Ei olisi kannattanut! Näin jälkikäteen sanottuna siis.


Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun tuon siirron jälkeen pitkästi yli kymmenen kertaa, sekä chatillä että puhelimitse. Viimeksi viime viikolla. Heti ensimmäisenä huomasin, että kaikkia minulle tarjottuja ja tilaamani liittymätyyppejä ei ollut edes olemassa, joten siellä oli laitettu voimaan huomattavasti kalliimpia "vastaavia" (not!), ja sanomattakin on selvää että muillakaan liittymillä tarjotut hinnat eivät olleet voimassa, vaan laskua alkoi kertyä listahinnoilla. Ja jokainen varmasti arvaa miten luvatut 0 euron kytkentämaksut oli laitettu. Tämä sama show on jatkunut viime viikkoon asti. Nyt jännityksellä odotan seuraavaa laskua, netistä en jaksa tuota enää tarkistella, mitä sitä suotta masentamaan itseään. 


Vaimon älykelloon tilaamani multi-SIM liittymän hankkimisesta ja kytkemisestä käyttöön saisi kirjoitettua useammankin sketsin, milloin on puhelin lakannut toimimasta ja vain kellolla pystynyt soittamaan, välillä kellossa oli ihan oma liittymä (tietty 200M datalla jne täysihintainen). 


Kaiken kaikkiaan, kyllä on Elisaa ikävä.




Todella ikävä kuulla, että homma on lähtenyt näin heikosti käyntiin meidän osalta. Luvattiinko ylimääräiset veloitukset hyvittää ja onko asia niiltä osin saatu jo kuntoon? Entäs vieläkö multi-SIMin kanssa on ongelmia? Näin Yhteisössä emme valitettavasti pääse asiakastietoihin käsiksi, mutta mieluusti autetaan yleisellä tasolla tarvittaessa. Joka tapauksessa pahoittelut omasta puolestani kokemistasi ongelmista.

Vastaa