Etätallennus tai toistuva tallennus


Haluan tehdä toistuvia tallennuksia, ettei joka ikinen päivä tarvitse erikseen napsutella kymppiuutisia tallennukseen. Minulla on Telia-TV boxi, appi, tallennuspalvelu ja Telian 1000M kuitu.  Kirjautuminen sivulle https://www.telia.fi/palvelut/ohjelmaopas ei toimi. Pitääkö minun vielä kaiken muun lisäksi tilata joku ihme etätallennuspalvelu? Miksi teette asiat näin vaikeiksi?

 

Palvelua ei voida näyttää

Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla joilla ei tietojemme mukaan ole Telia TV:n etätallennuspalvelua. Jos sinulla on kyseinen palvelu, tarkista että olet kirjautunut palveluun Telia-tunnuksella. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

49 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Hei @tapanisaarinen https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas on tosiaan se sivusto josta tallennukset voi tehdä etänä ja asettaa myös toistuvais tallennuksia. Toimivuus vaatii Tallennuspalvelun jonka mainitsit löytyvän.


 


Oletko sivustolle kirjautunut samalla tunnuksella kuin esimerkiksi www.telia.fi/kirjaudu eli omille sivuille?


Mikäli kirjautuminen ei toimi voitko testata kirjautumista toisella selaimella?


 

Olen kirjautunut samalla tunnuksella kuin Telian sivuille. Telia-tv salasanalla kirjautuminen ei onnistu, mutta Telia-tunnuksen salasanalla onnistuu. Silti tuo ohjelmaoppaan etätallennus antaa tuollaisen virheen.

Ovatko tallennuspalvelu ja "etätallennuspalvelu" samoja asioita? Tallennuspalvelu minulla on, mutta Etätallennuspalvelun tilausmahdollisuutta en ole mistään löytänyt.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

TeliaTV:n salasanalla kirjautuminen omille sivuille ei onnistu. Jos etätallennusta haluaa käyttää, tulee Telian sivuille kirjautua joko laajakaistan käyttäjätunnuksella, itse luomallasi Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai nettipankkitunnuksilla.


 


TeliaTV digiboksi laajakaistalla-tuotteen tallennuspalveluun kuuluu etätallennus. Pelkkään TeliaTV digiboksi-tuotteeseen etätallennus ei kuulu. Tarkistaisitko vielä liittymätiedoistasi kumpi palvelu sinulla on käytössäsi: TeliaTV digiboksi laajakaistalla vai TeliaTV digiboksi? 

Jos Telia-TV laajakaistalla jostain kumman syystä on eri palvelu kuin Telia-TV ja laajakaista, niin tuota kombinaatiopalvelua ei Telian sivuilta pysty tilaamaan. On täysin käsittämätöntä muutenkin, että on tuollainen rajoitus, jos jo kannan telialle tahaa palvelusta, gigaisesta kuidusta ja useammasta mobiililiittymästä. Kannattaisi hieman selkeyttää tuotevalikoimaa, jos meinaa saada jotain kaupaksi ja meinaa pitää asiakkaat. Ei tarvita kovin kummoista kilpailevaa palvelua, niin asiakkaat äänestävät aika äkkiä jaloillaan. Sen verran sekavat ja olemattomasti kehitetyt palvelut Telialla.

Noista tunnuksista olen asiakaspalvelulla ja tällä foorumillakin yrittänyt selittää, että olen kokeillut molempia ja vain Telian tunnuksilla pääsee kirjautumaan. Kukaan ei vaan tunnu haluavan auttaa minua saamaan tuota salaperäistä tuotetta, joka vaaditaan Etätallennukseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +14

Etätallennus https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas sivustolla toimii vain jos sinulla on tilattu TeliaTV laajakaistalla. Eli toisin sanottuna IPTV tekniikalla tuotettu palvelu.


 


https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas sivustolle ei kuulu päästä kirjaantumaan TeliaTV palvelun tunnuksilla. Sivustolle kirjaudutaan Telia tunnuksella, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Sivuston tulisi herjata mikäli tilaamasi palvelu ei tue etätallennusta sivusrton kautta.


 


Palvelu on toistaiseksi näin jouduttu toteuttamaan koska tarjoamme TeliaTV palvelua kolmella eri tekniikalla ja alustalla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Aika jännä, kun esimerkiksi Elisa Viihteessä toistuvia tallennuksia voi asettaa suoraan digiboksin ohjelmaoppaasta. Mikä tässä on Telialle niin vaikeaa, että sama ei voisi toimia Telian digiboksin ohjelmaoppaan kautta? Tietysti Elisalla voi tehdä toistuvia tallennuksia myös puhelimen sovelluksen kautta. Näppärää, mutta ilmeisesti liian vaikeaa Telialle? Vastausta, kiitos!

Teknisesti tuollaisessa toiminnossa ei ole mitään vaikeaa. Joku startup-yritys lisäisi tuollaisen toiminnon päivässä sekä webbiin, että mobiilin. Vaikuttaa lähinnä siltä, että koko Telia TV -palvelun kehitys on nollaprioriteetilla.

Ihan IPTV:llä se Apple TV:hen tulee, kuten myös Telian digiboxiin ja mobiiliappiinkin. Ei meillä antenninjohtoa ole viimeiseen kymmeneen vuoteen mennyt yhteenkään laitteeseen ja antenni on katolla ja aikoja sitten vanhentunut. Olisi todella mukava, jos joku viimein kertoisi, mitä minun pitää tilata, että saan tehtyä toistuvia tallennuksia. Ei tämän nyt näin vaikeaa pitäisi olla.

@tapanisaarinen Sinulla tulee tilata Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu jotta saat tuon tallennuksen toimimaan. Täältä pääset tarkistamaan osoitteella saatko sitä käyttöösi. Kohdasta Digiboksi Telian Laajakaistalla ja painamalla Tarkista-nappia.

Tarkistin ja vaihtoehdot ovat joko 1000M kuitu (yllätys, yllätys) tai sitten Telia-TV + 100M kuitu. Eli minun pitäisi vaihtaa gigainen Telian kuituni satamegaiseen saadakseni toistuvat talletukset? Tämä muuttuu koko ajan järjettömämmäksi. Minulla on jo sekä Telian kuitu, että Telia-TV, joten eikö niitä nyt saa yhdistettyä sellaiseksi tuotteeksi, että tämä palvelu olisi saatavilla? Tiedän, että tämä on todella paljon pyydetty näin vuonna 2020.

Saat Telia Tv digiboksi laajakaistalla palvelun käyttöön myös tuohon 1000M kuituun. Ottaisitko yhteyttä tästä meihin niin voidaan tarkistaa tilanne ja tehdä tarvittavat muutokset.

No niin, nyt on teknisessä tilassa yksi ylimääräinen laatikko ihan vain siksi, että nettisivulle ilmestyi jatkuva tallennus. Paluu 2000-luvun alkuun siis. Muuten hyvä, mutta HD-kanavia (paitsi MTV3) ei pysty tallentamaan kuin boxiin liitettävälle kovalevylle. Siis mitä? Vuonna 2020 osaa kanavista ei voi tallentaa pilveen. Alan saada päänsäryn tästä koko härvelistä. Jospa vain lähettäisin kaikki kamat takaisin ja vaihtaisin johonkin palveluun, joka toimii tämän päivän teknologialla. Vaihtoehtoja on, joissa HD-kanavat voi tallentaa pilveen, joten Telialla ei voi käyttää jotain tekijänoikeusroskaa perusteluna tällaiselle hölmöilylle.

 

Ei ihme, että ihmiset käyttävät mieluummin Netflixiä, HBO:ta yms. kuin suomalaisia palveluita. Sen verran pahasti suomalaisissa palveluissa, etenkin jähmeillä muinaisoperaattoreilla on onnistuttu ampumaan omaan jalkaan.

Peruskanavista HD-laatuisina voit tallentaa YLE TV1, YLE TV2, MTV3HDD, YLE Teema ja Fem, Sub, TV5, Kutonen, TLC HD, FOX, AVA, AlfaTV HD, Frii ja National Geographic HD-kanavia. Näissä edellä mainituissa kanavissa on nimeämisvirheitä etätallennuksessa. Esim. Yle TV1 HD kanava on SD -laatuinen ja Yle TV1 kanava on HD -laatuinen. Tämä on tiedossamme ja korjauksessa.

Kilpailijoiden tv- palveluissa voi ajastaa jatkuvia tallennuksia sarjoille suoraan digiboksilta sekä sovelluksen kautta. Milloin Telia päivittää tallennuspalvelunsa tähän päivään ja tuo jatkuvien tallennuksien ohjelmoinnin suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta tehtäväksi? Tätä on odotettu vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kyse ei ole rakettitieteestä, joten en ymmärrä miksi tätä ei saada aikaiseksi. Ilmeisesti ei ole haluja kehittää palvelua. Surullista! Voisiko Telia selittää meille asiakkaille miksi edelleenkään jatkuvien tallennuksien tekeminen ei ole mahdollista digiboksilla eikä sovelluksella? Tämä olisi mahdollista jos Telia vain haluaisi sen toteuttaa. 


 


Edit HannaSu: siirretty viesti tähän ketjuun


@jasu40@  kirjoitti:

Kilpailijoiden tv- palveluissa voi ajastaa jatkuvia tallennuksia sarjoille suoraan digiboksilta sekä sovelluksen kautta. Milloin Telia päivittää tallennuspalvelunsa tähän päivään ja tuo jatkuvien tallennuksien ohjelmoinnin suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta tehtäväksi? Tätä on odotettu vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kyse ei ole rakettitieteestä, joten en ymmärrä miksi tätä ei saada aikaiseksi. Ilmeisesti ei ole haluja kehittää palvelua. Surullista! Voisiko Telia selittää meille asiakkaille miksi edelleenkään jatkuvien tallennuksien tekeminen ei ole mahdollista digiboksilla eikä sovelluksella? Tämä olisi mahdollista jos Telia vain haluaisi sen toteuttaa. 




Moikka @jasu40 ja tervetuloa tänne Yhteisöön!


 


Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. On totta, että etätallennus ja jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan silloin, kun käytössä on Telia TV -digiboksi Telian laajakaistalla. Toivottavasti etätallennus ja jatkuva tallennus saataisiin myös muille Telia TV -tekniikoille piakkoin.

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?


@jasu40@  kirjoitti:

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?




Jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan omien sivujen kautta. Kiitos kuitenkin palautteesta ja niinkuin tuohon edelliseen viestiin laitoin, niin toivottavasti saadaan tuo jatkuva tallennus myös muille Telia TV -tekniikoille.

Niin, sanot: Jatkuva tallennus toimii vain omien sivujen kautta"... miksi? Miksi se ei toimi suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Se olisi kaikkein helpointa ja näppärintä. Miksi Telian pitää väkisin olla vastarannan kiiski ja tehdä kaikki vaikeimman kautta?


@HannaSu@  kirjoitti:

@jasu40@  kirjoitti:

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?


Jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan omien sivujen kautta. Kiitos kuitenkin palautteesta ja niinkuin tuohon edelliseen viestiin laitoin, niin toivottavasti saadaan tuo jatkuva tallennus myös muille Telia TV -tekniikoille.


Voi hyvän tähden noita sun vastauksia tänään. 

Me ollaan asiakkaita ja toivotaan. Sinä  olet telia lainen, jonka tulisi vastata meidän huoliin ja kysymyksiin. Jos et tiedä, niin kysyt ylempänä olevilta. Ja mieluummin sellaisella tarmolla, että heiltä alkaisi tippumaan vastauksia. Eiks jee?

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Sehän johtuu siitä, että on pari eri järjestelmää ja ne ei keskustele keskenään.  Vähän niin kun Siemens juna ja Suomen Rautateiden  ratavalvonta.


@Baron@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@jasu40@  kirjoitti:

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?


Jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan omien sivujen kautta. Kiitos kuitenkin palautteesta ja niinkuin tuohon edelliseen viestiin laitoin, niin toivottavasti saadaan tuo jatkuva tallennus myös muille Telia TV -tekniikoille.


Voi hyvän tähden noita sun vastauksia tänään. 

Me ollaan asiakkaita ja toivotaan. Sinä  olet telia lainen, jonka tulisi vastata meidän huoliin ja kysymyksiin. Jos et tiedä, niin kysyt ylempänä olevilta. Ja mieluummin sellaisella tarmolla, että heiltä alkaisi tippumaan vastauksia. Eiks jee?


Todella hyvin kommentoitu! Me olemme maksavia asiakkaita, jotka haluavat kehitystä palveluun. Pahoin pelkään, että täällä palstalla työskentelevät "telialaiset" eivät edes vie näitä palautteita ja toiveita eteenpäin. Ei ihmekään ettei palvelussa tapahdu kehitystä kun Telia tv- palvelun parissa työskentelevät eivät saa näitä palautteita näistä Tallennuspalvelun puutteista. Väsyttää tämä Telian meininki.

En osaa sanoa tarkempaa syytä siihen, miksi jatkuva tallennus ei toimi tällä hetkellä kun omien sivujen kautta. Nämä kun eivät ole niin yksiselitteisiä asioita, eikä niihin ole antaa yhtä suoranaista vastausta. Toiveet palvelun kehittämiseen on kuitenkin kuultu, eikä niitä ole unohdettu. Sitten kun saadaan tarkempaa asiasta niin kerromme kyllä.


@HannaSu@  kirjoitti:

En osaa sanoa tarkempaa syytä siihen, miksi jatkuva tallennus ei toimi tällä hetkellä kun omien sivujen kautta. Nämä kun eivät ole niin yksiselitteisiä asioita, eikä niihin ole antaa yhtä suoranaista vastausta. Toiveet palvelun kehittämiseen on kuitenkin kuultu, eikä niitä ole unohdettu. Sitten kun saadaan tarkempaa asiasta niin kerromme kyllä.



@HannaSu@  kirjoitti:

En osaa sanoa tarkempaa syytä siihen, miksi jatkuva tallennus ei toimi tällä hetkellä kun omien sivujen kautta. Nämä kun eivät ole niin yksiselitteisiä asioita, eikä niihin ole antaa yhtä suoranaista vastausta. Toiveet palvelun kehittämiseen on kuitenkin kuultu, eikä niitä ole unohdettu. Sitten kun saadaan tarkempaa asiasta niin kerromme kyllä.


Luulisi, että Telia haluaisi kehittää Telia tv- palveluaan koko ajan, ja tehdä siitä mahdollisimman hyvän ja houkuttelevan vaihtoehdon kilpailijoihin nähden. Ikävää nähdä, että Telialle tämä tv-palvelu ei näytä olevan kovinkaan tärkeä.

Vastaa