Etätallennus tai toistuva tallennus


Haluan tehdä toistuvia tallennuksia, ettei joka ikinen päivä tarvitse erikseen napsutella kymppiuutisia tallennukseen. Minulla on Telia-TV boxi, appi, tallennuspalvelu ja Telian 1000M kuitu.  Kirjautuminen sivulle https://www.telia.fi/palvelut/ohjelmaopas ei toimi. Pitääkö minun vielä kaiken muun lisäksi tilata joku ihme etätallennuspalvelu? Miksi teette asiat näin vaikeiksi?

 

Palvelua ei voida näyttää

Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla joilla ei tietojemme mukaan ole Telia TV:n etätallennuspalvelua. Jos sinulla on kyseinen palvelu, tarkista että olet kirjautunut palveluun Telia-tunnuksella. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

49 kommenttia

Näin alan ammattilaisena arvioisin, että Telian resursseilla kirjoittaisi vaikka kokonaan uuden sovelluksen kaikilla herkuilla alle vuodessa. Jos siis tahtoa löytyisi. Nyt vain vuodesta toiseen luvataan kehittää palvelua, eikä oikeasti tehdä mitään. Jos kyse ei olisi kansallisesta palvelusta, niin ulkomaiset kilpailijat olisivat pyyhkineet Telialla lattiaa jo vuosikausia.

 

Ainut kehityskelpoinen teknologia Telian palvelussa on mobiiliin ja Apple TV:hen kirjoitettu sovellus. Digiboxit, laajakaistakytkökset, multicastit yms. voisi jättää pölyttymään kaiken muun 2000-luvun alun menneen maailman teknologian joukkoon.


@HannaSu@  kirjoitti:

En osaa sanoa tarkempaa syytä siihen, miksi jatkuva tallennus ei toimi tällä hetkellä kun omien sivujen kautta. Nämä kun eivät ole niin yksiselitteisiä asioita, eikä niihin ole antaa yhtä suoranaista vastausta. Toiveet palvelun kehittämiseen on kuitenkin kuultu, eikä niitä ole unohdettu. Sitten kun saadaan tarkempaa asiasta niin kerromme kyllä.


Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti, että tällaisia täysin sisällöttömiä vastauksia edes kirjoitellaan. Mitä tästäkin lainatusta sai (mahdollinen) asiakas enempi irti, kuin että jätettäisiin kokonaan vastaamatta. Itselleni tulee hieman idiootti olo kun ladellaa tuollaista höttöä, jolla ei vastata mihinkään. Jos näitä laskisi, niin kuinka monta kertaa on Telian edustajan viestissä ollut "en osaa sanoa", "ei ole tarkempaa tietoa", "kerromme kyllä kun"? Nämä muuten saa helposti haettuakin, laittakaapa meidän mieliksi lukemat vaikka tähän ketjuun. Huomaatte ehkä itsekin, miten typerästi täällä esiinnytään. En viitsi nyt viitata vanhoihin ketjuihin, kun siitä ei teillä pidetä lainkaan.

Tänne pitäisi saada vastailemaan se, joka näistä asioista päättää. Sen sijaan palkataan ihmisiä kirjoittelemaan mitään sanomattomia kommentteja tänne. Syy ei tietenkään ole niiden, jotka tänne vastaavat, vaan päätöksenteon, jossa asiakas on kakkonen ja läpinäkyvyys nolla. Mutta mitä muuta voi odottaa entiseltä Venäjän keisarikunnan hallinnoimalta viestintälaitokselta, joka yksityistettiin, hassasi rahansa ilman ostamiseen ja lopulta myytiin ruotsalaisille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mikkooks@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:

En osaa sanoa tarkempaa syytä siihen, miksi jatkuva tallennus ei toimi tällä hetkellä kun omien sivujen kautta. Nämä kun eivät ole niin yksiselitteisiä asioita, eikä niihin ole antaa yhtä suoranaista vastausta. Toiveet palvelun kehittämiseen on kuitenkin kuultu, eikä niitä ole unohdettu. Sitten kun saadaan tarkempaa asiasta niin kerromme kyllä.




Itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti, että tällaisia täysin sisällöttömiä vastauksia edes kirjoitellaan. Mitä tästäkin lainatusta sai (mahdollinen) asiakas enempi irti, kuin että jätettäisiin kokonaan vastaamatta. Itselleni tulee hieman idiootti olo kun ladellaa tuollaista höttöä, jolla ei vastata mihinkään. Jos näitä laskisi, niin kuinka monta kertaa on Telian edustajan viestissä ollut "en osaa sanoa", "ei ole tarkempaa tietoa", "kerromme kyllä kun"? Nämä muuten saa helposti haettuakin, laittakaapa meidän mieliksi lukemat vaikka tähän ketjuun. Huomaatte ehkä itsekin, miten typerästi täällä esiinnytään. En viitsi nyt viitata vanhoihin ketjuihin, kun siitä ei teillä pidetä lainkaan.




Jotta voisimme kommunikoida paremmin niin sopiiko pyytää että kerrot, miten viestisit tai tekisit toisin tilanteessamme? Lähtökohta siis se, että asiakkaiden toiveet on tiedossa ja asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja asiassa ei ole uutta kerrottavaa.


 


Ymmärrän, parhain olisi jos pääsisi kertomaan, että asia x on tehty tai tulossa xx.yyy.zzzz mutta jos näin ei ole mitä sinä sanoisit siinä tilanteessa? Perusteluitako? Entä niissä tilanteissa joissa et saa kertoa ulospäin mitään mitä konepellin alla tapahtuu?


 


Tuossa ylempänä kyseenalaistettiin halumme kehittää palvelua tai että meillä ei kiinnostaisi ylipäänsä. Ymmärrän, että siltä voi ulospäin näyttää koska usein joudumme sanomaan - kuten todettua - "ei uutta kerrottavaa", mutta tv- ja mediabusines on se jonne olemme Bonnier-kaupan myötä menossa. Tätä kun hetken pohtii ja miettii mitä se tarkoittaa niin tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Joissain asioissa vain menee aikaa. Kuten Hanna kirjoitti niin asiat eivät ole aina niin suoraviivaisia (en ota kantaa juuri tähän tallennuscaseen sinänsä).

@TeroRe 

 

Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.

 

Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.

 

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa? Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe@  kirjoitti:


Jotta voisimme kommunikoida paremmin niin sopiiko pyytää että kerrot, miten viestisit tai tekisit toisin tilanteessamme? Lähtökohta siis se, että asiakkaiden toiveet on tiedossa ja asiaa on käsitelty lukuisia kertoja ja asiassa ei ole uutta kerrottavaa.

 

Ymmärrän, parhain olisi jos pääsisi kertomaan, että asia x on tehty tai tulossa xx.yyy.zzzz mutta jos näin ei ole mitä sinä sanoisit siinä tilanteessa? Perusteluitako? Entä niissä tilanteissa joissa et saa kertoa ulospäin mitään mitä konepellin alla tapahtuu?

 

Tuossa ylempänä kyseenalaistettiin halumme kehittää palvelua tai että meillä ei kiinnostaisi ylipäänsä. Ymmärrän, että siltä voi ulospäin näyttää koska usein joudumme sanomaan - kuten todettua - "ei uutta kerrottavaa", mutta tv- ja mediabusines on se jonne olemme Bonnier-kaupan myötä menossa. Tätä kun hetken pohtii ja miettii mitä se tarkoittaa niin tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Joissain asioissa vain menee aikaa. Kuten Hanna kirjoitti niin asiat eivät ole aina niin suoraviivaisia (en ota kantaa juuri tähän tallennuscaseen sinänsä).


Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@mikkooks@  kirjoitti:

@TeroRe 


 


Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.


 


Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.




Voin myöntää, että olemme miettineet ja paljon. Siis sitä, että mitä viestimme tilanteissa joissa ei ole uutta kerrottavaa. Kysymyksiä, joita kysytään usein. Hiljaakaan ei voi olla, jotenkin on syytä aina reagoida. Lisäarvon tuominen tällaisissa tilanteissa on vaikeaa.


 



@mikkooks  kirjoitti:

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa?




Se on selviö, että meillä on parannettavaa. Esimerkiksi tämä ketju sen todistaa. Uusi AMA on suunnitteilla, palaan sen suhteen mahdollisesti asiaan. Voisiko olla myös muita yhteistyömahdollisuuksia, niistä pitää meillä keskustella.


 


En haluaisi tarttua yksittäisiin sanoihin mutta avaatko vähän että mitä tarkoitat tuolla valehtelulla?


 



@mikkooks@  kirjoitti:
Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Sama tässä, missä moderaattorit ovat tykkäilleet toisensa kommentteja, ainakaan tässä ketjussa en tätä näe ja missä ne sadut ovat?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Poksuvau@  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.


 


Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.


 


Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.


@TeroRe@  kirjoitti:

@mikkooks@  kirjoitti:

@TeroRe 

 

Kyllä niitä vastauksia varmaan jotenkin voi perustella menemättä asioihin sillä tasolla, että aletaan paljastaa liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa? Miettikää nyt itsekin siellä jos kuukausi toisensa perään kerrotaan, että tulossa on. Esimerkiksi vuoden kohdalla voi asiakas alkaa hieman kyseenalaistaa toimintaa. En kertakaikkiaan ymmärrä mitä virkaa on asiakaspalvelijalla tai vastauksella, joka ei tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Jokainen näkee jos asiat eivät kehity, eikä se, että "taustalla tapahtuu" avaa asiaa tai lohduta. Ymmärrän siis täysin sen, että tietyistä asioista ei voi julkisesti puhua, mutta viestintänne on silti ala-arvoista em. syistä.

 

Eikä valitettavasti riitä, että usein vastaillaan täysin nollainformaation vastauksia, vaan on joutunut jopa oikomaan täysin virheellisiä väittämiä ja naraurettu ihan suorasta valehtelustakin. En minä tiedä millaiseksi tätä teidän ulosantia sitten pitäisi sanoa, mutta arvostelulle on kyllä vankat perusteet.


Voin myöntää, että olemme miettineet ja paljon. Siis sitä, että mitä viestimme tilanteissa joissa ei ole uutta kerrottavaa. Kysymyksiä, joita kysytään usein. Hiljaakaan ei voi olla, jotenkin on syytä aina reagoida. Lisäarvon tuominen tällaisissa tilanteissa on vaikeaa.

 


@mikkooks@  kirjoitti:

Toisen operaattorin kohdalla on saanut yhteydenottoa suoraan manageritasolta ja käyty kehitysehdotuksia ja muita asioita läpi hyvässä hengessä. Teillä suurin kädenojennus asiakkaiden suuntaan oli päivä jolloin forumilla oli "asiantuntijat" vastailemassa, mutta silloinkin heidän toimestaan tietyissä asioissa lasketeltiin ihan täyttä valetta. Kertokaa te, miten asiakkaan pitäisi tällaiseen suhtautua? Ettekö löydä sisäisesti mitään parannettavaa?


Se on selviö, että meillä on parannettavaa. Esimerkiksi tämä ketju sen todistaa. Uusi AMA on suunnitteilla, palaan sen suhteen mahdollisesti asiaan. Voisiko olla myös muita yhteistyömahdollisuuksia, niistä pitää meillä keskustella.

 

En haluaisi tarttua yksittäisiin sanoihin mutta avaatko vähän että mitä tarkoitat tuolla valehtelulla?

 


@mikkooks@  kirjoitti:
Telian asiakaspalvelijat käyvät vain vastailemassa tyhjänpäiväisyyksiä ja tykkäilemässä toistensa kommenteista - silloin kun asiantuntijat eivät ole kirjoittelemassa satujaan.

Sama tässä, missä moderaattorit ovat tykkäilleet toisensa kommentteja, ainakaan tässä ketjussa en tätä näe ja missä ne sadut ovat?


Viimeksi kun täällä Yhteisössä oli "asiantuntijat" vastailemassa asiakkaiden kysymyksiin, niin sanottiin mahdollisista digiboksille tulevista sovelluksista, että ensimmäisenä boksille on tulossa Yle Areena -  ja että neuvottelut Ylen kanssa on käynnissä. Myöhemmin taas on annettu ymmärtää, että Areenaa ei ole boksille tulossa- kuten ei mitään muutakaan. Luvataan siis tyhjää. Onko tosiaan niin, että Telia on maailman vaikein neuvottelukumppani, kun kukaan ei halua tehdä yhteistyötä Telian kanssa? Kilpailijoiden bokseilla on Yle Areena, Netflix, Mtv palvelu yms... Myös Viasatin Viaplay löytyy kilpailijoilta, ja Viaplayn saa maksutta mukaan Viasat- tilaukseen - näin ei ole Telialla. Siis onko Telia hankala yhteistyökumppani, kun muiden kanssa tehdään yhteistyötä, mutta ei Telian? Tuntuu oudolta, niin oudolta. Ja puolitoistavuotta sitten lupailtiin, että Jatkuvaa tallennusta kehitetään - mitään ei ole tapahtunut! Telian touhu on todella sekavaa. Telialla ei ole kehitykselle asetettuna minkäänlaisia aikatauluja, päätöksiä ei osata tehdä - mitään ei tapahdu. Ja sitten ihmetellään miksi tilaajat irtisanovat tilauksiaan!

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.

 

Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.

 

Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.


Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

 

Tuo taiteilu ei nyt ole onnistunut. Odotuksia ei oo täytetty, sopimuksia ei varmaan oo rikottu, neuvottelutilanteet on ilmeisen huonot ja kilpailijoilla ei ole pelättävää. Siis näin ulkoapäin katsottuna.


@Poksuvau@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Moi. Tuossa aika hyvin kiteytyy ne virheet jos kaikesta puhuminen on kiellettyä siis etenkin tilanteessa missä mitään uutta ei vaikkapa 2 vuoteen tule. Mulle ainakin on epäselvää mihin homma on menossa kun näköjään pitäisi vain uskoa ja luottaa että asiat muuttuu joskus. Ehkä tässä kohtaa voi asiakkaana miettiä haluaako tukea ja rahoittaa tuollaista. Tosi ajankohtainen mulle kun määräaika päättymässä ja testissä myös elisa boksi mikä aijnakin on ihan toiselta planeetalta sovellusten ja tallenteiden kanssa.

Ei kaikesta puhuminen ole kiellettyä, mutta tv-alueella on todella paljon asioita joiden taustalla on erinäisiä sopimuksia ja useita osapuolia. Kilpailutilannekin vaikuttaa viestintään paljon. Tämä ehkä jopa korostuu tv-alueella, verrattuna muihin tuotealueisiin. Tämä johtaa usein tilanteisiin, joissa joudumme sanomaan tyyliin uutta kerrottavaa ei ole. Tämä harmittaa ja ärsyttää myös meitä yhtä lailla, sen voin sanoa.

 

Yksi aspekti on myös se, että lupauksien suhteen on syytä olla tarkkana. Jos tänään sanoo että asia x on asiakkaiden käytössä xx.yy.zzzz niin sen on syytä myös näin olla. Jos jotain tapahtuu ja julkaisu viivästyy niin se aiheuttaa turhaan harmitusta.

 

Aikamoista taitelua, asiakkaiden odotusten täyttäminen siten, että ei rikota sopimusehtoja tai paljasteta neuvottelutilanteita sekä paljasteta kilpailijoille mitä tuleman pitää.


Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

 

Tuo taiteilu ei nyt ole onnistunut. Odotuksia ei oo täytetty, sopimuksia ei varmaan oo rikottu, neuvottelutilanteet on ilmeisen huonot ja kilpailijoilla ei ole pelättävää. Siis näin ulkoapäin katsottuna.


Älä luota siihen, että 2 vuoden aikana tulee mitään tapahtumaan. Ehkä digiboksin menu- näkymää saatetaan vähän muuttaa (fontin koko, väri), mutta tuskin muuten mikään muuttuu. Ei Telia jaksa panostaa. Se on jo luovuttanut pelin, kun kilpailijat on niin paljon edellä.

En oikein näe syytä salailla tämänkaltaiseen palveluun liittyviä kehityssuunnitelmia. Kyse ei ole mistään uudesta mullistavasta tuotteesta tai valtionsalaisuudesta. Pitäisi vaan olla rohkeutta luvata asiakkaille jotain ja sitten tehdä se. Yritysasiakkaille näin joutuu tekemään usein ja lupauksista on pidettävä kiinni. Miksi kuluttaja-asiakkaat ovat sitten sylkykuppeja, joille ei tarvitse kertoa mitään, luvata mitään tai pitää olemattomista lupauksista kiinni?

 

Tälläkin foorumilla on joitakin ihan perustoimintoja kyselty jo vuonna 2018, ne luvattu viedä tuotekehityksen tietoon ja nyt pari vuotta myöhemmin mitään ei ole tapahtunut. Moni startup-yritys rakentaa huomattavasti pienemmillä resursseilla kahdessa vuodessa uskomattomia asioita. Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään.

 

Tekijänoikeusasioiden ja sisällöntuottajien sopimusten taakse piiloutuminen ei sekään ole kovin uskottavaa toimintaa, kun erilaisilla laitteilla kikkailleen esim. jatkuva tallennus on kuitenkin tarjolla. Lisäksi kilpailijoilla edistyneet toiminnot ovat olleen käytössä jo vuosia, joten vaikka vaatisikin sopimusneuvotteluja, niin eivät ne voi vuosia viedä.


@tapanisaarinen@  kirjoitti:

En oikein näe syytä salailla tämänkaltaiseen palveluun liittyviä kehityssuunnitelmia. Kyse ei ole mistään uudesta mullistavasta tuotteesta tai valtionsalaisuudesta. Pitäisi vaan olla rohkeutta luvata asiakkaille jotain ja sitten tehdä se. Yritysasiakkaille näin joutuu tekemään usein ja lupauksista on pidettävä kiinni. Miksi kuluttaja-asiakkaat ovat sitten sylkykuppeja, joille ei tarvitse kertoa mitään, luvata mitään tai pitää olemattomista lupauksista kiinni?

 

Tälläkin foorumilla on joitakin ihan perustoimintoja kyselty jo vuonna 2018, ne luvattu viedä tuotekehityksen tietoon ja nyt pari vuotta myöhemmin mitään ei ole tapahtunut. Moni startup-yritys rakentaa huomattavasti pienemmillä resursseilla kahdessa vuodessa uskomattomia asioita. Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään.

 

Tekijänoikeusasioiden ja sisällöntuottajien sopimusten taakse piiloutuminen ei sekään ole kovin uskottavaa toimintaa, kun erilaisilla laitteilla kikkailleen esim. jatkuva tallennus on kuitenkin tarjolla. Lisäksi kilpailijoilla edistyneet toiminnot ovat olleen käytössä jo vuosia, joten vaikka vaatisikin sopimusneuvotteluja, niin eivät ne voi vuosia viedä.


"Tallennuspalvelu ei käyttöliittymänsä puolesta edes ole kovin monimutkainen, joten vaikea kuvitella, että jonkin toistuvan tallennuksen painikkeen tekeminen voisi vaatia vuosien työn tai jonkin johtoryhmän pohdinnan, että lähdetäänkö sellaista tekemään."

 

Älyttömän hyvin sanottu! Elisa Viihteessä asiakas voi tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan kautta, sekä puhelimella sovelluksen kautta ja tietenkin myös tietokoneella. Ja näitä jatkuvia tallennuksia voi tehdä kuka vaan - oli sitten Elisan laajakaista käytössä vai ei. Elisalla voi myös tallentaa myös Nelosen kanavia HD- laadulla verkkoon - oli käytössä Elisan laajakaista tai ei. Telialla ei kukaan pysty tallentamaan Nelosen kanavia HD- laatuisena VERKKOON!! Telia tekee itsestään pellen, kun mitään kehitystä ei tapahdu. Luulisi, että olisi intoa - intohimoa kehittää palvelua koko ajan paremmaksi. Surullista, kun motivaatio on selvästi poissa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@tapanisaarinen@  kirjoitti:

Olisi todella mukava, jos joku viimein kertoisi, mitä minun pitää tilata, että saan tehtyä toistuvia tallennuksia. Ei tämän nyt näin vaikeaa pitäisi olla.


Itse tilasin jo reilut pari vuotta sitten VU+ Ultimo 4K, johon kalustin teran verran levyä, 4 viritintä antenniverkkoon ja 8 viritintä satelliittiverkkoon. Sen takana on normaalin UHF-antennin kaverina kaksi satelliittilautasta Unicable II-järejstelmällä, joista toinen on moottoroitu. Kanavia näkyy sen verran etten ole jaksanut laskea, joka tapauksessa useita tuhansia. Voi tallentaa maksimissaan 12 kanavaa yhtäaikaa antennista ja satelliitista sekaisin miten päin vain. Antenniverkosta vastaanotan ainoastaan peruskanavia ja maksukanaviin on Canalin kortti.

 

Aivan kaikenlainen tallentaminen onnistuu miten päin tahansa etänä, läheltä tai vaikkapa täysin automaattisena joka on oma suosikkini, eli siis määrittelen niiden ohjelmien nimet joita haluan seurata ja kanavat, joiden EPG:stä kyseisiä ohjelmia etsitään ja muut hakukriteerit jos haluaa esim. tallentaa vain tietyn kauden jaksoja tms. Laite käy itse läpi EPG:t ja tekee tarvittavat ajastukset. Hallinta tapahtuu paikallisesti kaukosäätimellä tai sitten webbiselaimella mistä vain.

 

Katselu onnistuu sitten joko paikallisesti laitteen perässä olevasta TV:stä, mistä tahansa talouden muista televisioista lähiverkon kautta tai sitten vaikka etänä puhelimella, jos jostain syystä haluaa kiduttaa itseään pienellä ruudulla. Telian valokuitua tarvitaan ainoastaan etäkäytön yhteydessä, muilta osin systeemi toimii täysin nettiyhteyksistä riippumatta. Lähetyksiä voi tottakai katsella myös livenä samalla tavalla, ilman että tallentaa mitään eli vaikkapa satelliittikanavien katselu puhelimesta onnistuu, laite osaa jopa transkoodata lähetykset hitaammalle bittivirralle, jotta ne saadaan näkymään myös mobiililaajakaistan kautta.

 

Joten kun kerran kysyit, niin tässä vastaus. Ei ole tarvinnut katua/säätää turhia.

@TeroRe 

 

En viitsi näin mobiililla edes yrittää lainata viestiä ja jättää sitä vain tiettyä osaa... Mutta selkeästä ja tietoisesta valehtelusta voin nostaa esimerkiksi Telia TV sovelluksen tuomisen Android TV:lle. Asiantuntija kertoi, miten sovellus ei toimisi sellaisenaan, vaan pitäisi käytännössä tehdä kokonaan uusiksi. Kummasti tällainen käytännössä täysi amatööri kuitenkin latasi Telia TV apk tiedoston, teki pari pientä muokkausta (olisi varmasti toiminut ilman näitäkin) ja katseli Liigaa ongelmitta kiinteässä verkossa olevalla Android TV boksilla huonosti toimineen Chromecastin sijaan. Onhan sekin tietysti mahdollista, että Telian asiantuntijat ovat niin ulalla, että tosiaan kuvittelevat asian olevan kovinkin hankala. Se on tosin aika pelottavan kuuloinen vaihtoehto, enkä tahdo uskoa näin olevan.

 

Ja jos pysytään Android TV aiheessa, siitä saatiin asiakaspalvelijoilta vähintäänkin lennokkaita selvityksiä, miksi ei tueta. Esimerkiksi miten sovellusta joutuisi sitten kehittämään ja ylläpitämään jokaiselle laitteelle erikseen. Totuushan on tässä siis juuri päinvastainen, Android TV on se geneerinen alusta, jota monella laitteella käytetään. Tässä kohtaa tietysti pätee ohje, jollet tiedä asiasta mitään, parempi pitää suu kiinni...

 

Voin käydä näitä tarkemmin läpi jos jaksan koneen avata tänään. Se on epätodennäköistä, kun juhannussiivous on juuri tehty ja sauna jo lämpeämässä :)

 

Hyvää Juhannusta kaikille!


@SINAD@  kirjoitti:

@tapanisaarinen@  kirjoitti:

Olisi todella mukava, jos joku viimein kertoisi, mitä minun pitää tilata, että saan tehtyä toistuvia tallennuksia. Ei tämän nyt näin vaikeaa pitäisi olla.


Itse tilasin jo reilut pari vuotta sitten VU+ Ultimo 4K, johon kalustin teran verran levyä, 4 viritintä antenniverkkoon ja 8 viritintä satelliittiverkkoon. Sen takana on normaalin UHF-antennin kaverina kaksi satelliittilautasta Unicable II-järejstelmällä, joista toinen on moottoroitu. Kanavia näkyy sen verran etten ole jaksanut laskea, joka tapauksessa useita tuhansia. Voi tallentaa maksimissaan 12 kanavaa yhtäaikaa antennista ja satelliitista sekaisin miten päin vain. Antenniverkosta vastaanotan ainoastaan peruskanavia ja maksukanaviin on Canalin kortti.

 

Aivan kaikenlainen tallentaminen onnistuu miten päin tahansa etänä, läheltä tai vaikkapa täysin automaattisena joka on oma suosikkini, eli siis määrittelen niiden ohjelmien nimet joita haluan seurata ja kanavat, joiden EPG:stä kyseisiä ohjelmia etsitään ja muut hakukriteerit jos haluaa esim. tallentaa vain tietyn kauden jaksoja tms. Laite käy itse läpi EPG:t ja tekee tarvittavat ajastukset. Hallinta tapahtuu paikallisesti kaukosäätimellä tai sitten webbiselaimella mistä vain.

 

Katselu onnistuu sitten joko paikallisesti laitteen perässä olevasta TV:stä, mistä tahansa talouden muista televisioista lähiverkon kautta tai sitten vaikka etänä puhelimella, jos jostain syystä haluaa kiduttaa itseään pienellä ruudulla. Telian valokuitua tarvitaan ainoastaan etäkäytön yhteydessä, muilta osin systeemi toimii täysin nettiyhteyksistä riippumatta. Lähetyksiä voi tottakai katsella myös livenä samalla tavalla, ilman että tallentaa mitään eli vaikkapa satelliittikanavien katselu puhelimesta onnistuu, laite osaa jopa transkoodata lähetykset hitaammalle bittivirralle, jotta ne saadaan näkymään myös mobiililaajakaistan kautta.

 

Joten kun kerran kysyit, niin tässä vastaus. Ei ole tarvinnut katua/säätää turhia.


Tuohan on kuin Bond leffasta. Mutta eikö meille vinkujille tuu halvemmaksi täyttää toiveemme maksamalla Telialle ja Elisalle kuukausimaksua?

Siis kokonaiskustannus vaikka kolmessa vuodessa. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Baron@  kirjoitti:

Tuohan on kuin Bond leffasta. Mutta eikö meille vinkujille tuu halvemmaksi täyttää toiveemme maksamalla Telialle ja Elisalle kuukausimaksua?

Siis kokonaiskustannus vaikka kolmessa vuodessa. 


Juu, mulla on talo täynnä kaikenlaista Bond-tekniikkaa... Periaatteena ollut vain paras/toimivin kelpaa eli jos laitteessa on jotain toistuvia ongelmia niin se lähtee vaihtoon. Netti- ja TV-systeemit ovat nyt aika hyvin vakiintuneet, ei ole hetkeen tarvinnut enää uusia mitään ja mm. osaa nettilaitteista ei ole koskaan uudelleenkäynnistetty sen jälkeen kun ne on reilut pari vuotta sitten asennettu. TÄTÄ on toimiva tekniikka!

Mutta eikös toi netti-tv hommelikin maksa aikalailla, äkkisiltään löytyi hinta 24,90 eur/kk? SIitähän tulee jo melken 1800 euroa per 3 vuotta. VU+ Ultimo 4K maksaa alle puolet tuosta ja palvelee helposti enemmän kuin 3 vuotta. Teknisesti se on 4K UHD boksi, HDR tuki löytyy ja muistaakseni jopa 3D tuki, eli ei pitäisi vanheta käsiin ainakaan aivan heti. Luulisi nyt että ainakin 5 vuotta menee vielä...

 

Oma juttunsa on sekin että tallenteet pysyy vaikka maailman lopppuun, nettipalveluista ne katoaa jos irtisanot sopimuksen tai viimeistään kahden vuoden kuluttua. Mulla taas on pysyvästi tallessa jopa yli 10 vuotta vanhojakin tallenteita mm. leffoja. Sinänsä hassua että tällaiselle on yhävain tarvetta mutta kyllä: BluRaylla ei saa läheskään kaikkea ja Netflixistä yms. tarjontaa vieläkin vähemmän.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@jasu40  kirjoitti:

Viimeksi kun täällä Yhteisössä oli "asiantuntijat" vastailemassa asiakkaiden kysymyksiin, niin sanottiin mahdollisista digiboksille tulevista sovelluksista, että ensimmäisenä boksille on tulossa Yle Areena -  ja että neuvottelut Ylen kanssa on käynnissä. Myöhemmin taas on annettu ymmärtää, että Areenaa ei ole boksille tulossa- kuten ei mitään muutakaan. Luvataan siis tyhjää. Onko tosiaan niin, että Telia on maailman vaikein neuvottelukumppani, kun kukaan ei halua tehdä yhteistyötä Telian kanssa? Kilpailijoiden bokseilla on Yle Areena, Netflix, Mtv palvelu yms... Myös Viasatin Viaplay löytyy kilpailijoilta, ja Viaplayn saa maksutta mukaan Viasat- tilaukseen - näin ei ole Telialla. Siis onko Telia hankala yhteistyökumppani, kun muiden kanssa tehdään yhteistyötä, mutta ei Telian? Tuntuu oudolta, niin oudolta. Ja puolitoistavuotta sitten lupailtiin, että Jatkuvaa tallennusta kehitetään - mitään ei ole tapahtunut! Telian touhu on todella sekavaa. Telialla ei ole kehitykselle asetettuna minkäänlaisia aikatauluja, päätöksiä ei osata tehdä - mitään ei tapahdu. Ja sitten ihmetellään miksi tilaajat irtisanovat tilauksiaan!




Kiitos konkretiasta. Tässä on hyvä esimerkki siitä että asiakkaat haluavat tietoa ja jos jotain kerrotaan ja jos asia muuttuukin myöhemmin niin siitä jää tosi huono maku suuhun. Tästä juuri kyselin, että miten näissä tilanteissa pitäisi toimia, asiat kun joskus muuttuvat matkan varrella. Minä en henkilökohtaisesti osaa ottaa kantaa siihen, että ollaanko huono kumppani vai mistä johtuu mutta uskon, että tässä on kyse sellaisesta tiedosta jota emme voi viestiä ulos päin. Erit firmat, eri tuotteet. Kyse ei ole mistään bulkkituotteesta.


 



@Poksuvau@  kirjoitti:
Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 


Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

Pahoittelut, minulla menee aina välissä konteksti sekaisin, että mistä puhutaan. Sopimusneuvottelu ja kilpailutilanteella (yms.) tarkoitin tv- ja mediabusinesta ylipäänsä, en juuri tallennuspalvelun ominaisuuksiin.


 


Minä en pysty sinulle noita lupaamaan, minä en päätä Telia TV -tuotteeseen liittyvistä asioista. Kuten kerroin niin seuraavaa AMA ollaan suunnittelemassa. Jos/kun tämä toteutuu niin siellä näistä pääsee näistä kysymään ja juttelemaan.


 



@mikkooks@  kirjoitti:

@TeroRe 


 


Mutta selkeästä ja tietoisesta valehtelusta voin nostaa esimerkiksi Telia TV sovelluksen tuomisen Android TV:lle. Asiantuntija kertoi, miten sovellus ei toimisi sellaisenaan, vaan pitäisi käytännössä tehdä kokonaan uusiksi. Kummasti tällainen käytännössä täysi amatööri kuitenkin latasi Telia TV apk tiedoston, teki pari pientä muokkausta (olisi varmasti toiminut ilman näitäkin) ja katseli Liigaa ongelmitta kiinteässä verkossa olevalla Android TV boksilla huonosti toimineen Chromecastin sijaan. Onhan sekin tietysti mahdollista, että Telian asiantuntijat ovat niin ulalla, että tosiaan kuvittelevat asian olevan kovinkin hankala. Se on tosin aika pelottavan kuuloinen vaihtoehto, enkä tahdo uskoa näin olevan.




Aivan totta, sinähän tuosta kirjoittelit taannoin. Muistanko väärin mutta siinä oli vielä jotain, että ihan valmis sovellus tekemäsi ei kuitenkaan ollut? En ole koodari mutta voisin kuvitella, että yhdelle telkkarille saattaa pystyä jotain tekemään mutta sitten, kun lyödään pöytään satoja erilaisia malleja loputtomilla erilaisilla ohjelmistoversioilla ja nettiyhteyksillä siten, että loppukäyttäjiä tulisi olemaan satoja tuhansia / miljoonia, niin sovelluksen kehittämiseen voi tulla jonkin verran enemmän kulmakerrointa. Voin toki olla väärässäkin.


 



@mikkooks@  kirjoitti:

Tässä kohtaa tietysti pätee ohje, jollet tiedä asiasta mitään, parempi pitää suu kiinni...




Minun pitäisi tämä myös muistaa, nyt ei olla aihealueena minun omalla ydinosaamisalueella. En vain malta olla pois täältä koska muuten tämä menee vain yksipuoliseksi lynkkaamiseksi :)


 



@mikkooks@  kirjoitti:

Voin käydä näitä tarkemmin läpi jos jaksan koneen avata tänään. Se on epätodennäköistä, kun juhannussiivous on juuri tehty ja sauna jo lämpeämässä :)


 


Hyvää Juhannusta kaikille!




Ai että, kuulostaa hyvälle, juhannukseen kuuluu sauna ja mielellään rantasauna. Hyvää juhannusta :)


 



@Baron@  kirjoitti:
Tuohan on kuin Bond leffasta.

Todellakin! Tosin @SINAD:n tietäen hän on kyllä valmis rakentamaan viimeisen päälle setupit että oksat pois. Kaikki vain eivät ole valmiita rakentamaan mitään. Ja vielä pitäisi huolehtia "ylläpidosta" ja osata ratkoa ongelmia jos niitä tulee vastaan. Minä esimerkiksi olen hyvinkin laiska ja mukavuudenhaluinen nykyään. Mutta ehdottoman hyvä, että on vaihtoehtoja. Jokaiselle jotakin ja jos jotain puuttuu niin se tehdään itse.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe@  kirjoitti:


@Poksuvau@  kirjoitti:
Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

Pahoittelut, minulla menee aina välissä konteksti sekaisin, että mistä puhutaan. Sopimusneuvottelu ja kilpailutilanteella (yms.) tarkoitin tv- ja mediabusinesta ylipäänsä, en juuri tallennuspalvelun ominaisuuksiin.

 

Minä en pysty sinulle noita lupaamaan, minä en päätä Telia TV -tuotteeseen liittyvistä asioista. Kuten kerroin niin seuraavaa AMA ollaan suunnittelemassa. Jos/kun tämä toteutuu niin siellä näistä pääsee näistä kysymään ja juttelemaan.

 


OK. Siis tulevista ominaisuuksista voitaisiin viestiä.

 

Kiitos rehellisyydestä. Tuo hälvensi savuverhoa jota ympäripyöreillä vastauksilla on pyritty rakentamaan. Annetaan ymmärtää, että pinnan alla kuplii ja tapahtuu koko ajan ja hetkenä minä hyvänsä fanfaarit soi ja nähdään uutta. Se jos seuraavalle kahdelle vuodelle ei ole teillä yleisessä tiedossa edes yhtä ainoaa varmasti asiakkaalle näkyvää kehitysaskelta on riittävästi tietoa mitä tarvitsen. Tack och adjö :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Poksuvau  kirjoitti:

OK. Siis tulevista ominaisuuksista voitaisiin viestiä.


 


Kiitos rehellisyydestä. Tuo hälvensi savuverhoa jota ympäripyöreillä vastauksilla on pyritty rakentamaan. Annetaan ymmärtää, että pinnan alla kuplii ja tapahtuu koko ajan ja hetkenä minä hyvänsä fanfaarit soi ja nähdään uutta. Se jos seuraavalle kahdelle vuodelle ei ole teillä yleisessä tiedossa edes yhtä ainoaa varmasti asiakkaalle näkyvää kehitysaskelta on riittävästi tietoa mitä tarvitsen. Tack och adjö :)




Meinaat siis, että ollaan staattisia palvelun kanssa? Oikeasti? Asioita kehitetään ja suunnitellaan mutta minä en niistä vastaa niin en anna myöskään mitään lupauksia. Älä tulkitse pointtiani väärin.


@Poksuvau@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:


@Poksuvau@  kirjoitti:
Okei. No mun päähän ei oikein mahdu että kilpailutilanne teidän TV boksin kanssa vaikuttaisi siihen mitä voitte kertoa. Koska nythän siitä puuttuu tallennusta, Youtubea ja suoria lähetyksiä lukuunottamatta kaikki mikä kilpailijoilta jo löytyy.

 

Pystytkö edes sanomaan että jos nyt teen uuden sopimuksen 2 vuodeksi että tulen näkemään palvelussa jotain mitään pyydettyjä uudistuksia sopimuskauden aikana?

Pahoittelut, minulla menee aina välissä konteksti sekaisin, että mistä puhutaan. Sopimusneuvottelu ja kilpailutilanteella (yms.) tarkoitin tv- ja mediabusinesta ylipäänsä, en juuri tallennuspalvelun ominaisuuksiin.

 

Minä en pysty sinulle noita lupaamaan, minä en päätä Telia TV -tuotteeseen liittyvistä asioista. Kuten kerroin niin seuraavaa AMA ollaan suunnittelemassa. Jos/kun tämä toteutuu niin siellä näistä pääsee näistä kysymään ja juttelemaan.

 


OK. Siis tulevista ominaisuuksista voitaisiin viestiä.

 

Kiitos rehellisyydestä. Tuo hälvensi savuverhoa jota ympäripyöreillä vastauksilla on pyritty rakentamaan. Annetaan ymmärtää, että pinnan alla kuplii ja tapahtuu koko ajan ja hetkenä minä hyvänsä fanfaarit soi ja nähdään uutta. Se jos seuraavalle kahdelle vuodelle ei ole teillä yleisessä tiedossa edes yhtä ainoaa varmasti asiakkaalle näkyvää kehitysaskelta on riittävästi tietoa mitä tarvitsen. Tack och adjö :)


Eikö olekin surullista? Näin me asiakkaat toimitaan, kun petymme palveluntarjoajaan. Olen monesti ihmetellyt Telian valitsemaa linjaa. Olisin toivonut, että tv- palveluun suhtauduttaisiin intohimolla, ja tehtäisiin siitä kokoajan parempi ja parempi - periaatteella huomenna parempi kuin tänään. Nyt palvelussa ei näytä tapahtuvan yhtään mitään - vaikka piilossa pinnan alla kuulema muhii kokoajan. Naurettavaa. Ihmettelen mitä se Telian tv- tiimi oikeasti tekee työkseen. Ei ainakaan kehitä Telia tv:tä. Toivon totisesti, että tämä koko keskusteluketju annetaan konkreettisesti Telia tv:stä vastaavien luettavaksi. Ehkä he vihdoin ymmärtäisivät, että tarttes tehdä jotain!

Huomenta!

 

Kuinka monta eri sovellusta teillä on Androidille? Ihan yhtä monta sovellusta joudutte tekemään ja ylläpitämään Android TV:lle.

 

En siis tehnyt mitään sovellusta, vaan muutin/poistin pari riviä sovelluksestanne, enkä tiedä oliko noilla edes mitään merkitystä. Toinen käyttäjä muistaakseni kertoi sovellukseen sammuneen ajoittan hänellä, itselläni ei tuollaista tullut vastaan, joten ehkä se sitten jotain muutti. Mene ja tiedä. Pari virheilmoitusta tuli aina käynnistettäessä, toinen oli muistaakseni Google palveluista ja toista en nyt tähän hätään muista. Nämä kun klikkasi ok:lla, toimi hienosti sen jälkeen.

 

Ei tänäpäivänä voi "asiantuntija" tulla palstoille puhumaan puuta heinää, niistä jää kyllä varmasti kiinni. Nyt varmaan cmore sovelluksella voi Android TV laitteella katsoa Liigaa ja jatkossa tuo lienee se alusta jolla sisällöt jaetaan, mutta itse en näihin Telian räpellyksiin tule enää sotkeentumaan. Asiakkaana ainoa mitätön mahdollisuuteni vaikuttaa on olla maksamatta senttiäkään Telialle minkään palvelun kautta. En siis tule edes Liigaa jatkossa mitään kautta ostamaan. Omalla kohdallani päätös pohjautuu aivan 100% asiakaskohtaamisiin ja tässäkin ketjussa esille tulleisiin asioihin.

 

Eräs ärsyttävä piirre asiakaskohtaamisissa on myös ollut jatkuva tuotteiden ja palveluiden myynti. Ei ole käytännössä kertaakaan tullut olo, että oikeasti olisi haluttu ratkaista ongelmia tai kehittää jotain, vaan aina yritetty kaupitella jotain miettimättä tai edes kuuntelematta asiakkaan tarpeita. Tämä korostui vielä toisen iäkkään henkilön puolesta asioidessani.

 

Jos vielä loppuun ketjun aiheeseenkin liittyen tiivistetään miksi itse olen pysyvästi ex-asiakas: Telialla palveluiden kehitys on H I D A S T A ja asiakkaan on vaikea tuntea itseään kunnioitetuksi (valehtelu ja aspan "pakkomyynti").

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:

OK. Siis tulevista ominaisuuksista voitaisiin viestiä.

 

Kiitos rehellisyydestä. Tuo hälvensi savuverhoa jota ympäripyöreillä vastauksilla on pyritty rakentamaan. Annetaan ymmärtää, että pinnan alla kuplii ja tapahtuu koko ajan ja hetkenä minä hyvänsä fanfaarit soi ja nähdään uutta. Se jos seuraavalle kahdelle vuodelle ei ole teillä yleisessä tiedossa edes yhtä ainoaa varmasti asiakkaalle näkyvää kehitysaskelta on riittävästi tietoa mitä tarvitsen. Tack och adjö :)


Meinaat siis, että ollaan staattisia palvelun kanssa? Oikeasti? Asioita kehitetään ja suunnitellaan mutta minä en niistä vastaa niin en anna myöskään mitään lupauksia. Älä tulkitse pointtiani väärin.


Neuvotteluja käydään jatkuvasti, pinnan alla tapahtuu, toivotaan että saataisiin asioita toteutettua ja viestejä viedään eteenpäin. Oikeasti.

 

Itse vaadit konkretiaa kommentoijilta, mutta se toimii näköjään vain yhteen suuntaan. Älä itse tulkitse väärin. Sinun ei tarvitse päättää tai vastata jos tiedossa olisi yksi (1) jo päätetty, tulossa oleva konkreettinen näkyvä parannus palveluun seuraavan kahden vuoden aikana. 2 kokonaista vuotta.


@Poksuvau@  kirjoitti:

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:

OK. Siis tulevista ominaisuuksista voitaisiin viestiä.

 

Kiitos rehellisyydestä. Tuo hälvensi savuverhoa jota ympäripyöreillä vastauksilla on pyritty rakentamaan. Annetaan ymmärtää, että pinnan alla kuplii ja tapahtuu koko ajan ja hetkenä minä hyvänsä fanfaarit soi ja nähdään uutta. Se jos seuraavalle kahdelle vuodelle ei ole teillä yleisessä tiedossa edes yhtä ainoaa varmasti asiakkaalle näkyvää kehitysaskelta on riittävästi tietoa mitä tarvitsen. Tack och adjö :)


Meinaat siis, että ollaan staattisia palvelun kanssa? Oikeasti? Asioita kehitetään ja suunnitellaan mutta minä en niistä vastaa niin en anna myöskään mitään lupauksia. Älä tulkitse pointtiani väärin.


Neuvotteluja käydään jatkuvasti, pinnan alla tapahtuu, toivotaan että saataisiin asioita toteutettua ja viestejä viedään eteenpäin. Oikeasti.

 

Itse vaadit konkretiaa kommentoijilta, mutta se toimii näköjään vain yhteen suuntaan. Älä itse tulkitse väärin. Sinun ei tarvitse päättää tai vastata jos tiedossa olisi yksi (1) jo päätetty, tulossa oleva konkreettinen näkyvä parannus palveluun seuraavan kahden vuoden aikana. 2 kokonaista vuotta.


Telialla ei siis ole tiedossa yhtäkään parannusta Telia tv- palveluun, josta he voisivat tiedottaa. Ei yhtäkään. He eivät voi tiedottaa, että syksyllä jatkuvia tallennuksia (sarjan kaikki jaksot tallentumaan kerralla) voi tehdä suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta, tai että Yle Areena tulee käytettäväksi suoraan boksilta. En todellakaan usko, että Ylellä olisi mitään sitä vastaan, että Suomen suosituin suoratoistopalvelu - verovaroilla ylläpidettävä Yle Areena olisi myös Telia tv:n boksilla - onhan se jo Elisan ja Dna:n bokseilla. Syy on Teliassa. Se ei saa tuotua yhtään sovellusta surkealle boksilleen. Luulisi Teliaa hävettävän, mutta tuskin he sitäkään osaavat.

Vastaa