Harhaan johtava myynti

  • 11 December 2019
  • 4 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla oli loppumassa puh.liittymään ja netin sopimus Telialla tänä vuonna. 1.10.2019 soitti puhelinmyyjä kertoakseen asiasta ja kertoi, että, jos haluan jatkaa sopimusta ja maksaa vähemmän, niin kannattaa ottaa Telian digiboksi, silloin maksan vähemmän puhelinliittymästä+kotinetista+digiboksista kun pelkästä liittymästä ja netistä... Puhui ja puhui, kysyin monta kertaa, että joudunko maksamaan digiboksista erikseen? Vastaus oli ei, että laskuni pienenee vaan edellisestä. Täydellinen huijaus!!!! Digiboksilla en tee mitään, koska näen tv normi kanavat muutenkin, enkä tartte mitään ylimääräisiä maksukanavia! Nyt neuvoja kehiin! MITEN PÄÄSEEN TÄSTÄ DIGIBOKSISTA EROON???? Laskuni on nyt tuplaantunut eikä mitenkään pienentynyt!!!! Uskomatonta toiminta! Nauhoittaako Telia puhelinmyyjän/asiakkaan keskustelut? Maksanko nyt ihan tosissaan laitteesta millä en tee yhtään mitään vuoden 2021 tammikuun asti???? Pitäiskö ottaa yhteyttä kuluttajan suojaan vai miten toimin? Kiitos, jos joku osaa vastata ja neuvoa :)


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Hei @Paella66 ja tervetuloa Yhteisöön!



Ikävä kuulla, jos myyntitilanteen jälkeen on käynyt ilmi, ettei puhelimessa sovitut asiat pitäneet paikkaansa. Puhelut toki nauhoitetaan, joten tarvittaessa puhelu voidaan kuunnella ja tarkistaa, mitä puhelinkeskustelussa on sovittu. Oletko ollut jo yhteydessä asiakaspalveluun tämän asian tiimoilta? Asiakaspalvelun kautta puhelu voidaan tarvittaessa laittaa kuunneltavaksi. Toki sinulla on myös oikeus olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, josta saat kolmannen osapuolen mielipiteen myyntitilanteeseen liittyen.

Kiitos SaJoonas, otanpa heti ensiksi yhteyttä asiakaspalveluun, että kuultaan keskusteluamme asiakaspalvelijan kanssa... Ja toivottavsti saadaan ratkaistu ja irtisanottu tämä sopimus

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Harmillinen tilanne tosiaan, mutta eiköhän ne selviä yhdessä Telian asiakaspalvelun kanssa. Puhelinmyynnissä on aina mahdollista kieltäytyä tai palata asiaan myöhemmin. Jos on jo tilannut palveluita puhelimitse, niin on hyvä käydä tilausvahvistukset/sopimukset läpi aina jälkikäteen omatoimisesti. Määräaikaiset sopimukset ovat edullisempia kuin toistaiseksi voimassaolevat sopimukset, mutta sitoo pitkälle aikavälille johon usein sisältyy laite ja palveluineen :) 

Asia Kunnossa!!! :)

Eli onneksi Telia nauhoittaa nämä myynti- jm keskustelut ja vastaus oli:

 

Christa, Telia

Minä uskon kyllä sinua, koska tuo nyt kyllä todella kuulostaa siltä, että tuo palvelu on myyty sinulle täysin väärin perustein.

 

Christa, Telia

Pahoittelut minun puolestani, että näin on tehty. Minä laitan vielä myyjäpalautteen eteenpäin kyseisen myyjän toiminnasta.

 

Christa, Telia

Olet ihan oikeassa, tuossa on tosiaan toimittu kyllä väärin. Mutta minä hoidan asian kuntoon ja teen nuo lupaamani toimenpiteet :)

 

Ihana!!!! Joulu pelastettu :)

Vastaa