Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60266
Kirjoituksia 165947

Häiriö Viihteen tallennuksissa



Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎07-01-2015
Kirjoituksia: 50
141/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Aikamoista kuraa tää soneran viihde. Eikä pariin vuoteen tullut parannusta tallennukseen ja nyt sitten verkkotallennus mahdotonta. Onneks löytyy kilpailevia toimivia tv- ja matkapuhelintoimittajia.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎25-02-2015
Kirjoituksia: 40
142/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Hoi Sonera!

 

ootteko muuten huomannu, että tuo etätallennus ei toimi vieläkään? pitäskö asialle tehdä jotain?

ai mutta eihän se kiinnosta teitä ku laskut tulee ajallaan kyllä ja ihmisille voi tarjota hyvityksenä *******aa pitki naamaa, kiitos ja anteeks.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎31-12-2014
Kirjoituksia: 51
143/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Ei onnistu enää edes boxin kautta tallentaa. Huonompaan päin vaan menee. Pääsi jo jossain vaiheessa boxin kautta tallentaan. Vapun aikana ei enää. Taitaa olla vappuriennot käynnissä Soneralla.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 24
144/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Minulle tuli hyvityksenä 4 ennaltamäärätyn vuokrauksen lisäksi 10 vapaavalintaista vuokraa. Ehkä voitin jonkun vuoden valittajapalkinnon, kun niin ahkerasti jaksoin soitella ja kirjoitella. Nyt voi katsoa muutakin kuin #mielensäpahoittajan. Kiitos!

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-02-2015
Kirjoituksia: 59
145/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Että valitusta vain kehiin, jos lisähyvitystä haluaa. Hiljaisille ei tipu mitään, vaikka yhtä paljon tästä pas kasta kärsivät.

 

Edit: Viestin lähetyksen jälkeen huomasin, että psk muuttuu itsestään seitsemäksi tähdeksi - välilyönnillä ohitamme sen; sana on melkein vapaa!

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎02-03-2015
Kirjoituksia: 15
146/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Itse odotan vastausta soneralta hyvityksiin liittyen ja jos todella hyvityksenä on vain nuo 4 ennalta valittua elokuvaa, niin sitten seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajaneuvojaan, sillä hyvitys ei todellakaan ole kohtuullinen, niin isosta ja oleellisesta viasta oli kyse. Suosittelen samaa muille, mitä useampi valittaja niin jossain vaiheessa soneran on pakko alkaa kohtelemaan asiakkaitaan kunnolla.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 361
147/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa


@TeroRe kirjoitti:

Itseasiassa tässä on taustalla tiettyjen järjestelmien logiikka, tuli ilmi kun kaivelin just tätä salasana-asiaa joku aika sitten.

 

Eli eli, sama järjestelmä joka lähettää esim. uusien laajakaistojen tunnukset yms yms asiakkaalle tekstarina, lähettää myös tuon PIN-koodin jos se on unohtunut. Järjestelmään on konffattu aikarajoitus, että se ei lähetä tekstareita ilta/yöaikaan ja näin häiritsisi asiakkaita ehkä juur siihen siihen kellonaikaan epäoleellisilla viesteillä (esim. klo 2400 tulisi tekstari jossa sanotaan että "laajakaistan toimituksesi etenee").

 

Tämä toi mukanaan sen että myös noita PIN-koodeja ei lähde ilta/yöaikaan vaikka asiakas itse on sen erikseen tilannut. Ja tätä asiaa lähdettiin meillä tutkimaan että mitä asialle on tehtävissä, toistaiseksi illalla/yöllä tilatut salasanat toimitetaan seuraavana aamuna.


Ideana hyvä, mutta eiköhän jokainen osaa laittaa puhelimensa äänettömälle (tai kokonaan kiinni) jos viestit häiritsee öiseen aikaan.. Minä ainakin toimin näin, lisäksi useissa puhelimissa on mahdollista asettaa vain tietyt numerot äänettömäksi jne.

Vaihtoehtoisesti voisitte laittaa nämä koodit ja tunnukset suoraan näkyviin omille sivuille, ettei niitä tarvitsisi tilailla yöllä. Onneksi tästä viisastuneena olen dymonnut boksin päälle käyttäjätunnuksen, salasanan ja pin koodit niin löytyy myös yöllä jos/kun boksi tarttee resettiä ja softan uudelleen latausta Hymiö Silmänisku

Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 665
Kirjautuneena
148/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa

Hyviä vinkkejä tilasto, laitan eteenpäin työryhmälle jonka kanssa tästä juttelin Hymiö Onnellinen
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎25-02-2015
Kirjoituksia: 40
149/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa


@TeroRe kirjoitti:
Hyviä vinkkejä tilasto, laitan eteenpäin työryhmälle jonka kanssa tästä juttelin Hymiö Onnellinen

kerrotko samalla, että nuo tallenteet ei oikein skulaa?

Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎20-04-2015
Kirjoituksia: 20
150/177

Vs: Häiriö Viihteen tallennuksissa


@Shaquel kirjoitti:

Hoi Sonera!

 

ootteko muuten huomannu, että tuo etätallennus ei toimi vieläkään? pitäskö asialle tehdä jotain?

ai mutta eihän se kiinnosta teitä ku laskut tulee ajallaan kyllä ja ihmisille voi tarjota hyvityksenä *******aa pitki naamaa, kiitos ja anteeks.


Testailin selaimella tallennuksien tekemistä. Pelkkä selain (Internet Explorer, Firefox tai Chrome) antaa tallennuspyyntöön "Virhe! Toiminnon suorittaminen ei onnistunut." -ilmoituksen.

 

Ikävää, kieltämättä. Tilanne ei tietenkään saa jäädä tällaiseksi. Vaan seuraavalla tavalla onnistuin tekemään tallennusohjelmointeja. Eri käyttäjillä virheitä on näkynyt vähän eri tavalla, niin toivottavasti joku saa tästä avun itselleen.

 

Käytä yhdistelmää Chrome-selain + KotiRuutu ToolKit. Kannattaa kokeilla ensin Chromella ilman KotiRuutua. Mutta tässäkin yhdistelmässä (ja nimenomaan tässä tilanteessa - ei siis normaalisti) on sellainen paha puute, että aikaisemmin tehdyt tallennusohjelmoinnit eivät näy selaimessa - eli lähtötilanne on selaimen mielestä se, että mitään tallennusohjelmointeja ei ole tehty.

 

Selaimella tehty tallennuspyyntö menee kuitenkin perille ilman virheilmoitusta ja merkkautuu nimen viereen pallukalla. Ohjelmointi on nähtävissä kutakuinkin heti digiboksin Tallennukset / Ohjelmoinnit -listassa. Vaan kun selaimessa vaihtaa päivää, selain unohtaa tallennusmerkinnän, mutta se ei vaikuta varsinaiseen tallennusohjelmointiin.

 

Tallennuspyyntöjä voi siis käydä klikkailemassa varmuuden vuoksi, jos ei halua digiboksista samalla katsella, mitä ohjelmointeja on tehty ja mitä ei - kunhan muistaa nämä:

 

  • Pallukka ohjelman nimen kohdalla: tallennusohjelmointi on tehty - klikkaus poistaa tallennusohjelmoinnin.
  • Ei pallukkaa ohjelman nimen kohdalla: tallennusohjelmointia ei ole tehty tai selaimella ei ole asiasta tietoa. Klikkaus tekee tallennusohjelmoinnin vaikka se olisi jo ollut olemassa.

Tallennusohjelmointien poistoa edes em. yhdistelmällä tässä tilanteessa ei voi tehdä muuta kuin silloin, kun on juuri tehnyt ohjelmoinnin ja nimen kohdalla vielä näkyy pallukka.

 

Minulla toimii myös tallennusohjelmointien tekeminen ja niiden poistaminen digiboksista.

0 tykkäystä