@shamrock kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@shamrock kirjoitti:
@PiaJo kirjoitti:
@shamrock kirjoitti:
Lainataas vanhaa keskustelua, kun otsikko sopii. Omalla kohdalla ei tosin pikselöitymistä, vaan säännöllisin väliajoin ruudun alaosa, noin 1/5 ruudusta välkkyy. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Kokeiltu kahdella eri tv:llä, kahdella eri HDMI-kaapelilla. Sekä kotona, että reissun päällä asuntovaunussa. Eli tuskin johtuu mistään käyttöpaikan ulkoisesta häiriöstä. Ainoat jotka kokoonpanossa kaikkialla samat, on tuo Telia TV:n boxi ja Telian toimittama 4G-reititin.
Ensimmäisenä tulee mieleen netin nopeus, kun kuva ei näy hyvin. Minkälaista yhteysnopeutta saat mobiilireitittimen kautta? Voit kokeilla latausnopeustestiä Telian omalla nopeustestillä tai kännykällä sovelluksen speedtest.netin kautta.
Nopeudesta ei oo kiinni, terveisin vanha telialainen 🙂 Nopeuden ollessa ongelmana, silloinhan tuo boksi vaihtelee fiksusti SD:n ja HD:n välillä. Kotona pääasiassa päälle 20M, ja kaapelilla boksi kiinni reitittimessä. Kuva näkyy muuten koko ajan hyvin, mutta tuo pieni alue alareunassa "sekoaa" hetkittäin.
Hoplaa! Pahoittelut tästä viivästyksestä vastauksen / kommentoinnin osalta. Meiltä jäänyt täysin tämä huomaamatta ja jäänyt listan loppuun harmittavasti. Nyt päästään jatkamaan tätä keskusteluamme tarvittaessa eli mikä on tilanteesi tällä hetkellä kuvan kanssa?
Esiintyy yhä ajoittain, ei se nyt niin kovin häiritsevää ole. Nyt jo kolmas eri tv:kin kokeilussa. Sen "häiriöpalkin" koko hieman vaihtelee, ja kestää aina niin vähän aikaa etten saa siitä kuvaa. Pienimmillään se on yksi kymmenenosa ruudun korkeudesta, pahimmillaan yksi nejäsosa. Alaosa välkkyy hetken aikaa, tavallaan kaikki kuvan elementit ovat siellä, mutta vaihtelevat nopeasti paikkaa. Joten laittaisin tuonne Arriksen kuvan prosessoinnin suuntaan veikkausta, koska ongelma esiintyy herkimmin esim mainoskatkojen jälkeen, kun mennään täysin mustasta kuvasta kirkkaaseen. Ja eniten animaatioissa, esim Simpsoneissa. Eli ikäänkuin, mitä mustemmasta kuvasta mennään mitä kirkkaampaan, sitä herkemmin tuo häiriö esiintyy
Kuulostaa erikoiselta tilanteelta. Suosittelen seuraavaksi ottamaan yhteyttä tekniseen asiakaspalveluumme, jotta boksi saadaan takuuvaihdettua.