Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tapanisaarinen
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Etätallennus tai toistuva tallennus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Haluan tehdä toistuvia tallennuksia, ettei joka ikinen päivä tarvitse erikseen napsutella kymppiuutisia tallennukseen. Minulla on Telia-TV boxi, appi, tallennuspalvelu ja Telian 1000M kuitu.  Kirjautuminen sivulle https://www.telia.fi/palvelut/ohjelmaopas ei toimi. Pitääkö minun vielä kaiken muun lisäksi tilata joku ihme etätallennuspalvelu? Miksi teette asiat näin vaikeiksi?

 

Palvelua ei voida näyttää

Kirjauduit Omille Sivuille tunnuksilla joilla ei tietojemme mukaan ole Telia TV:n etätallennuspalvelua. Jos sinulla on kyseinen palvelu, tarkista että olet kirjautunut palveluun Telia-tunnuksella. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
49 vastausta
tapanisaarinen
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ihan IPTV:llä se Apple TV:hen tulee, kuten myös Telian digiboxiin ja mobiiliappiinkin. Ei meillä antenninjohtoa ole viimeiseen kymmeneen vuoteen mennyt yhteenkään laitteeseen ja antenni on katolla ja aikoja sitten vanhentunut. Olisi todella mukava, jos joku viimein kertoisi, mitä minun pitää tilata, että saan tehtyä toistuvia tallennuksia. Ei tämän nyt näin vaikeaa pitäisi olla.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tapanisaarinen Sinulla tulee tilata Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu jotta saat tuon tallennuksen toimimaan. Täältä pääset tarkistamaan osoitteella saatko sitä käyttöösi. Kohdasta Digiboksi Telian Laajakaistalla ja painamalla Tarkista-nappia.

tapanisaarinen
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tarkistin ja vaihtoehdot ovat joko 1000M kuitu (yllätys, yllätys) tai sitten Telia-TV + 100M kuitu. Eli minun pitäisi vaihtaa gigainen Telian kuituni satamegaiseen saadakseni toistuvat talletukset? Tämä muuttuu koko ajan järjettömämmäksi. Minulla on jo sekä Telian kuitu, että Telia-TV, joten eikö niitä nyt saa yhdistettyä sellaiseksi tuotteeksi, että tämä palvelu olisi saatavilla? Tiedän, että tämä on todella paljon pyydetty näin vuonna 2020.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saat Telia Tv digiboksi laajakaistalla palvelun käyttöön myös tuohon 1000M kuituun. Ottaisitko yhteyttä tästä meihin niin voidaan tarkistaa tilanne ja tehdä tarvittavat muutokset.

tapanisaarinen
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

No niin, nyt on teknisessä tilassa yksi ylimääräinen laatikko ihan vain siksi, että nettisivulle ilmestyi jatkuva tallennus. Paluu 2000-luvun alkuun siis. Muuten hyvä, mutta HD-kanavia (paitsi MTV3) ei pysty tallentamaan kuin boxiin liitettävälle kovalevylle. Siis mitä? Vuonna 2020 osaa kanavista ei voi tallentaa pilveen. Alan saada päänsäryn tästä koko härvelistä. Jospa vain lähettäisin kaikki kamat takaisin ja vaihtaisin johonkin palveluun, joka toimii tämän päivän teknologialla. Vaihtoehtoja on, joissa HD-kanavat voi tallentaa pilveen, joten Telialla ei voi käyttää jotain tekijänoikeusroskaa perusteluna tällaiselle hölmöilylle.

 

Ei ihme, että ihmiset käyttävät mieluummin Netflixiä, HBO:ta yms. kuin suomalaisia palveluita. Sen verran pahasti suomalaisissa palveluissa, etenkin jähmeillä muinaisoperaattoreilla on onnistuttu ampumaan omaan jalkaan.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 110 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Peruskanavista HD-laatuisina voit tallentaa YLE TV1, YLE TV2, MTV3HDD, YLE Teema ja Fem, Sub, TV5, Kutonen, TLC HD, FOX, AVA, AlfaTV HD, Frii ja National Geographic HD-kanavia. Näissä edellä mainituissa kanavissa on nimeämisvirheitä etätallennuksessa. Esim. Yle TV1 HD kanava on SD -laatuinen ja Yle TV1 kanava on HD -laatuinen. Tämä on tiedossamme ja korjauksessa.

jasu40
Kommentaattori
  • 23 custom-general.kudos
  • 28 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kilpailijoiden tv- palveluissa voi ajastaa jatkuvia tallennuksia sarjoille suoraan digiboksilta sekä sovelluksen kautta. Milloin Telia päivittää tallennuspalvelunsa tähän päivään ja tuo jatkuvien tallennuksien ohjelmoinnin suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta tehtäväksi? Tätä on odotettu vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kyse ei ole rakettitieteestä, joten en ymmärrä miksi tätä ei saada aikaiseksi. Ilmeisesti ei ole haluja kehittää palvelua. Surullista! Voisiko Telia selittää meille asiakkaille miksi edelleenkään jatkuvien tallennuksien tekeminen ei ole mahdollista digiboksilla eikä sovelluksella? Tämä olisi mahdollista jos Telia vain haluaisi sen toteuttaa. 

 

Edit HannaSu: siirretty viesti tähän ketjuun

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jasu40@  kirjoitti:

Kilpailijoiden tv- palveluissa voi ajastaa jatkuvia tallennuksia sarjoille suoraan digiboksilta sekä sovelluksen kautta. Milloin Telia päivittää tallennuspalvelunsa tähän päivään ja tuo jatkuvien tallennuksien ohjelmoinnin suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta tehtäväksi? Tätä on odotettu vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Kyse ei ole rakettitieteestä, joten en ymmärrä miksi tätä ei saada aikaiseksi. Ilmeisesti ei ole haluja kehittää palvelua. Surullista! Voisiko Telia selittää meille asiakkaille miksi edelleenkään jatkuvien tallennuksien tekeminen ei ole mahdollista digiboksilla eikä sovelluksella? Tämä olisi mahdollista jos Telia vain haluaisi sen toteuttaa. 


Moikka @jasu40 ja tervetuloa tänne Yhteisöön!

 

Käytettävissä oleva tekniikka vaikuttaa hieman tuohon tallennuspalvelun toiminnallisuuteen. On totta, että etätallennus ja jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan silloin, kun käytössä on Telia TV -digiboksi Telian laajakaistalla. Toivottavasti etätallennus ja jatkuva tallennus saataisiin myös muille Telia TV -tekniikoille piakkoin.

| Telia Yhteisön moderaattori |
jasu40
Kommentaattori
  • 23 custom-general.kudos
  • 28 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jasu40@  kirjoitti:

Minulla on käytössä Telia tv digiboksi laajakaistalla- palvelu, ja silti voin tehdä jatkuvia tallennuksia vain tietokoneella omien sivujen kautta! Miksi näitä jatkuvia tallennuksia ei voi tehdä suoraan digiboksilta sekä sovelluksesta? Minulla on myös käytössäni Elisa Viihde- palvelu Telian laajakaistalla, ja siinä voin tehdä jatkuvia tallennuksia suoraan digiboksin ohjelmaoppaan sekä sovelluksen kautta esimerkiksi puhelimella. Miksi tämä on Telialle niin vaikeaa toteuttaa? Ei se voi olla mahdotonta, kun muutkin siihen pystyy. Jos Telian osaaminen ei tähän riitä, niin voisiko Telia vuokrata Elisalta jonkun tekemään tämän ohjelmoinnin?


Jatkuva tallennus toimii tällä hetkellä ainoastaan omien sivujen kautta. Kiitos kuitenkin palautteesta ja niinkuin tuohon edelliseen viestiin laitoin, niin toivottavasti saadaan tuo jatkuva tallennus myös muille Telia TV -tekniikoille.

| Telia Yhteisön moderaattori |