Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63271
Kirjoituksia 172651

Etätallennus tai toistuva tallennus



Highlighted
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 242
31/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?

@TeroRe 

 

Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.

 

Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.

 

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa? Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-06-2020
Kirjoituksia: 18
32/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@TeroRe  kirjoitti:


Jotta voisimme kommunikoida paremmin niin sopiiko pyytää että kerrot, miten viestisit tai tekisit toisin tilanteessamme? Lähtökohta siis se, että asiakkaiden toiveet on tiedossa ja asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja asiassa ei ole uutta kerrottavaa.

 

Ymmärrän, parhain olisi jos pääsisi kertomaan, että asia x on tehty tai tulossa xx.yyy.zzzz mutta jos näin ei ole mitä sinä sanoisit siinä tilanteessa? Perusteluitako? Entä niissä tilanteissa joissa et saa kertoa ulospäin mitään mitä konepellin alla tapahtuu?

 

Tuossa ylempänä kyseenalaistettiin halumme kehittää palvelua tai että meillä ei kiinnostaisi ylipäänsä. Ymmärrän, että siltä voi ulospäin näyttää koska usein joudumme sanomaan - kuten todettua - "ei uutta kerrottavaa", mutta tv- ja mediabusines on se jonne olemme Bonnier-kaupan myötä menossa. Tätä kun hetken pohtii ja miettii mitä se tarkoittaa niin tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Joissain asioissa vain menee aikaa. Kuten Hanna kirjoitti niin asiat eivät ole aina niin suoraviivaisia (en ota kantaa juuri tähän tallennuscaseen sinänsä).


Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 932
33/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@mikkooks  kirjoitti:

@TeroRe 

 

Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.

 

Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.


Voin myöntää, että olemme miettineet ja paljon. Siis sitä, että mitä viestimme tilanteissa joissa ei ole uutta kerrottavaa. Kysymyksiä, joita kysytään usein. Hiljaakaan ei voi olla, jotenkin on syytä aina reagoida. Lisäarvon tuominen tällaisissa tilanteissa on vaikeaa.

 


@mikkooks  kirjoitti:

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa?


Se on selviö, että meillä on parannettavaa. Esimerkiksi tämä ketju sen todistaa. Uusi AMA on suunnitteilla, palaan sen suhteen mahdollisesti asiaan. Voisiko olla myös muita yhteistyömahdollisuuksia, niistä pitää meillä keskustella.

 

En haluaisi tarttua yksittäisiin sanoihin mutta avaatko vähän että mitä tarkoitat tuolla valehtelulla?

 


@mikkooks  kirjoitti:
Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Sama tässä, missä moderaattorit ovat tykkäilleet toisensa kommentteja, ainakaan tässä ketjussa en tätä näe ja missä ne sadut ovat?

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 932
34/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@Poksuvau  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.

 

Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.

 

Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎18-06-2020
Kirjoituksia: 28
35/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@TeroRe  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

@TeroRe 

 

Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.

 

Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.


Voin myöntää, että olemme miettineet ja paljon. Siis sitä, että mitä viestimme tilanteissa joissa ei ole uutta kerrottavaa. Kysymyksiä, joita kysytään usein. Hiljaakaan ei voi olla, jotenkin on syytä aina reagoida. Lisäarvon tuominen tällaisissa tilanteissa on vaikeaa.

 


@mikkooks  kirjoitti:

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa?


Se on selviö, että meillä on parannettavaa. Esimerkiksi tämä ketju sen todistaa. Uusi AMA on suunnitteilla, palaan sen suhteen mahdollisesti asiaan. Voisiko olla myös muita yhteistyömahdollisuuksia, niistä pitää meillä keskustella.

 

En haluaisi tarttua yksittäisiin sanoihin mutta avaatko vähän että mitä tarkoitat tuolla valehtelulla?

 


@mikkooks  kirjoitti:
Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Sama tässä, missä moderaattorit ovat tykkäilleet toisensa kommentteja, ainakaan tässä ketjussa en tätä näe ja missä ne sadut ovat?


Viimeksi kun täällä Yhteisössä oli "asiantuntijat" vastailemassa asiakkaiden kysymyksiin, niin sanottiin mahdollisista digiboksille tulevista sovelluksista, että ensimmäisenä boksille on tulossa Yle Areena -  ja että neuvottelut Ylen kanssa on käynnissä. Myöhemmin taas on annettu ymmärtää, että Areenaa ei ole boksille tulossa- kuten ei mitään muutakaan. Luvataan siis tyhjää. Onko tosiaan niin, että Telia on maailman vaikein neuvottelukumppani, kun kukaan ei halua tehdä yhteistyötä Telian kanssa? Kilpailijoiden bokseilla on Yle Areena, Netflix, Mtv palvelu yms... Myös Viasatin Viaplay löytyy kilpailijoilta, ja Viaplayn saa maksutta mukaan Viasat- tilaukseen - näin ei ole Telialla. Siis onko Telia hankala yhteistyökumppani, kun muiden kanssa tehdään yhteistyötä, mutta ei Telian? Tuntuu oudolta, niin oudolta. Ja puolitoistavuotta sitten lupailtiin, että Jatkuvaa tallennusta kehitetään - mitään ei ole tapahtunut! Telian touhu on todella sekavaa. Telialla ei ole kehitykselle asetettuna minkäänlaisia aikatauluja, päätöksiä ei osata tehdä - mitään ei tapahdu. Ja sitten ihmetellään miksi tilaajat irtisanovat tilauksiaan!

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-06-2020
Kirjoituksia: 18
36/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.

 

Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.

 

Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.


Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

 

Tuo taiteilu ei nyt ole onnistunut. Odotuksia ei oo täytetty, sopimuksia ei varmaan oo rikottu, neuvottelutilanteet on ilmeisen huonot ja kilpailijoilla ei ole pelättävää. Siis näin ulkoapäin katsottuna.

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎18-06-2020
Kirjoituksia: 28
37/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@Poksuvau  kirjoitti:

@TeroRe  kirjoitti:

@Poksuvau  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.

 

Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.

 

Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.


Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

 

Tuo taiteilu ei nyt ole onnistunut. Odotuksia ei oo täytetty, sopimuksia ei varmaan oo rikottu, neuvottelutilanteet on ilmeisen huonot ja kilpailijoilla ei ole pelättävää. Siis näin ulkoapäin katsottuna.


Älä luota siihen, että 2 vuoden aikana tulee mitään tapahtumaan. Ehkä digiboksin menu- näkymää saatetaan vähän muuttaa (fontin koko, väri), mutta tuskin muuten mikään muuttuu. Ei Telia jaksa panostaa. Se on jo luovuttanut pelin, kun kilpailijat on niin paljon edellä.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎03-10-2016
Kirjoituksia: 26
38/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?

En oikein näe syytä salailla tämänkaltaiseen palveluun liittyviä kehityssuunnitelmia. Kyse ei ole mistään uudesta mullistavasta tuotteesta tai valtionsalaisuudesta. Pitäisi vaan olla rohkeutta luvata asiakkaille jotain ja sitten tehdä se. Yritysasiakkaille näin joutuu tekemään usein ja lupauksista on pidettävä kiinni. Miksi kuluttaja-asiakkaat ovat sitten sylkykuppeja, joille ei tarvitse kertoa mitään, luvata mitään tai pitää olemattomista lupauksista kiinni?

 

Tälläkin foorumilla on joitakin ihan perustoimintoja kyselty jo vuonna 2018, ne luvattu viedä tuotekehityksen tietoon ja nyt pari vuotta myöhemmin mitään ei ole tapahtunut. Moni startup-yritys rakentaa huomattavasti pienemmillä resursseilla kahdessa vuodessa uskomattomia asioita. Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään.

 

Tekijänoikeusasioiden ja sisällöntuottajien sopimusten taakse piiloutuminen ei sekään ole kovin uskottavaa toimintaa, kun erilaisilla laitteilla kikkailleen esim. jatkuva tallennus on kuitenkin tarjolla. Lisäksi kilpailijoilla edistyneet toiminnot ovat olleen käytössä jo vuosia, joten vaikka vaatisikin sopimusneuvotteluja, niin eivät ne voi vuosia viedä.

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎18-06-2020
Kirjoituksia: 28
39/50

Vs: Tallennuspalvelun kehittäminen?


@tapanisaarinen  kirjoitti:

En oikein näe syytä salailla tämänkaltaiseen palveluun liittyviä kehityssuunnitelmia. Kyse ei ole mistään uudesta mullistavasta tuotteesta tai valtionsalaisuudesta. Pitäisi vaan olla rohkeutta luvata asiakkaille jotain ja sitten tehdä se. Yritysasiakkaille näin joutuu tekemään usein ja lupauksista on pidettävä kiinni. Miksi kuluttaja-asiakkaat ovat sitten sylkykuppeja, joille ei tarvitse kertoa mitään, luvata mitään tai pitää olemattomista lupauksista kiinni?

 

Tälläkin foorumilla on joitakin ihan perustoimintoja kyselty jo vuonna 2018, ne luvattu viedä tuotekehityksen tietoon ja nyt pari vuotta myöhemmin mitään ei ole tapahtunut. Moni startup-yritys rakentaa huomattavasti pienemmillä resursseilla kahdessa vuodessa uskomattomia asioita. Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään.

 

Tekijänoikeusasioiden ja sisällöntuottajien sopimusten taakse piiloutuminen ei sekään ole kovin uskottavaa toimintaa, kun erilaisilla laitteilla kikkailleen esim. jatkuva tallennus on kuitenkin tarjolla. Lisäksi kilpailijoilla edistyneet toiminnot ovat olleen käytössä jo vuosia, joten vaikka vaatisikin sopimusneuvotteluja, niin eivät ne voi vuosia viedä.


"Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään."

 

Älyttömän hyvin sanottu! Elisa Viihteessä asiakas voi tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan kautta, sekä puhelimella sovelluksen kautta ja tietenkin myös tietokoneella. Ja näitä jatkuvia tallennuksia voi tehdä kuka vaan - oli sitten Elisan laajakaista käytössä vai ei. Elisalla voi myös tallentaa myös Nelosen kanavia HD- laadulla verkkoon - oli käytössä Elisan laajakaista tai ei. Telialla ei kukaan pysty tallentamaan Nelosen kanavia HD- laatuisena VERKKOON!! Telia tekee itsestään pellen, kun mitään kehitystä ei tapahdu. Luulisi, että olisi intoa - intohimoa kehittää palvelua koko ajan paremmaksi. Surullista, kun motivaatio on selvästi poissa.

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2015
Kirjoituksia: 488
40/50

Vs: Etätallennus tai toistuva tallennus


@tapanisaarinen  kirjoitti:

Olisi todella mukava, jos joku viimein kertoisi, mitä minun pitää tilata, että saan tehtyä toistuvia tallennuksia. Ei tämän nyt näin vaikeaa pitäisi olla.


Itse tilasin jo reilut pari vuotta sitten VU+ Ultimo 4K, johon kalustin teran verran levyä, 4 viritintä antenniverkkoon ja 8 viritintä satelliittiverkkoon. Sen takana on normaalin UHF-antennin kaverina kaksi satelliittilautasta Unicable II-järejstelmällä, joista toinen on moottoroitu. Kanavia näkyy sen verran etten ole jaksanut laskea, joka tapauksessa useita tuhansia. Voi tallentaa maksimissaan 12 kanavaa yhtäaikaa antennista ja satelliitista sekaisin miten päin vain. Antenniverkosta vastaanotan ainoastaan peruskanavia ja maksukanaviin on Canalin kortti.

 

Aivan kaikenlainen tallentaminen onnistuu miten päin tahansa etänä, läheltä tai vaikkapa täysin automaattisena joka on oma suosikkini, eli siis määrittelen niiden ohjelmien nimet joita haluan seurata ja kanavat, joiden EPG:stä kyseisiä ohjelmia etsitään ja muut hakukriteerit jos haluaa esim. tallentaa vain tietyn kauden jaksoja tms. Laite käy itse läpi EPG:t ja tekee tarvittavat ajastukset. Hallinta tapahtuu paikallisesti kaukosäätimellä tai sitten webbiselaimella mistä vain.

 

Katselu onnistuu sitten joko paikallisesti laitteen perässä olevasta TV:stä, mistä tahansa talouden muista televisioista lähiverkon kautta tai sitten vaikka etänä puhelimella, jos jostain syystä haluaa kiduttaa itseään pienellä ruudulla. Telian valokuitua tarvitaan ainoastaan etäkäytön yhteydessä, muilta osin systeemi toimii täysin nettiyhteyksistä riippumatta. Lähetyksiä voi tottakai katsella myös livenä samalla tavalla, ilman että tallentaa mitään eli vaikkapa satelliittikanavien katselu puhelimesta onnistuu, laite osaa jopa transkoodata lähetykset hitaammalle bittivirralle, jotta ne saadaan näkymään myös mobiililaajakaistan kautta.

 

Joten kun kerran kysyit, niin tässä vastaus. Ei ole tarvinnut katua/säätää turhia.