Hybridilaajakaista + Telia-tv - Kanavat

  • 11 November 2018
  • 7 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Onko näin, että tällä paketilla ei näy muuta kuin peruskanavat? Eli esimerkiksi Nelonen ei näy, puhumattakaan Yle 1 HD, Yle 2 Hd, Mtv 3 Hd...! Nämä kanavat näkyivät aikaisemmin, mutta oliko kyseessä se ensimmäinen kuukausi minkä näkyvät ilmaiseksi? Paketin myyjä unohti mainita asian! 


7 kommenttia

Tervetuloa Yhteisöön @Maakku2015 :smileyhappy:

 

Elikkä kun kanavat ovat aiemmin näkyneet niin kyllä ne pitäisi pakettiin kuulua.

Nyt kuulostaa että digiboksi on ladannut yhteys riippumattoman telia tv:n ohjelmiston.

Tämä tapahtuu jos digiboksia käyttää jollakin muulla kun meidän kiinteällä laajakaistalla ja hybridin kanssa jos kiinteä osuus on pois pelistä ja yhteys toimii pelkällä 4G:llä.

 

Jos sinulla nyt on hybrid toiminnassa niin että kiinteä osuus toimii ja digiboksi kytketty hybrid reitittimeen niin kokeile digiboksille seuraava toimenpide:

Digiboksista virtajohto kokonaan irti. Digiboksin päällä oleva nappi pohjaan, virtajohto takaisin paikoilleen ja pitää napin pohjassa niin kauan että etupaneelissa palaa tasaisesti punainen valo. Sitten napin voi löysätä ja boksi käynnistyy uudestaan.

Hei! Ei auttanut tuo eikä kunnon resetointikaan! Todennäköisesti ongelmani johtuu siitä, että olen kirjautunut digiboksiin mobiili-tunnuksilla, missä nämä kanavat näkyvät vain ensimmäisen kuukauden ilmaiseksi. Saamiani numerotunnuksia ei digiboksi hyväksy!

Tunnukset eivät ole ongelma nyt vaan se digiboksin ohjelmisto. Digiboksi muistaa molemmat tunnukset ja toimii dual-boottina eli käynnistää ohjelmiston nettiyhteyden mukaan.  Jos käytät sitä kiinteän laajakaistan kanssa niin digiboksi toimii telia tv digiboksi laajakaista-palveluna eli missä on hd-kanavat tms. Sitten jos taas käytät digiboksia muulla yhteydellä esim vaikkapa mökillä 4G:lä niin sitten digiboksi toimii yhteysriippumattomana telia tv digiboksi-palveluna.

Kerrotko vielä että miten digiboksi on yhdistetty siihen hybrid reitittimeen ja onhan se suoraan sen verkkoon yhdistetty että ei ole mitään omaa reititintä välissä? Ja palaako hybrid reitittimessä viheänä dsl- ja internet-valot?

Vs: Telia TV digiboksin uusin päivitys hukkasi HD-kanavat
 

Moikka, @Southernsun76 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!

TeliaTV digiboksi laajakaistalla palvelussa HD-kanavat ovat käytettävissä. Tähän palveluun kirjaudutaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka ovat pelkkiä numeroita. Palvelu on käytettävissä

Telia TV digiboksi palveluun kirjaudutaan rekisteröinti vaiheessa itse keksityllä käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka sisältävät myös muitakin merkkejä. Tässä palvelussa eivät HD-kanavat ole käytössä.

 

Hybridilaajakaistassa laitteita uudelleen käynnistäessä tulee ensin palvelureitittimen/modeemin antaa käynnistyä rauhassa. Digiboksiin kannattaa kytkeä sähköt vasta sen jälkeen, kun palvelureitittimessä palavat kaikki valot tasaisesti, jotta digiboksi hakee oikean ohjelmiston.

 

Viittaan oheiseen vastaukseen, siitä millä tunnuksella on kirjauduttu! Mutta kaikki valot on ok ja en käytä digiboksia muualla. Digiboksi on langattomasti reitittimessä ja tällä hetkellä näkyvät peruskanavat ilman nelosta ja liiga ja kärppä näkyvät. Kaipaisin vain noita HD-kanavia paremman kuvanlaadun takia. Täällää tehtiin jotain verkon korjaustöitä 5.11.2018 ja sen jälkeen HD-kanavat katosivat. Itse vain ajattelin, että tuo kuukauden ilmainen mobiili jakso tuli täyteen ja siksi kanavat hävisivät. Ja noita numeerisia tunnuksia boksi ei hyväksy!

Jos numeeriset tunnukset ei kelpaa niin ne voi lähettää uudestaan Omat Sivut -palvelun kautta. Viime kädessä voi toki koko palvelutunnukset / ohjelmiston digiboksilta nollata resettiohjeiden mukaan jos haluat kokeilla.

Tarvittaessa nyt kun ongelma tuntuu pitkittyvän, suosittelisin myös ottamaan yhteyttä esim. CHATin kautta niin voidaan yksityiskohtaisemmin selvittää tämä onko itse linjan toiminnassa jotain ongelmaa joka estäisi tämän Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelun toiminnan.

Ongelma on nyt ratkennut! Asiakaspalvelija Micke painoi jotain taikanappia ja kanavat palasivat! Kiitos! Ilmeisesti huoltotyöt olivat harhauttaneen digiboksin tai reitittimen väärään moodiin!

Vielä tästä ongelman ratkaisusta: Olin chatin kautta yhteydessä asiakaspalvelija Mickeen ja hän sanoi tekevänsä Telian päässä jonkin jutun ja pyysi minua sammuttamaan reitittimen ja katkaisemaan digiboksin virran vähäksi aikaa. Tämän jälkeen ongelma poistui ja ongelman kuvaukseksi sain "kun siellä on ollut muutostöiden takia laajakaista yhteys alhaalla hetken. niin digiboxi oli ladannut itseensä AIPTV järjestelmän". Aiemmat resetoinnit ja virran katkaisut eivät auttaneet, vaan vaati tuon Micken tekemän jutun Telian päässä!

Vastaa