Häiriö Viihteen tallennuksissa


 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.


176 kommenttia

Onko tehty taas joitain päivityksiä. Yleensä silloin ongelmat alkaa. Nyt perättäin jo kahden illan tallennukset jäänyt tallentumatta. Toivottavasti ei tule kolmatta.

joo ei näytä systeemit vieläkään toimivan, jokohan sonera tahtoo alkaa hyvittelemään asiakkaille päin tätä hommaa, vai kattellaanko siellä asiakkaita pitkin pitkää nenää ja heitellään rahatuppoja ilmaan?

 

Miten oikeesti tämä teidän systeemi voi olla näin huono? mikään päivitys ei mene ilman ongelmia, oli se sitten iso tai pieni... 

Harmi kyllä tallennusten kanssa on vieläkin ongelmaa :smileyfrustrated: Kovasti tämän kanssa työskennellään, että saataisiin pian kuntoon. Päivitämme Vika-ja häiriötiedotteisiin tietoa heti, kun vika on lopullisesti saatu kuriin.

siis voi juma.... lisää vaa *******aa niskaa. ei voi yhtään luottaa nyt noihi tallennuksiin, et yrittäis sit ees katsoa ne tämän päivän aikana. päätin katsoa topchef kaksintaistelun uusinnan suoraan telkkarista, et katon myöh sitten masterchef australian. niin nyt se masterchef on siellä jo reilun tunnin pyöriny ja rec pallukka näkyy siinä, mutta eipä oo tallentanu, ja sen toisen ohjelman on tallentanu ja alkoivat kuitenkin samaan aikaan. koht lentää laitteet ikkunasta!!!

Sama täällä,tallennusten tökkimisen lisäksi myös ohjelmien katselu on ollut yhtä peetä,pätkiipätkii.......

Manataan nyt vielä hiukan lisää kun nyt näin kolmatta päivää  jäi taas tallenteet tallentumatta. En nyt niin itte välitä, mutta emäntä manaa meikäläisen alimpaan helkuttiin ku jäi masterit taas kolomannen kerran katsomatta. Ei oikein usko että soneran vikaa, meinaa että saan näin itelle katseluaikaa enemmän. Saa nähä ettei tuu rakkauteen rupia soneran tähren.:smileylol:

Olipa näköjään itseltäkin kadonnut tallennukset parilta päivältä ja on hukassa edelleen.

On tuossa aiemminkin ollut aina välillä vikaa ettei tallenteita pysty katsomaan virheen takia tai pysty tallentamaan virheen takia. Ei mikään uusi ilmiö.

 


@RaMaria kirjoitti:

@MegaMind ja @asiakkaanne tervetuloa Klaaniin!

 

Vikaa tallennuksissa korjataan parhaillaan. Pyrimme saamaan sen kuntoon mahdollisimman nopeasti. Vika- ja häiriötiedotteita voi seurata täällä.


Itselläni auttoi tuohon se kun käynnistin boksin eilen uudestaan. Oli uusi Frii kanava tullut ja ohjelmaopaskin oli korjaantunut eli ääkköset oli oikeanlaiset ja ohjelmatietoja ei enää puuttunut. Lisäksi tsrkistin tänään ovatko eiluset tallennukset vielä talkessa ja nehän oli 🙂. Enpä itse menettänyt kuin yhden päivän tallennukset joista kuiten suurin osa tulee nyt vkl uusinrana tai ensi viikolla ☺️

sinne hävisi taas kaksi tallennetta...

toivottavasti olette jo alkanut miettiä, miten tämän kaiken meille korvaatte.

kiitos kivasta, rennosta perjantai illasta telkkarin ääressä.. olisipa vielä jotain mitä katsoa sieltä...

No hei! Onko se tallennushässäkkä saatu nyt hoidettua, kun tuntuu että eiliset tallennukset on vielä

 

tallessa? En tosin vielä ole niitä ehtinyt katsoa. Sain vikapalvelusta viestin eilen, että asia on käsitelty ja jos

 

vika jatkuu, ottakaa uudelleen yhteyttä. En vaan löytänyt mistään nettisivuilta asiasta tiedotetta.

 

 

Taas sama virhetilanne. Joidenkin ohjelmia tallennus ei onnisti ohjelman kohdalta.:

 

Virhekoodi: 3

 

Sama ongelma mikä jo eilen korjattiin.

Häiriötiedotteissa ei mitään infoa asiasta.

 

hyvin toimii taas......

 

 

Kunniamerkki +6

Ainakin meillä vielä vika jatkuu. Osa tallennuksista jää tallentumatta, osa loppuu ennen aikojaan ja osa häviää jos sattuu vahingossa kelaamaan taaksepäin tallennusta katsottaessa..

Kunniamerkki +6

Edelleen ongelmat jatkuvat. Osa tallennuksista häviää ja osa loppuu kesken. Osa taas häviää kesken katselun. Kohta viikko jo vierähtänyt. Ainoa joka toimii.. takuuvarmasti on .... laskutus..

ohjelmakirjastossa myös ongelmia. Eipä tarvii formula 1 aika-ajoja katsoa... Herjaa vaan vikaa.

Alkaa kyllä jo tympiä. Jotenkuten on tullut siedettyä jokaviikkoista yhteyskatkoa, juuri kun haluaisi katsoa tallennuksia. Nyt on hävinnyt viikon ajan tallennukset jos yleensäkään tallentaa. Yle Teeman kanssa ongelma onkin ollut koko ajan ( nauhotukset on jatkuvasti vääriä kuin on asettanut). Pitänee harkita tavan tallentavaa digiboksia

Meillä myös ollut virhekoodi 3 -ilmoituksia; nämä nyt kuuluu tähän Soneran tuotteeseen, ei tässä enää muuhun jaksa uskoa.

Harmillista, että on ongelmia tallennuksessa, kun tulee viisi leffaa, jotka olisin halunnut tallentaa ja vain yhden leffan ajastus suostuu menemään päälle. Hämmentävää kyllä esim. Dark City-elokuvan ajastus ei onnistu, mutta sitä ennen tuleva Urheiluruutu ja leffan jälkeen tuleva Kova laki onnistuvat. Sama näyttää olevan monilla muilla kanavilla. Tuskinpa Sonera aktiivisesti estää elokuvien tallennuksen, mutta ottaa kyllä niin paljon päähän tallennuksen epäonnistuminen, että luottamus Soneraan on kyllä aika miinuksella eikä tiedä mitä ajatella.

 

En ollut aiemmin huomannut näitä ongelmia, mutta nyt kun tulin tänne palstalle katsomaan onko muilla ongelmia niin tuli kyllä aikamoisena yllätyksenä, että ongelmia on ollut ennenkin, ja nyt tällä viikolla jo monta päivää putkeen. Miten voi olla mahdollista, että ongelmia ei ole saatu korjattua?

Ei vaan toimi tallenukset ei. Tänään tallentui yksi ohjelma, muut ei, vaikka rec näkyy ohjelmassa, niin se ei vaan tallennu. Eiliseltä tallentui ehkä puolet ohjelmista, mitä laitoin tallennukseen.

Voisi tulla Soneralta edes jotain väliaikatiedotetta. Ei pahemmin tuolla häiriö- ja vikatiedotteissa näy tiedotteita muuta kuin 14.4. oleva. Tässä vierottuu tv:stä ja sarjoista joita haluaisi katsoa, joten kohta ei tarvitse Soneran viihdettä saatikka edes telkkaria, säästyypähän nekin rahat. Ihmetyttää mistä nyt maksan...

Tämähän on todella mukavaa, saman ohjelman tallennus hävinnyt jo kaksi kertaa ja ohjelmoidut tallennukset eivät tallennu jne jne... Miten sonera aikoo oikeasti tämän hyvittää, vai tuleeko tähän samaa haista pas*a vastausta niinkuin aiemmin koko viihteen toimimattomuuteen tuli ? Joka ikinen kuukausi kyllä muistetaan lasku lähettää, joten eikö voisi olettaa että palvelu myös TOIMII ??????

Joo eipä se paljoa auta, että Klaanin Sonera-ihmiset vain pahoittelevat hymiöiden kera ja laittavat viestiä eteenpäin Soneralle. On varmaan aika selvää, että mikäli Sonera käyttäisi riittävästi resursseja ongelmien korjaamiseen ne olisi jo korjattu.

 

Onko näitä tallennusongelmia kaikilla Sonera Viihteen käyttäjillä vai vain pienellä osalla? Lueskelin asiaan liittyviä viestejä täällä ja ei kyllä oikein tuntunut löytyvän mitään oikeaa tietoa Soneran suunnalta ongelmien laajuudesta tai siitä milloin ne saadaan korjatuksi. Tuntuu hieman oudolta, että palveluntarjoajalla on noin huono käsitys tarjoamansa palvelun kunnossapitämisestä.

 

Olen itse työskennellyt alalla, jossa myytävän tuotteen piti toimia 24/7, ja ymmärrän, että negatiivinen palaute asiakkailta on ikävää kuultavaa, mutta jotenkin nyt tuntuu, että Sonera ei välitä hoitaa asiaa kunnolla. Onko kyseessä yritys myydä tallentavia digibokseja asiakkaille ja sen takia verkkotallennus hoidetaan miten sattuu?

Tähän on tultu, mikään tälle päivälle tallentamani ohjelma ei taltioitunut. Huomiselle en pysty tekemään taltiointeja. Ohjelmakirjasto ja tallennukset eivät ole toimineet kunnolla yli kolmeen (3) kuukauteen. Mitä tekee Sonera, jäämme jännityksellä odottamaan.

Joopa!! Ilo oli ennenaikainen. Täälläkin alkoi taas tallennukset häviään. Eilisistä viidestä enää yksi jäljellä. Yhtään en kerinnyt katsoa. Että se siitä. Ilmankos kukaan ei vaivautunut vastaamaan. Onkohan siellä oikeesti joku töissä?

14.4.2015 alkanut tallennusongelma on todellakin kestähyt kohta viikon!!! Lisäksi tuon päivämäärän jälkeen ei

tiedotussivulla ole annettu ko. viasta ja sen korjauksen etenemisestä minkäänlaista tietoa.

Laskutus saamatta jääneestä palvelusta kuitenkin toimii täysin  häiriöttömästi.

No ei todellakaan kuulu! Niin että toivottavasti se oli vitsi.

Eiköhän näin pitkä vika oikeuta ainakin sopimuksen päättämiseen samantien? Itsellä ainakin alkaa pikkuhiljaa mitta täyttymään. 

Vastaa